Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

karri

  :bang: Åh nei, hva er det jeg leser!? Ferien går mot slutten....snart kommer siste kveld :'( :'( Håper du kommer tilbake med ny reiseskildring og bilder snart Tjorven, det er så artig å være med deg tur :D Men, får ikke ta sorgene på forskudd, gleder meg til siste kveld :D :juble:
KARRI

Tjorven

Du er nå god du, karri  :-* Veldig koselig at du "er med" på turen, og gir så hyggelige tilbakemeldinger.  ;D   Men som sagt, alt har en ende...


Ole: Nei, dessverre har jeg ikke noen video, og jeg får ikke sett videoen du la ut heller.  :'(   Det er bare ei stor hvit flate der videoen skal være, og ingen ting å trykke på heller. Får du til å legge den ut på annen måte?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Gå inn på http://www.youtube.com og søk på "marathi olesw", så får du den opp.


Turid

Nå har jeg brukt en lørdags formiddag med kaffekoppen og denne reiseskildringen fra Lipsi. Fantastisk koselig lesning, og innimellom sitter jeg og humrer for meg selv. Tusen takk Tjorven for at du deler på denne flotte måten, og takk til både deg og Sisi for de fine bildene. Jeg fikk veldig lyst til å dra til Lipsi!
Det er etter regn at fuglene synger!

Tjorven

Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding, Turid  :-*
Har vært litt travelt i helga, men fortsetter med litt "kveldsliv" i morgen  ;)

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Så var den uunngåelige siste kvelden på Lipsi kommet  :'(  Middagen måtte vi selvfølge innta hos Manolis i Chora, og Jayne og dattera hennes (som nettopp hadde kommet) joina oss også. Vemodig, men veldig hyggelig kveld.





Kelneren hos Manolis var et kapittel for seg! Han sprang rundt som et piska skinn i et tempo jeg ikke har sett maken til  :P  Han formelig byksa ut fra kjøkkenet, mens han uttalte noen snedige "psvi-psvi"-lyder på sin ferd med serveringsbrettet høyt heva. Han la nok merke til at vi stussa, for han forklarte at han var livredd for å tråkke på kattene som svins rundt. Derfor "advarte" han dem om at han var i anmarsj  ;D  Men uansett hvor travel han var, hadde han alltid tid til en liten prat.
Like før dette bildet ble tatt, kom han litt plutselig "på meg", så jeg skvatt skikkelig  :o  Vi fikk oss en god latter, og Sisi var frampå med kameraet   ;)



Etter middagen bars det bort til "The Rock", for å avslutte kvelden der med gode venner. Jeg har nevnt denne baren i begynnelsen av tråden, da vi oppdaga stedet allerede første kvelden vår. Både baren, musikken, utsikten og ikke minst eieren Babis gjorde at dette ble stamplassen vår  :-*   Avslappa stemning og trivelige folk, så her følte vi oss hjemme fra første stund   ;D  Det ble jo noen turer innom Rock mens vi var på Lipsi, så her er et lite utvalg bilder, ikke bare fra siste kvelden. Dessuten syns vi Rock og Babis fortjener litt "spalteplass" i tråden, det er en veldig hyggelig sted med en trivelig og artig eier  :)

Stille før "stormen"


Sjarmerende barskap


Babis skulle lage en frisk drink til meg, men denne ble i syrligste laget, så han lo godt da jeg smakte på den.


Stamgjester. Foto: Sisi


og flere venner


Så var vi kommet til siste kvelden på The Rock, og Babis mixer shots til damene


"On the house, girls"


Yamas!


Det kommer noen bilder til før vi forlater Lipsi.....


There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Herlige bilder Tjorven. Føles nesten som jeg har vært med dere på tur så disse har jeg kost meg med

Tjorven

Tusen takk Avva, det var hyggelig å høre  :) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

ouzolina

Det ser MEGA hyggeligt ud... Jeg vil være med  ;)
Skopelit på deltid

Zakken

08. May 12, 17:05:40 #225 Last Edit: 10. May 12, 13:43:53 by Zakken
Tusen takk for skildringen din, Tjorven - og til alle dere andre som vil til Lipsi  ;) vi treffes sikkert enten nå i juni eller i september.... eller et annet år.
Får jeg summet meg blir det vel noen bilder fra"Mitt Lipsi"
fra min side med tid og stunder....enn de som er vedlagt under ::)
::)
Lipsi til sommeren igjen

marjana

Jeg vil gi Zakken en kommentar til hans hjertesukk angående "reklame" for våre hemmelige små perler på de greske øyene. Jo mer folk vet om øyene dess flere valg har de, og vil etter interesse og tilgjengelighet finne ut hva som kan være passende for akkurat dem. Grekerne er lykkelige over turister i disse dager, så dra på tur til de greske øyer!
Folk velger så forskjellig likevel. Noen drar kun med charter, andre seiler, noen øyhopper, og jeg tviler på at Lipsi vil bli invadert av norske turister fordi det har vært en koselig tråd om Lipsi av Tjorven!
Mange i forumet har sine faste jordbærsteder, og jeg har mitt, som jeg har lagt ut mye om i forumet i flere år uten at det har fått særlige ringvirkninger på turismen der.

La oss dele de gledelige opplevelsene og bildene, og sende grekerne noen glade turister i sommer som kommer til et sted, eller en øy, fordi de har fått det anbefalt, lest om det, og har litt forhåndkunnskap!



Glika i zoi

Tjorven

10. May 12, 02:32:28 #227 Last Edit: 21. May 12, 19:25:15 by Tjorven


Tusen takk for flotte bilder fra "ditt" Lipsi, Zakken  ;D Det var koselig å se litt av Lipsi slik du kjenner øya også.
Ja, vi har alle våre "perler", men utvalget av greske perler er heldigvis stort, og interressen for hva man ønsker av ferien sin likeså. Dette er jo "din" perle, Zakken, men overbefolka blir vel Lipsi neppe  ;)
De jeg prata med var bare glad for "reklamen" for øya si (da jeg fortalte at jeg ville lage en reiseskildring) og ønsker nye og gamle turister velkommen til Lipsi  :-*












There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Sifnos
by Runar Solvik | Today at 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...