Logg inn med Facebook eller Google!

Lipsi/Fourni

Started by Diddi, 01. Mar 11, 22:35:12

Previous topic - Next topic

Diddi

Etter å ha lest trådene om Lipsi her på forumet frister det virkelig å ta noen dager der :love3:

.......men så har jeg lest på forumet til \"våre naboer\",og der virker ikke Lipsi som et fristende valg.De anbefaler Fourni istedenfor  :pottytrain2:

Får inntrykk  som at det er en \"mini Charter øy\",og det er jo ikke noe som frister.

Vi er jo alle forskjellig,så håper dette bare er snakk om smak og behag :thumbright:

Hva mener dere?.....er turen innom Lipsi å anbefale?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

\"mini Charter øy\"? Lipsi? Nei, det er det siste jeg ville ha kalt den øya. Når dere reiser (var det i begynnelsen av juni?) er det knapt en turist der. Sist vi var der var i begynnelsen av juli 2008 og det var nesten ikke turister der da heller. Ser du på bildene i trådene mine, så er det ikke mange turistene du ser. Og det finns ikke et eneste charterhotell på Lipsi heller. Zakken her i forumet, som har vært på Lipsi 20 ganger, forteller at det er mange italienere der i høysesongen, men da har dere reist hjem. Vil dere ha ro og fred, så er Lipsi et sikkert valg.

På Fourni har jeg aldri vært, men Fourni frister veldig! Hvis du velger Fourni, så sjekk båtrutene på forhånd. Det går ikke båt fra Fourni til Kos (med et lite forbehold om at det kan finnes en melkerute), så du må nok skifte på Samos eller Patmos.

Diddi

Ble litt overrasket når jeg leste det jeg også,for har jo sett på alle bildene dine,video osv:))...og da har jeg fått et helt annet inntrykk!
Fourni blir en liten omvei føler jeg,så tror ikke det blir det denne gangen!
Men at den frister en annen gang er helt klart!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Det er ganske mange her i forumet som har vært på Lipsi. I farta kommer jeg på IngeS, SveinB, Zakken, Barbro, Filhellener, Poppi og Torgeir. Og det er sikkert mange flere også..... Kanskje noen av disse har synspunkt på dette?

IngeS

Quote from: \"Ole\"Det er ganske mange her i forumet som har vært på Lipsi. I farta kommer jeg på IngeS, SveinB, Zakken, Barbro, Filhellener, Poppi og Torgeir. Og det er sikkert mange flere også..... Kanskje noen av disse har synspunkt på dette?

Lipsi er ok for to dager, mer enn det blir lett kjedelig om du ikke bare vil ligge på stranden. Rundtur på øya tok 40 minutter med taxi. En tur med 5 islands cruise er obligatorisk
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Ole

Reiser man med barn til Lipsi, så blir det ikke kjedelig. Da blir det bare fantastisk avslappende og deilig. Reiser man uten barn kan det fort bli kjedelig, for det er ikke så mye å se og oppleve der. Det er ikke mange severdigheter for å si det sånn-l

Svein~B

På Lipsi finner du ro og fred, ikke noe annet. Jeg tror det mini-charter-stemplet kan komme av at en britisk øyloffeekspert på The Travel Channel for noen år siden trakk fram Lipsi som The Ultimate Greek Island. Da skulle jo alle dit og da var hele greia ødelagt. Det ble som da svenske Willma-guiden stemplet Koufonissi tilsvarende. Etter det var det til enhver tid flere svensker enn grekere på Koufonissi. Antiparos har jo blitt veldig markedsført i Norge, noe som har gjort at du hører vel så mye norsk språk der som gresk. Men jeg tror at Lipsi fort ble kvitt begge disse stemplene. Da jeg var der, la i hvert fall ikke jeg noe særlig merke til at det var briter der. Det var svensker og nordmenn der, definitivt, men absolutt ikke på noen måte som preget stedet. Jeg vil si at Lipsi har funnet igjen seg selv etter kanskje å ha blitt nedrent en periode. Det er en øy for loffere og spesielt interesserte, for du må alltid via en annen øy for å komme dit og da er den uinteressant for 99% av turistene. Og øya har ikke en eneste solseng, hadde i hvert fall ikke det da jeg var der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Det var godt å høre!
Blir jo bare å være der 2-3 dager tenker jeg. Vi tar oss sikkert rundt på øya på en eller annen måte,er det passe temperatur tar vi nok en mini vandretur også!!

Kroppen min vil som regel stoppe etter en time eller to,så da er det fint med en liten øy :profileright:

Mann min er \"avhengig\" av en joggetur så godt som hver morgen,og det regner jeg med det er anledning til!

Ellers så var det jo denne båtturen som fristet VELDIG :pottytrain5:
...og noen fredelige dager er helt ok :iconbiggrin:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

En annen utfluktsmulighet fra Lipsi i tillegg til de fem øyene er faktisk Leros. Patmos Star går dit to ganger i uka eller noe sånt. Ta taxi opp til Kastro og nyt utsiken. Gå ned til Panteli i ro og mak. Ta taxi til Agia Marina når det er på tide å ta båten tilbake til Lipsi.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

Bra att ni ikke valde Fourni ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Diddi

Quote from: \"Tommy\"Bra att ni ikke valde Fourni ;-)
Å? Hvorfor det? .........kanskje for mye Svensker der:)

Skal notere ned tipset ditt Svein~B !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Jeg lurte også på hvorfor... vil du ha den for deg selv, Tommy? :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...