Logg inn med Facebook eller Google!

Vår \"hjelp...vi kjøper hus\" historie.

Started by Anne, 17. Mar 09, 13:12:00

Previous topic - Next topic

Anne

Vi var spendt...eller ved sammenbruddets rand.
Vi var blitt enige om å ta taxi ned i havna og så oppsøke kontoret til Vicki. Vi håpet at John var der slik at vi fikk snakke med noen. Koffertene kom og vi gikk ut i sollyset.

Hello..welcome..og der var Vicki med bil for å hente oss. Lettelsen var så stor at tårene spratt. Masse kyss og klem og vi var på tur. Jeg delte baksete med verdens største hund og hadde det helt topp. Det danset rundt i svingene og så var vi der. Vicki låste opp og vi var \"hjemme\". Hun hadde kjøpt en flaske vin til oss og papirene var i orden. VI BLE HUSEIERE PÅ SKIATHOS DEN 15.JULI 2004. Vi viste at vi hadde masse jobb foran oss for å få huset beboelig, men herreg...vi hadde hus. Vi skulle være der i 2 uker og det ble to slitsomme uker, men det var vårt. Vi vasket og malte og malte og vasket. Etterhvert ble butikkene tomme for rengjøringsmidler og maling og huset ble mere og mere vårt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Ja, Anne...dette ble jo rene \"påskekrimmen\" når det gjelder spenning. Da forstår jeg også at jeg behøver ikke å vente på svar fra Vicky ang. pengene som jeg har sendt nedover for en leilighet som vi skal leie.
Har spurt ,men nei, ikke noe svar ennå.
Flott fortalt og spennende til tusen!
jeg har sagt det før og sier det igjen: \"Du skulle vært forfatter\"!

Gro

Hellandussen sier nå bare jeg:-) jeg har vært borte noen dager, og her hadde det skjedd mye. Så nervepirrende og samtidig gøy å lese. Leser tråden din med kulrunde  øyner og smil om munnen :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Fikk nesten tårer i øynene selv når jeg leste at Vicky tok imot dere på flyplassen. For en lettelse det må ha vært! Og for en følelse det må ha vært å komme \"hjem\" for første gang :)
Framover skal jeg være flittigere med å tippe lotto ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Nå har jeg nesten holdt pusten gjennom flere \"episoder.\"
Selv om du tidligere har fortalt at dere har hus på Skiathos, glemte jeg det nesten mens jeg holdt meg oppdatert i tråden din. Du har en fortellerevne som fenger meg som leser. Du er spenningens dronning. :)
Det har vært svært interessant å følge dere steg for steg. Kanskje blir det enda flere forviklinger, med oppussing o lig. Skulle ikke forundre meg. :)
Nå venter jeg på mange bilder.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

For en lettelse, Anne, etter den grufulle spenningen!
KariK

Thera

Nå har jeg nettopp lest alle innleggene i denne tråden.. Dere er virkelig tøffe, Anne!
Synes jeg kjenner den usikkerhet dere må ha følt før dere dro nedover i august. Og lettelsen når dere traff Vicky igjen, og alt viste seg å være i orden! :happy7:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Anne

:flower:  :flower: Takk for hyggelige kommentarer og følge gjennom vår kjøpeprosess. Det ble mere spennende enn jeg til tider hadde godt av, men det var jo verdt det. Det er en liten leilighet, ikke noe fancy i det hele tatt. Den er på størrelse med en skoeske pleier jeg å si, men jeg synes den er koselig og vi har mulighet til å bygge på litt når tiden kommer at vi skal bo der mere. Det som gjorde utslaget da vi handlet var først og fremst beliggenheten. Det er ikke mange mulighetene til å få kjøpt noe i det området. Vi har ikke havutsikt, men ellers er beliggenheten helt perfekt. Det er gangavstand til alt og det betyr masse for meg som ikke liker å blande min bilkjøring med den greske.
Vår nærmeste nabo på venstre side er engelsk (kjempekoselige)og på høyere side er det en gresk familie som eier de to leilighetene der. Det er 4 leil. i huset. Tvers over for hagen vår ligger et tilsvarende hus med 3 leiligheter. To av leil. er slått sammen til en og totalrenovert av en greker, og den tredje leiligheten der er tilsalgs nå. Det er et engelsk par som eier den, men de skal skilles så leil. er tilsalgs. Det blir spennende å se hvem vi får som nabo. Jeg ønsker meg noen fastboende grekere, eller en norsk familie. Har telef.nr. til eieren hvis noen er int.

Plukket frem noen få bilder som jeg postet her.

Hvis det er noen interesse for det så starter jeg gjerne en tråd om livet som \"huseier\" i Hellas.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Gro

Takk for at vi får være med å se drømmen deres :-)

Anne:\"Hvis det er noen interesse for det så starter jeg gjerne en tråd om livet som \"huseier\" i Hellas\"

Det synes jeg absolutt du skal :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Epicuristen

Helt enig! Start en slik tråd du! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

xristina

Så utrolig koselig!!!
Tusen takk for ferden, Anne! Og ja - vi vil gjerne vite mer om hvordan det er å være huseier.

Liv

Kjempekoselig leilighet .  :cheers:

Start gjerne en tråd\' \'som huseier\'\' i Hellas. :-)

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...