Logg inn med Facebook eller Google!

Facebook

Started by Ole, 04. Sep 07, 16:32:21

Previous topic - Next topic

Livsnyteren

Jeg bare fleipa litt med deg jeg xristina zqr2333222222 Forøvrig er jeg helt enig med deg i at Facebook trekker flere folk enn Nettby.Jeg syns bare at Nettby er mer lettfattlig enn facebook.Jeg syns det er litt mye \"dill\" på facebook bare zqr2333222222

xristina

Helt enig! Det er altfor mye dill på FB!!! Jeg ignorerer alle invitasjoner til \"gode\" formål og andre håpløse programmer. Ikke er jeg imponert over søkemulighetene heller, men når man først har funnet noen venner, så er det enkelt å finne flere. :-)

Jeg var på Nettby like etter det ble lansert (må jo sjekke ut alt...), og fant liksom ingen kjente... Mulig jeg bør gi det en sjanse igjen. Men det får bli etter ferien! :-D

Tjorven

Dagsrevyen og TV 2-nyhetene har begge advart mot Facebook og lignende steder pga manglende personvern.Spesielt FB er kritisert fordi det er så lett å stjele eller misbruke folks identitet. Det at man ikke har copyright på egne bilder,sier jo også sitt syns jeg. Sikkert artig å finne gamle kjente,men jeg tør ikke legge meg ut på slike steder iallfall.Bedre føre var,liksom...
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Det er jo ikke verre enn at man lar være å legge ut bilder da... Når Dagsrevyen og TV2 advarer så gjelder det folk som ukritisk slenger ut masse opplysninger og bilder. Har man nettvettet i behold, så vet man hva man skal gjøre og ikke gjøre... :-)

Når det gjelder misbruk av identiteten din, så kan jo folk gjøre det uansett. Men vi vanlige folk er lite plaget av dette. Det er mer kjendiser som blir usatt for det. Og når man er innenfor, så er det enklere å følge med på om noen lager fake-profiler også.

venke

Leser innleggene om Facebook med interesse. Her er mange skeptikere, og det må det være lov å være.  :iconbiggrin:
Facebook er et av mange spennende sosiale nettverk inne Web.20 teknologien, der kongstanken ligger i en delingskultur.  Å kunne bygge en profil med det du måtte ønske av saker som interesserer deg, gjør at vennene dine er oppdatert. Her kan du legge inn bilder, lenker til gode artikler, egne/importerte videoer, osv. Mange gode sider ute på nettet har etterhvert lagt ut mulighet til direkte import til Facebook. Altså kommer du over en god artikkel, kan du legge den på profilen, og dele den med vennene dine. Ønsker du å holde kortene tett, begrenser du innsyn til kun å gjelde venner. De helt private bildene dine lagrer du nok på andre arenaer enn i full åpenhet her. Men bilder av mer objektiv art har jeg ikke problem med å legge ut, på samme måte som jeg bruker Flickr.com. Mange unge brukere legger ut alt, uten filter, og får seg sikkert mange overraskelser på sikt. Det er vel primært denne gruppen kritikerne ønsker å fange oppmerksomheten til.

En annen side av Facebook er invitasjonene du  må forholde deg til. Det er ikke sikkert at alle \"gamle\" venner er like interessante å forholde seg til. Takk nei til invitasjoner. Gjør du det, vil mottaker ikke oppleve noe annet enn stillhet fra din kant, altså ikke en rød e-post der det med store bokstaver understrekes at du ikke vil være venn.  :iconbiggrin: Det viktigste er vel å invitere/la seg invitere av mennesker du føler det bekvemt å være på felles arena med, mennesker du deler noe med, det være seg faglige eller sosiale arenaer. Et fellesskap. Noe som gir deg glede.

Jeg lar meg stadig facinere av mulighetene jeg har på nett, og utforsker videre... Lykke til på de arenaer du trives best.  :iconbiggrin:
Livet er for kort til å la engasjementet drepes av fornuften.

xristina

Godt innlegg, Venke! :thumbright:

Det er flott at folk er forsiktige og skeptiske, men vi kjenner vel på oss selv hvor mye nettvett vi har, og bruker det deretter. :-)

Camillchen

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Camillchen\"og jeg :-)


Hvordan finner man deg der da?
(Hvis du vil bli lagt til)

Jeg søkte på Camillchen,for det er det eneste jeg vet om deg,og det ga ingen treff.
Kan sende i PM hvis du ikke vil legge det ut her.

Her har det vært harddiskkrasj og det som verre er, men nå er jeg atter på nett.

Du kan søke på Camilla Larsen, så finner du meg forhåpentligvis blant en drøss andre. :-)
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...