Logg inn med Facebook eller Google!

Karri`s små drypp - sommeren 2013

Started by karri, 07. Jul 13, 21:52:41

Previous topic - Next topic

karri

  :hello:
Jeg gjør som i fjor og starter min egen lille sommertråd.  :sol: Jeg koste meg med det i fjor, blir liksom min lille måte og holde liv i forumet på nå om sommeren. Så håper jeg ingenting spolerer neste års Hellasferie, vil jo også bidra litt på den fronten her inne  :)
Håper mine små drypp av norsk sommer kan være til glede for noen andre også. Og til de som bryr seg katta  :katt: om hva jeg bedriver sommeren med, det er lov å ikke titte innom  ;)

Begynner med noen bilder fra vår årlige gulrot-planting  ;D

Først må vi ta ut litt stein og annet grønt som ikke skal være der.
Vi hadde ikke hagehansker, så da ble det gummihansker  ;) Man tager det man haver  ;)



Jord og kubæsj (veldig rart for nevøen min) må blandes godt  ;)



Og vips... ett par uker senere  :-*

KARRI

karri

Jeg elsker fugler  :hjerte: Og har fortsatt å fylle mat på brettet i sommer. Tenkte å mate så lenge jeg hadde mat... Men, så fikk jeg se flere små familier, de voksene spiste fra brettet (vanlig villfugl-blanding), mens de små stod litt unna og ventet. Regner med de fikk ferdig tygd mat. Så jeg bestemte meg for å kjøpe mere mat på Felleskjøpet, er jo flere fugler her nå enn om vinteren. Koselig å ha fuglelivet å følge med på  :hjerte:

Er dette fra redet tro??





To små som venter på mat ;)















KARRI

kaka

Det er så fint å følge dine sommerglimt, karri. Du klarer virkelig å glede deg over de nære ting. Det er en stor gave!
KariK

Tjorven

Er SÅ enig med kaka  :-* 
Jeg har forresten savna en ny " min-sommer-tråd" fra deg, karri, men ville jo ikke mase heller ( med tanke på alt besvær du har hatt med operasjon/rehabilitering med foten din) Men nå er du her med nye sommerglimt  ;D Herlige bilder av fuglematinga, fikk nesten liten klump i halsen. Og begge ungene fikk mat, mens den andre venta tålmodig på tur  ;)  Kjekt å se at nevøen din fortsatt er med å deler opplevelser sammen med tante  :-* Gleder meg til mye mer, og håper tråden varer leeeeenge  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Det var koselig ord Kaka og Tjorven, tusen takk  :-* (Takk til alle liker også)
Jeg har tatt en del bilder, Tjorven. (Og flere blir det garantert i sommer) Veldig fornøyd med mitt nye kamera, så det går litt varmt noen ganger. Det blir mye fugler, blomster, ett par besøk på en bondegård. Og i dag har mamma og jeg vært i Drøbak, så kommer noen bilder derfra sånn etterhvert  :)
KARRI

Katherina

 :blomst3: Takk for at du deler din sommer med oss, karri. Bilder som gir en god sommerfølelse. Hører nesten fuglepipet. Så uttrykksfullt. :)

karri

Takk for det, Katherina  :sol:

Tror jeg viser litt av den fine dagen jeg hadde med mamma`n min i Drøbak i dag  :fisk:

Litt av hvert å få kjøpt på torget  :)



Her fant vi hvert vårt sommerlige skjerf, bare 50 kr stk!! Røverkjøp  ;)



Og i denne boden, kjøpte mamma seg en sommerlig stråveske til 100 kr  ;)



Var ett par boder som solgte ting og tang fra "gamledager". Dette minnet meg om barnetv og....  ::) den gule bamsen som falt i bekken når han var på sykkeltur... Kan noen hjelpe meg med navnet på den bamsen  ???



Vi forlater torget med et bilde av fontenen og statuen av en fisker. (Statuen står utenfor julehuset, ser en nisse i bakgrunn)  :nisse:




KARRI

Fia

Fine bilder, karri! Jeg liker meg veldig godt i Drøbak når jeg en sjelden gang er der! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

karri

Mange koselige små smug å forville seg inn i, også er det alle de vakre blomstene da  :blomst:

Her er to av mange flotte, store rosebusker.





Må alltid titte på blomsterbåten, hvordan ser den ut i år mon tro?



Ser nesten ut som et lite alter dette.



Her er en flyndre iallfall.



Ikke mye ugress å se her  :hfjjk:



Snik titt inn i ett par hager må da være lov  ;)



KARRI

karri

08. Jul 13, 22:10:09 #9 Last Edit: 08. Jul 13, 22:12:37 by karri
Det var blomsterfloraen, her kommer noen nydelige små og større hus.

To hus tett i tett  :)



Passende navn :)



Fin blå "gresk" farge, også blomsterkassene da  :hjerte:



Jeg har alltid likt dette grønne huset, vet ikke helt hvorfor... kanskje fordi jeg er glad i grønt?



Idyll  :hjerte:



To bilder som også vekker den greske delen av meg.

Opp en trapp og inn en dør...



Ren nytelse for øyet! Legg merke til den originale veggpynten.



(Fortsettelse følger....)



KARRI

kaka

KariK

karri

Det er noe med det å skynde seg langsomt  :-\ Noen ganger tror man at man er "friskere" enn man er! Ble nok litt for mye trasking i går  :-X Ikke vant til å tenke på at jeg ikke kan gå så mye, når jeg hadde krykkene ble jeg minnet på det... man glemmer fort veit du  ;) Fikk svi når jeg la meg i går... det ene benet verka mer enn det andre, til og med en vannblemme hadde dukket opp under den ene foten. Herregud!! Var ikke akkurat noen Marathon distanse vi la bak oss heller da, mere regnet som " a walk in the park"! Så mens jeg lå og kjente på at bena jobbet seg gjennom dagen, begynte hodet mitt å tenke gul bamse  :o ::) ??? Hva heter nå denne lille gule barnetv bamsen som faller av sykkelen sin?! Jeg var innom det meste av gule skapninger tror jeg... Titten-Tei, Ole Brum, Gulasj (selv om han ikke er noen bamse engang), var også innom den STORE gule fugl-figuren fra Sesamstasjon. Men så!! Gjennombrudd... var nesten så navnet kom til meg i røde, blinkene og store bokstaver, alla LAS VEGAS style  ;) 8)
TEODOR - TEODOR - TEODOR
:yes:
Alltid godt å komme på ting man egentlig hadde glemt  ;D Og, bena hadde godt av natten.. de har kommet seg igjen! Men, jeg får vel høre på doktor`n da... mer sykkel mindre gåing  :-\

:haveaniceday:
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Sifnos
by Runar Solvik | 20. May 24, 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...