Logg inn med Facebook eller Google!

Frudiddi og Mikki loffer i Kykladene,"vest" Del2 Sifnos

Started by Diddi, 03. Feb 13, 17:54:32

Previous topic - Next topic

Diddi

Etter en ganske lang fergetur, tross den korte avstanden er vi framme på Sifnos. Var utrolig mange konteinere mm som skulle med fra Milos, hvor vi hadde et stopp. Turen tok nesten 5 timer, og kostet 16 euro pr pers.
Fra fergeleiet på Folegandros ringte vi en utleier på Sifnos, og ja det ordnet seg etter noen samtaler fram og tilbake. Vi skulle bli hentet på havnen av pappa Kostas på Eftihia studios i Apollonia, noe vi også ble.
Vi kunne velge mellom to forskjellige rom, og valgte et i 1. etg med havsutsikt og litt hage. Her var et fint bad, og kjøkkenkrok, samt et større kjøkken vegg i vegg, vi også kunne bruke.
Takket også ja til frokost på familiens kafe, vi kunne selv bestemme tidspunkt. Vi ble enige om kl 8.00 og prisen var 5 euro for to personer  ;D

Her noen bilder fra vårt lille "bo"










Hilsen fra Kostas


Utsikten vår ....

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Første kvelden gikk med til å gjøre seg litt kjent, og handle litt terrassesnop  ;D og en god gresk middag på kvelden.

Neste morgen var det frokost hos Kostas kl 8, og vi ble jo litt flaue når vi oppdaget at han åpnet cafeen en time tidligere bare for at vi ønsket frokost så tidlig. Var en veldig god frokost, hvor Kostas ikke visste hva godt han skulle gjøre.



Etterpå gikk vi til et bakeri, og kjøpte litt ostepai, spinatpai mm  :P :P til niste, for nå skulle vi ut på vandring til Vaty  :D
Mye lekkert her :













Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

KARRI

Diddi

Vi studerte kartet, men rotet veldig før vi kom på riktig kurs mot Vathy, så ble nok et par km ekstra gange  :-\
Sifnos viste seg å være en grønn og frodig øy, med vakkert landskap......







Har forminsket de fleste bildene her med programmet her på forumet, men blir ikke helt bra med bilder fra photoshop ser jeg. men,men får stå til denne gangen !






Vi trasker videre, og videre  ;D veldig glad når vi finner skilt og merker som sier vi ;D er på rett vei.




Denne dalen er nok et de vakreste partiene vi har gått i Hellas, og så herlige dufter fra alle mulige urter og blomster.

På toppen møter vi denne karen, som noen sikkert kjenner igjen bildet av !






Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Nå kooser jeg meg. Slike landskap, - og den gromme karen på eselet: Drøm!
KariK

Diddi

Hyggelig dere følger med  ;D ;D Dette var en helt spesiell fin tur  8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Ved en liten kirke tar vi dagens lunsj, og utsikten var det jo ingen ting å si på  ;D ;D





















Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Herlig start på tråden i kjent frudiddi-stil!  :) Gleder meg til fortsettelsen!

Diddi

Vandringen fortsetter, og vi kommer stadig nærmere vathy  ;D

















Wow.... for et syn  ;D ;D ;D Har sett  mange bilder fra vathy, men ikke fra denne vinkelen ! Var bare helt UTROLIG....




Så er vi nede, og trasker litt bortover stranda. Meningen er å møte Kostas her, her men den greske klokken er jo noe for seg selv  ;D




Setter oss på en krakk og venter- ringer Kostas- jo sønnen skulle være underveis  ;D ;D ;D Vi ser bilen oppe i svingene, men hvor ble den av ?????
Kom i hvert fall aldri ned til Vathy. Vi begynner å gå bilveien hjemover, Håper på en taxi, buss etc. Bratt og varmt er det, og vi er veldig slitne....




Det går stadig oppover, og oppover. Til slutt slenger jeg ut tommelen når en bil kjører forbi oss !!! Å den stopper  :juble: :juble: :juble:
Et ektepar fra Frankrike sitter blide inne i bilen og tilbyr oss haik- nesten hjem !! De hadde en leilighet på høyden over Apollonia, et lite sted som heter Katavati. Der hadde vi vært kvelden i forveien og handlet mat i et supermarked !
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

KARRI

Diddi

Vi kom oss vel hjem, og det ble litt tid for avslapping. Men ikke så lenge, for Kostas ville kjøre oss til en festival ute på Panaghia Chrysopighi. Det ble full bil, siden to andre jenter som også leide rom av Kostas skulle være med. Utrolig snill mann  ;) Jentene var hyggelige, og kom fra England og Canada !
Denne festivalen handlet om et Ikon som skulle komme med fergen fra Kamares med den store fergen, og ut til denne kirken.
Vi kom ganske tidlig, så rakk å gå litt rundt å ta litt bilder. Det var fin temeperatur, men det blåste ganske så mye!












Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Det kom stadig flere mennesker, og vi ventet og ventet.....ville fergen komme snart ??















Så går det rykter om at det blåser for mye for den STORE fergen, og at Ikonet heller kommer med en mindre båt.....og jammen her skjer det noe  ;D ;D



Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...