Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2012 - Småprat og diskusjon

Started by Ole, 26. Aug 12, 21:24:59

Previous topic - Next topic

Anders

Hehe... kanskje en "nisje" i markedet... Hellasforum for Dummies! Ikke så veldig dummie i mine øyne... er der en liker-knapp og man liker det man ser så trykker man gjerne... og det påvirker ikke meg i min stemmegivning. Der er jo veldig mange kjempefine bilder med i år - bilder jeg mer enn gjerne skulle ha stemt på i så mange sammenhenger - men jeg går etter de som jeg syns best beskriver temaet... helt uavhengig av hva jeg eller andre syns om bildet ellers.

Hildestorm

Når det er sagt og nå har jeg lest hele denne tråden; så er det jo faktisk lov å trykke liker.......

Synes det er litt for mange surmulere innpå spesielt denne tråden her, er det nødvendig da??? Det er greit å ha meninger om ting, men alt kan sies på en fin måte. Og nå hinter jeg ikke spesielt til vedkommende som kritiserte oss "likere".

Tjorven

Quote from: Ole on 24. Oct 12, 21:31:39
Knappen er der, og det er lov å trykke. Ingen regler mot det. De som har uttalt seg er uenig om dette påvirker resultatet av avstemningen.....jeg tror ikke det gjør det.


Da skjønner jeg ikke helt vitsen, Ole  ???  For meg blir det ganske selvmotsigende at du øverst i alle kategorier påpeker: Ikke skriv i denne tråden. Min tolkning blir da: Ikke kommenter bildene (før konkurransen er over og resultatene foreligger) "Liker-knappen" anser jeg som en kommentar, og dermed en slags forhåndsstemme.
Tidligere har jo ikke dette vært noe "problem" eller skapt diskusjon, siden alle bildene har blitt lagt ut samtidig. Det har heller aldri vært noen "liker-knapp" under bildene for å skape forvirring for de som ikke har skjønt at dette er en fotokonkurranse  :D
Så da er det vel jeg som er Dummisen her da, og får vel i samme slengen ta på meg skylda for de andre som også var enige med meg i utgangspunktet  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

[quote author=Hildestorm link=topic=7458.msg143841#msg143841 date=1351106679


SKYLDIG!!!!! Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest hele denne tråden... Tenkte det var greit å kunne like bilder jeg, men hvis det har med stemming å gjøre så blir det noe annet.... Unnskyld at jeg irriterer deg, men da burde kanskje ikke den liker knappen vært der heller for sånne "dummies" som meg. :o
[/quote]

Selvfølgelig er det greit å like bilder (og innlegg) i forumet, Hildestorm, men som du sier selv: ..".hvis det har med stemming å gjøre så blir det noe annet"... Som du sikkert har forstått nå, så dreier det seg om årets store fotokonkurranse, som det alltid er knyttet stor spenning til  :P, og jeg vil samtidig påpeke at det ikke er JEG som har ansvaret for at det er "liker-knapper" under hvert bilde.
Jeg er glad du kom på banen og forklarte hvorfor, selv om du ikke er alene om denne "glippen".  :o  Irritasjonen min var heller ikke mynta på deg personlig, jeg har aldri nenvt noen med navn. Som jeg har sagt i tidligere innlegg tror jeg heller ikke noen trykker liker for å fremheve sine egne bilder, som enkelte har lurt på. Jeg mente det måtte dreie seg om nye medlemmer som ikke skjønte opplegget med konkurransen. Like fullt ble jeg irritert (helst frustrert) da flere og flere "liker" kom etter bildene. Som du skjønner har vi ikke hatt denne problemstillinga før  :-\ og det eneste jeg ønsket var en nøytral avstemning, når den skal skje. Jeg har ikke noen mening om hvorvidt "Likerne" forhånds-påvirker avstemming positivt eller negativt som andre har vørt bekymra for.
Beklager hvis du har oppfatta meg som en sur grinebiter, Hildestorm (og jeg skjønner at det kan oppfattes sånn i denne sammenhengen  :-[  DET var slettes ikke meninga, så jeg beklager tonen i innlegget mitt også, men igjen, det var ikke mynta på deg personlig. Men jeg innrømmer at jeg kan bli litt krass i uttalelsen når noe engasjerer meg, og som jeg ikke blir riktig klok på  ;D

Får bare håpe jeg ikke har skremt vettet av deg, og at du tror vi er noen surpomper her inne  ;) Diskusjoner kan gå høyt og lavt her iblant, men som oftest er vi en hyggelig gjeng som gjerne deler og kommenterer og liker det deler med andre på forumet  ;D  Jeg ønsker deg mange hyggelige stunder her på forumet, Hildestorm!
 
There are no strangers, only friends we haven't met.

telma

Fotokonkurransen på Hellasforum er ikke snakk om liv eller død - den er viktigere en det.

Solgry

Liker eller ikke liker - er DET spørsmålet?  :o

Ja, i en fotokonkurranse er det vel det, men når jeg har gått gjennom alle disse, utrolig flotte, bildene i årets konkurranse, har jeg faktisk ikke lagt merke til "LIKER'ne", for jeg har bare vært fokusert på selve bildene.  :)

Jeg fokuserer på hvilke bilder som treffer MEG, innenfor hver kategori, og kommer til å stemme på disse. Det er jo selvsagt et luksusproblem, med så mange fine bilder, så jeg må kanskje fordele poengene på mange, med kanskje ett eller to favorittbilder, pr. kategori.
Dette blir vanskelig! :duskedame:
Lodotter er englenes tøfler.....

stein

Så mange timer Ole legger ned på dette forumet, skjønner jeg godt at han ikke bruker anda flere timer for å fjerne <Liker> i noen tråder fordi det er et par medlemmer som ikke liker liker ;)
Fornøyelig lesning, denne tråden :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tjorven

Vel, hvis ingen legger merke til at noen "liker" noe, så skjønner jeg ikke vitsen med "liker" i andre tråder heller, siden de tydeligvis blir oversett  ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Det viktigste er vel at mottakeren av "Liker" ser det, og det gjelder ikke i fotokonkurransen, siden det er Ole som har lagt ut alle bildene.
(Jeg syns, personlig, at det er kjempehyggelig å få "Liker" på mine reiseskildninger, osv.! ;D)
Lodotter er englenes tøfler.....

Thera

Quote from: Tjorven on 25. Oct 12, 11:47:01
Vel, hvis ingen legger merke til at noen "liker" noe, så skjønner jeg ikke vitsen med "liker" i andre tråder heller, siden de tydeligvis blir oversett  ;) 

Jeg forstår hensikten med "Liker" like lite som jeg forsto hensikten med merkene vi fikk utdelt for en stund siden.
Men noen synes det er stas, så da kan vel jeg og andre som ikke skjønner vitsen bare fortsette å overse. Tror ikke "Liker" gjør noe for resultatet av fotokonkurransen. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Hildestorm

Tjorven; jeg er absolutt ikke skremt ;)


Jeg synes det er hyggelig at noen trykker liker hvis de synes jeg har skrevet noe smart eller fint eller bra og ikke minst om jeg har lagt inn et bilde jeg ønsker å vise fram. Jeg skjønner ikke helt problemet med denne "liker" knappen jeg gitt... Er dere ikke på facebook da folkens???


Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....