Logg inn med Facebook eller Google!

En uke på vakre Symi, mai 2012

Started by Athina, 01. Jul 12, 00:58:21

Previous topic - Next topic

Athina

Vi kom da omsider fram til den lille, grå kirken som hadde fascinert oss fra frokostplassen vår på Iapetos Village :)
Utsikten der oppe fra var upåklagelig:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

karri

Jeg har bare 3 ord til deg [user]Athina[/user]...
WOW, WOW og WOW
:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: 
KARRI

Hellasfrelst

Her vandrer du i det området som jeg trives så godt i. Det er så mye fint å se når du beveger deg bort fra havneområdet og begynner å "klatre" oppover.
Den utsikten til Pedi-bukta du viser på et bilde er det vi ser fra balkongen på Sevasti studios i Chorio hvor vi alltid bor. Herlig!!! :D :D :D
i zoi ine tora - livet er nå

Athina

Da har dere fin utsikt fra balkongen, Hellasfrelst!

Etter å ha beundret utsikten fra toppen av Kastro, var det på tide å bevege seg nedover igjen. Et stykke nede i bakken satt det en gammel mann under klokketårnet til en kirke. Han ville at vi skulle komme inn og se kirken som han var tydelig stolt av. Vi fikk hver vår kvast med laurbærblader og oregano, noe vi trodde var en fin og sjarmerende gest :)
Vi la penger i kassen for to lys og var kanskje litt rause der, for nå ville mannen plutselig ha betaling for oreganoen og laurbærbladene, og det ble to euro på hver :D 
Etter en stund foreslo han at han kunne ta oss med opp i klokketårnet for nye to euro fra hver. Det var jo ikke store beløpet, og han trengte nok pengene mer enn oss, men vi syntes det hele begynte å bli litt komisk, så vi takket høflig nei og gikk videre...

Veldig koselig å rusle rundt i Chorio på måfå, og der har vi mye igjen å utforske neste gang vi er på Symi.
Etter en forfriskning på toppen av Kali Strata, gikk vi denne tilbake til Gialos.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Nå har jeg kosa meg med de siste fantastiske bilde"bukettene" dine fra vakre Symi, Athina  :-* :-* :-*  Tusen takk igjen for denne herlige tråden  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Tusen takk til deg, Tjorven, og til alle som har trykket "liker" :blomst:

En dag ville vi ta turen til Nimborio, et bittelite sted som ligger en halvtimes gange fra byen. Marias taverna lå ved veiens ende, og der spiste vi lunsj og nøt tilværelsen et par timer, før vi begynte på hjemveien.
Noen bilder fra denne turen:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

karri

Nok et knippe foto`s med helt nyyyydelige motiver!!!
:hjerte: :hjerte: :hjerte: :goodjob:  :hjerte: :hjerte: :hjerte:
KARRI

fila

Takk for flotte Symi-bilder. Det var jo litt morsomt med bildet fra balkongen på Iapetos Village, der vi ser rett over til leiligheten vi bodde på (like til høyre for bassengbygget) :)

Sjøløve

Her var det masse lekre bilder.  ;D ;D

Jeg har aldri vært på Symi.  Arkitekturen virker litt italiensk inspirert.
Det må jo være midt i blinken for meg som snart er like glad i Italia som jeg er i Hellas  :99wywy:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Thera

Støvlene med blomster stilig! Det var også båten, bilen og trillebåra med blomster i! :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Kabi

Du verden, som det frister å reise til Symi !!!


Athina

Takk til dere alle for hyggelige kommentarer :)

Kanskje på tide å fortsette vandringen på Symi...

Turen tilbake til byen var fin. Vi gikk bl.a. forbi en båt med et litt morsomt veggmaleri :)

I Harani ville en tavernaeier gjerne vise oss rommene han leide ut, de lå like bak/ovenfor tavernaen og hadde fin utsikt.

Båten som kommer med den ukentlige vannforsyningen lå til kai og var i full gang med å tømme tankene. Det holdt den fortsatt på med da vi gikk forbi et par timer senere.

Ellers var det alltid hyggelig å oppleve dagliglivet langs havna, båter som kom og gikk, fiskere i arbeid med garnene og folkelivet generelt :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...