Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili og området rundt, mai 2011

Started by Katherina, 22. Apr 12, 16:33:28

Previous topic - Next topic

Kabi

Nå har du mye godt i vente :) God tur til begge steder !

Tjorven

Samme hilsen fra meg også  :) Så godt det var å se den vakre blomsterenga, forresten. Jeg leeeeengter til sol og sommer!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

 :hello: Takk for hyggelige hilsner. Oppholdet på Lia ble veldig bra. Vi hadde deilig vær og fikk kjenne at sola varmet. Den siste kvelden slo været om og ddeet begynte drysse litt hvitt ned fra himmelen. Om morgenen var det et bra hvitt dekke på markene og veien og jeg som hadde sommerdekk. Men det gikk bra og da vi kom ned på hovedveien var det bart.

::)Men nå er det nok med snø og kulde. La oss vende tilbake til Kardamili eller mer riktig Ag. Nikolaos. Etter at jeg har ruslet litt rundt i byen, vandrer jeg mot Agios Dimitrios og den lille stranda her. Vel framme setter jeg meg ned i skyggen av et stort tre, ser ned mot stranda og havet. Jeg koser meg med en frappe og deilig kaldt vann. Noterer litt i dagboka og sender noen hilsner hjem. Så er det tid for en deilig og lang svømmetur, en god, lang stund i sola, før jeg går mot Ag. Nikolaos igjen.

JEG HAR LAGT AG.NIKOLAOS LITT BAK MEG.


UTSIKT SØROVER










UTSIKTEN FRA BORDET MITT


HELIG! GLEDER MEG TIL ÅRETS FØRSTE FRAPPE!




LEGG MERKE TIL DEN BITTELILLE GRESSHOPPA PÅ SOLBRILLENE. KOSELIG MED LITT SELSKAP.


TILBAKE I AG. NIKOLAS SMAKTE DET GODT MED EN LUNSJ OG EN FORFRISKNING ETTERPÅ! HER ER DET IKKE SPART PÅ PYNTEN!


Tjorven

Koselige bilder, Katherina. Den "forfriskningen" etter lunsj var jo nesten et lite måltid i seg selv  ;) og veldig delikat servert.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Du kan kunsten å kose deg og å fotografere. Det vises tydelig i hvert eneste bilde. :)
Veldig snart er du der igjen, og vips - så treffes vi i vårt herlige ferieparadis. Kos deg med pakking og god tur. Jeg kommer snart etter.........
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

 :) Takk, Tjorven og Magnolia! Ja, jeg koser meg når jeg kan gå rundt med fotoapparatet mitt, se på alt det vakre i naturen, alt det vakre mennesker har skapt, gamle hus og annet som vitner om levde liv, forskjellig type mennesker, god mat og så mye annet. At livet kan ha sine motbakker har jeg fått erfare, men puster man litt og sukker litt og velger å ha fokus på noe vakkert og lyst, så vendes det vonde langsomt til noe bedre.  :) Nå ble jeg visst litt melankolsk.  :)

8) I Ag. Nikolaos kan man også gå på en vakker kyststi i retning Stoupa. Sverre og jeg hadde en fin tur her i mai i fjor. Det var deilig vær å gå i, frodig og vakkert.

Snart er jeg tilbake her og kan gå langs kysten, nyte naturen og ende opp i Stoupa og ta et deilig bad. Det er sikkert litt friskt enda. I Stoupa, nærmere bestemt på Kalogria stranda / "Zorba stranda" er det ferskvannskilder som kommer opp i havet rett utenfor stranda.



MED UTSIKT MOT STOUPA























kaka

Mmm, dette er snadder. Lurer på hvor mange ganger jeg har gått den turen, fra det bare var en kronglete sti...
Jeg skal gå den flere ganger til høsten! :)

Stilig, den "krokodillen" uti vannet!
KariK

karri

Snuuuuuser inn og syns jeg kjenner duften av vakre roser :hjerte: :blomst: :hjerte:
KARRI

Katherina

 :) Og jeg skal gå den til uka. Så heldige vi er, kaka!  :)
:) Hyggelig at du koser deg ved synet av dem, Karri. Rosene og alle de andre blomstene, små og store, var som fargekladder strødd utover landskapet.  :)

Jeg fortsetter med det samme, så kommer vi kanskje fram til Stoupa, før jeg drar ned til området.

STEINARBEIDERNE / BYGNINGSARBEIDERNE IMPONERER OSS.


BLODSLIT I VARMEN


RESULTATET ER VAKKERT OG IMPONERENDE










EN IVRIG FOTOGRAF








FRAMME I STOUPA, MEN TUREN ER IKKE SLUTT FØR VI ER KOMMET TIL KALOGRIA STRANDA

kaka

KariK

karri

Steinarbeidet der så ut som et blodslit ja!  :o  Ser ikke ut til å bli mye skygge av den lille parasollen heller.  :-\
Heldig for han (og oss) at resultatet til slutt blir så flott ;D
KARRI

Tjorven

Du (og Sverre?) tar så utrolig flotte bilder. Det er ikke rart du blir melankolsk av å gå rundt i alt det vakre som omgir deg på turene dine, Katherina. Jeg kjenner meg igjen i det, og føler en stor takknemlighet over å kunne få oppleve slike lykkestunder i vakre omgivelser. DA smiler livet, og man "glemmer" alt vondt.
Roseduften kjennes nesten gjennom skjermen her også  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...