Logg inn med Facebook eller Google!

Reiselivsmesser i Hellas

Started by JanBe, 26. Sep 15, 00:29:09

Previous topic - Next topic

JanBe

Det  er etter som jeg har lest meg frem til, 2 store reiselivsmesser I Hellas hver høst. Den som kommer først og som trolig har holdt på lengst er:

31st INTERNATIONAL TOURISM EXHIBITION I Thessaloniki fra 12 - 15 November 2015. Denne er åpen for publikum på lørdag og søndag

http://philoxenia.helexpo.gr/philoxenia/en

I fjor startet man også opp med en reiselivsmesse I Athenområdet og man vil også ha en ny nå i 2015, nemlig:

2nd International GREEK TOURISM Expo '15, December 4 - 6, 2015 at Metropolitan Expo

Jeg vet ikke om denne er åpen for publikum.

http://www.greektourismexpo.gr/eng/

Er det noen som har vært på noen av disse reiselivsmessene og som har inntrykk/erfaringer å dele fra noen av disse?

Er det noen som vet om andre reiselivsmesser I Hellas som helst er litt åpent for publikum også?


filhellener

Quote from: JanBe on 26. Sep 15, 00:29:09
Det  er etter som jeg har lest meg frem til, 2 store reiselivsmesser I Hellas hver høst. Den som kommer først og som trolig har holdt på lengst er:

31st INTERNATIONAL TOURISM EXHIBITION I Thessaloniki fra 12 - 15 November 2015. Denne er åpen for publikum på lørdag og søndag

http://philoxenia.helexpo.gr/philoxenia/en

I fjor startet man også opp med en reiselivsmesse I Athenområdet og man vil også ha en ny nå i 2015, nemlig:

2nd International GREEK TOURISM Expo '15, December 4 - 6, 2015 at Metropolitan Expo

Jeg vet ikke om denne er åpen for publikum.

http://www.greektourismexpo.gr/eng/

Er det noen som har vært på noen av disse reiselivsmessene og som har inntrykk/erfaringer å dele fra noen av disse?

Er det noen som vet om andre reiselivsmesser I Hellas som helst er litt åpent for publikum også?




Skulle gjerne vært på en slik reiselivsmesse  :) - jeg e r i Hellas hele november, men dessverre altfor langt unna Thessaloniki ....
Kari

JanBe

08. Oct 15, 21:46:36 #2 Last Edit: 08. Oct 15, 21:49:18 by JanBe
Jeg har sendt 2 eposter til dem som administrer reiselivsmessen i Athen, første helg i Desember og fått følgende svar:


Dear Mr. Bergtun,


The exhibitor's list will be available on 1st November with the matching program for visitors.

With this program the visitors will can to organizer their B2B meetings with exhibitors.

We are remain at your disposal for any other information.


Mε εκÏ,,ίμηση/ Best regards,


Μαρία Μπένια/Maria Benia







Dear Mr.  Bergtun,

The entrance at the exhibition is free of charge for the companies and for the public.

So, for your visiting please fill in the form at the link http://www.greektourismexpo.gr/eng/online-registration/

In our website you can find all the details for the exhibition for the exhibitors and also for your free transportation to the exhibition center.


Mε εκÏ,,ίμηση/ Best regards,


Μαρία Μπένια/Maria Benia


Denne messen skal være i de store messehallene som ligger i tilknytning til Flyplassen i Athen og det vil gå gratis buss fra flyplassen/Sofitel hvert 5 minutt, lover de.............

filhellener

Nå m å jeg få spørre JanBe...

Er du
Mr " Islandstrolling in Greece"
Bergtun? :)

Kari


filhellener

13. Oct 15, 09:30:33 #5 Last Edit: 13. Oct 15, 09:32:29 by filhellener
Da har jeg, og veldig mange, MYE å takke deg for, JanBe  :blomst:

Jeg har vært "Hellasfrelst" siden midt på 80tallet, men hadde jo kun guidebøker og charterselskapenes kataloger å "boltre" meg i!
Men da vi fikk PC, i 1998, åpnet en "ny verden" seg, Internett :--
:juble:
- og jeg hadde ikke søkt lenge før jeg fant fram til "Mekka", din veldig informative og nyttige " Øyloffing i Hellas" :smile12:
Fant mange gode tips i Forumet, og har søkt tilbake i de senere år og, det nyttige  ligger jo der, selv om det ikke er noe aktivt forum.

Spesielt dine daglige rapporter fra turen til Peloponnes/Mani i 2000 inspirerte  meg/oss enormt ^-^
så det er først og fremt deg vi kan takke for at vi bare måtte reise dit, og Mani har kommet til å bety veldig mye for oss :hjerte:

Slik jeg opplevde mitt møte med "Øyloffing I Hellas" har veldig mange som har funnet dette flotte forumet ( Hellasforum) som sitt første,
hatt samme s t o r e opplevelse  :juble: som jeg hadde den gangen :sol:

Det eneste jeg kan gi deg "skylda" for  ;) (Slik e r internet og webmastere har s t o r påvirkningskraft) er at Anti-Paros ble "invadert" av Nordmenn, spesielt Rogalendinger..., jeg hadde følelsen av at det var flere som snakket d en dialekten enn gresk på øya i sesongen ;)
På samme måte ble Koufonissi "ødelagt" av svensker pga"Kalimera" påvirkning... der, spesielt på Finikas, var det som på et svensk "dagis"

Jeg t r o r dette har jevnet seg ut litt med åra !?

Her på Hellasforum har du tatt oss med på interessante turer/ til områder de færreste av oss har besøkt :--.... hittil  :)

Vår egen OLE har g a r a n t e r t også stor påvirkningskraft :)
Han har vært "flink" og variert reisemålene sine og dermed spredd effekten ;)
- m e g har han, med flotte bilder, fristet til å besøke fine ANDROS og POROS  :) :)

Igjen, Tusen takk, JanBe, jeg håper du ikke har noe imot at jeg "trakk deg fram" på denne måten :)
Kari

Solgry

Oj, er det du som har "ISLANDSTROLLING"? :D
I så fall, må jeg også få takke deg for at vi "turte" å reise på vår første øyhoppertur i 2002!!!!
Tusen takk! :kissand:
Lodotter er englenes tøfler.....

JanBe

13. Oct 15, 23:27:53 #7 Last Edit: 13. Oct 15, 23:51:13 by JanBe
Tusen takk for kjekke tilbakemeldinger.

Kan være enig i at Antiparos var ganske så dominert av nordmenn i mange, mange år, men synes nå de siste årene så har heldigvis Antiparos blitt mer og mer populær blant grekere også og for den del andre nasjonaliteter også........

Selv om jeg ikke aktivt lager noen nye sider på Øyloffesidene lenger, så betyr ikke det at jeg reiser mindre til Hellas av den grunn, tvert imot, det har vel bare blitt mer og mer etter som årene har gått og heldigvis så har vi fått øynene opp for fastlands-Hellas også. For dem som ikke har vært der enda er det virkelig mye flott å se, spesielt om man er glad i gresk natur..........

Og ikke minst en kjempestor takk til Ole som fremdeles orker å legge ned alt arbeidet som det er å drive et forum som dette!

JanBe

15. Nov 15, 22:13:16 #8 Last Edit: 15. Nov 15, 22:22:01 by JanBe
Da har jeg vært så heldig at jeg har klart å få det til å passe slik at jeg kunne besøke reiselivsmessen i Thessalonika i går lørdag 14. november. Den gikk over 4 dager, torsdag/fredag var for profesjonelle folk, mens lørdag og søndag var den også åpen for publikum.

Det var vel egentlig 3 messer på en gang, en reiselivsmesse, en messe for dem som driver overnattingssteder og slikt og en liten messe som jeg ikke elt forstod at hadde noe med de 2 andre messene å gjøre for det var mer bossbiler/brøytebiler og litt landbruksting der.

For min del var det reiselivsmessen som var mitt mål. Den var delt inn i 2 avdelinger, en for reisebyrå/flyselskaper samt flere andre land hadde også stand der for å presantere seg for det greske publikum. Den delen som jeg var mest i var kommuner og regioner fra hele Hellas som hadde sendt utsendinger med masse brosyrer, mat og flere hadde egne folkedansegrupper med seg.

For meg var dette rette plassen å være, jeg storkoste meg, snakket med haugevis med folk og ble der nesten i 7 timer for  å samle informasjon og tips. Jeg kom tilbake til hotellet med 5 poser med brosyrer/kataloger på til sammen 12,5 kg. Den enkleste måten å få det med seg hjem uten å betale overlast, er rett og slett og sende det i posten. Jeg holder på å sortere og pakke nå og skal innom posten i morgen for å få sendt rundt 10 kg.

Her er noen bilder fra messen..........








































bengalow

Det såg inte ut att vara fullpackat, JanBe, men hyggligt, så att man kunde ställa sina frågor. Hur är grekernas inställda till ferie? Eller var mässan inriktad på utländska besökare?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

JanBe

16. Nov 15, 07:08:22 #10 Last Edit: 16. Nov 15, 07:19:09 by JanBe
Jeg tok bildene tidlig på dagen, da var det ikke så mye folk der, men utover dagen kom det flere og flere og det ble rimelig mye folk etter hvert. Siden de fleste skilt var på gresk og kataloger og brosyrer var for det meste på gresk, så var dette absolutt en messe rettet mot grekere.

Når jeg spurte etter informasjonsmateriell på engelsk så hadde noen, noe liggende klart, men mange måtte under hyllen sin for å finne frem det de hadde på gresk. Jeg traff ikke/hørte ingen andre snakke engelsk heller, så dette var definitivt for det greske publikum. de som stod på standene kunne engelsk, jeg traff bare på en som svarte nei, da jeg spurte ham om han snakket engelsk. Siden det var så lite folk tidlig på dagen fikk jeg virkelig anledning til å stille spørsmål og jeg fikk gode svar samtidig som de var nysgjerrig på hvor jeg var fra.............

JanBe

Da er reiselivsmessen er i Athen kommet godt i gang. Dag 1 av 3 er over og vi var der i dag. Flott messe, mindre i omfang enn den i Tessaloniki og det var heller ikke så romslig å gå rundt. Heldigvis var det ikke så mye folk i dag, så det gikk greit å ta seg frem. Her var det nok mest utstillere som reisebyrå, hoteller og slikt, men heldigvis for oss, noen utstillere fra diverse regioner i Hellas. Det var flere utstillere som også var på messen i Thessaloniki, men også noen nye for oss. Så det ble noen nye brosyrer og kataloger på oss i dag også, om enn ikke i så store mengder som fra Thessaloniki.






Messen er i Metropolitan messehaller ca 2 km nord for Athens Flyplass. Det gikk gratis buss fra bussoldeplassen på flyplassen, like ved hotell Sofitel



































Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...