Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

karri

Skip o`hoi, dette blir skoi ;) Gleder meg til dette 8)
KARRI

Tjorven

Quote from: karri on 19. Apr 12, 16:44:52
Skip o`hoi, dette blir skoi ;) Gleder meg til dette 8)



Da seiler vi avsted, og fint å ha deg med  ;) (Så skjønne puser du har fått på avataren din, karri  :-* )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Sånn, da har jeg fått sortert bilder i noenlunde riktig rekkefølge, tror jeg. Litt vanskelig å holde styr på alle navn rundt omkring i løpet av seilasen, så tilgi meg om jeg bommer/ikke husker alt  ???  Kaptein Michalis førte skuta Margarita, mens "dekksgutt" Panagiotis pekte og fortalte ivrig om alt vi så på turen. Masse informasjon, men vanskelig å lagre alt oppi "harddiscen"  ;)  Det hadde vært kjekt med et kart over stedene vi var innom, og Panagiotis lovte å ha en ny brosjyre klar til neste sesong  :) 

Margarita lå fortøyd ved kaia, veldig beleilig for oss  ;D  Det var en varm og vindstille septemberdag og perfekt for en dag til sjøs. Vel ombord sikra vi oss fine plasser foran i båten, her skulle man ikke gå glipp av noe, nei  ;) Vi kjente ingen av medpassasjerene, men ut på tur og aldri sur og snart fant gjengen i baugen tonen  ;D

Dette er desidert den mest allsidige og flotteste båtturen jeg har vært med på, av slike dagsturer  :-*  Et must når man er på Lipsi, sånn er det med den saken! Men lite ante vi da at vi skulle ta turen nok en gang  ;D  Etter første tur hadde vi fått nye venner, som vi holdt kontakten med. Deriblant tsjekkiske Suzy, som i flere år har jobba hele sommersesongen på et hotell på Lipsi. På fritida hjalp hun gjerne til med serveringa på Margarita, og både hun og Panagiotis (som bor i Polen om vinteren) skulle snart reise hjem. Dermed var det også duket for siste tur med Margarita for denne sesongen, og det måtte jo markeres.

Vi ble innvia i planene og var ikke akkurat vanskelige å overtale til å bli med på enda en tur  8)  8)  Suzy skulle også ha med hjemmebakst, og de ville ta en litt annen rute denne gang (men fortsatt innom de obligatoriske stedene)  Om kvelden etter den andre turen treftes gjengen til avskjedsmiddag for de to som skulle reise dagen etter. Mer om det senere.

Nok "preik", her kommer bildene. Jeg har for ordens skyld fletta dem sammen, slik at de framstår som EN tur.


Vi er ombord i Margarita og klare for avgang


   
Vi tøffer til havs og kommer til et sted som blir kalt "bassenget". Foto:Sisi



Bare å stupe uti  ;)



Så kommer vi til øya Makronissi, med spektakulære klippeformasjoner og huler. Her ser vi en spesiell "steinhund"



som nå går litt i ett med fjellveggen



Spennende landskap



Vi kommer til Makronissi Cave og første badestopp. Vannet var ganske kaldt her, men godt med en dukkert i varmen.





Her kan man svømme gjennom, for den som ønsker det. Foto:Sisi



Fortsettelse følger.......

There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingeborg

Så morsom og spennende føljetong Tjorven!
Er innom Forumet av og til og må da selvsagt følge med dere to sprudlende damer på deres ferieminner fra Lipsi  :)
Tenkte vel først at det måtte bli noe langdrygt å tilbringe TRE uker på ei så lita øy, men her er det visst ingen som kjeder seg nei!! Det er visst på Lipsi det skjer  ;D
:goodjob:

Gleder meg bare mer og mer til årets Hellasferie.....!! Og ja, Lipsi  bare MÅ besøkes 8)
Mvh Ingeborg
"Aldri så galt at det ikke er godt for noe"

karri

Quote from: Tjorven on 19. Apr 12, 18:52:19
Quote from: karri on 19. Apr 12, 16:44:52
Skip o`hoi, dette blir skoi ;) Gleder meg til dette 8)



Da seiler vi avsted, og fint å ha deg med  ;) (Så skjønne puser du har fått på avataren din, karri  :-* )

Takk skal du ha, Tjorven - Avataren viser mine 2 "barn" Mons og Molly :)  Dere hadde full oversikt utover horisonten skjønner jeg, og jeg ser stein hunden ;D
KARRI

Sisi

Ingeborg: nei, vi kjeda oss ikke på Lipsi! En akkurat passe blanding av ferie og opplevelser. "Lipsieran" e søskenbarna t "trønderan" sa en tidligere nevnt kokk til meg.
Vakre bilder fra Macronissi Tjorven!

Tjorven

Takk Ingeborg, så koselig at du følger oss  :) Og som du skjønner, 3 uker på lille Lipsi var langt fra kjedelig  ;D Har det med å havne oppi ting, og på denne ferien var det heldigvis bare positive opplevelser  ;) Ingen "typisk Tjorven"-episoder med skader denne gang  :o Takk og pris!! Uansett, jeg liker å tilbringe litt lengre tid der jeg ferierer. Man blir mer kjent med både stedet og folk på den måten føler jeg. Får senka skuldrene skikkelig, samtidig som man har tid og anledning til å "go with the flow" uten å planlegge hver dag. Det skjer jo alltids et eller annet, som oftest når man minst venter det  ;D 


Karri, jeg ser at søskenkjærligheten er stor hjemme hos deg også, som med Lurven og Tupsi hos meg  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: mikkemikk on 19. Apr 12, 23:36:21
Ingeborg: nei, vi kjeda oss ikke på Lipsi! En akkurat passe blanding av ferie og opplevelser. "Lipsieran" e søskenbarna t "trønderan" sa en tidligere nevnt kokk til meg.
Vakre bilder fra Macronissi Tjorven!



Næmmen, der var jo du også, Sisi  ;D Ja, han mente så, kokken  ;) Vi skrev visst samtidig her. Vet du følger med, selv om du ikke har anledning til å være på så ofte. Artig at du kunne "stikke innom"!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Slenger på et par bilder til

Vi forlater klippeøya Makronissi

Foto:Sisi


Foto:Sisi


Nå seiler vi langs østkysten av Lipsi.



Dette idylliske stedet heter Monodendri, etter det enslige treet som står her





Ved Aspronissi



Aspronissi, the White Beach i bakgrunnen. Her skal vi ankre opp og nyte bad og de vakre omgivelsene, men først serverer Suzy noe å bite i



There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Jeg fikk meg også en slik tur da jeg var der på mitt lengste opphold. "Stranda" til venstre her var spesiell - den var viden kjent for at nesten alle avlange steiner der hadde form som et fallos-symbol.... :))



Turen gikk vesentlig på østkysten for min del. Det var fantastisk klart vann - en kunne se bunnen ned på 40 meters dyp, ble det påstått.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tzasiki

For en fortellerglede du har Tjorven, og jeg er "med på tur!. Koser meg!! ;D

Tjorven

Tusen takk, Tzasiki  :)


Ja, den stranda er et nydelig skue, G-T. Jeg var ikke på selve stranda, men bada ved båten. Herlig krystallklart vann  :-*
Foto:Sisi













Badenymfer i turkis vann.Foto:Sisi



Flere på tur til Aspronissi



Obs: skjær i sjøen



Neste gang skal vi til den idylliske øya Marathi  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....