Logg inn med Facebook eller Google!

Spørsmål om Lesvos... Trenger tips

Started by momoe, 01. Sep 11, 23:47:17

Previous topic - Next topic

momoe

Glemmer alltid hva jeg har tenkt å spørre dere om når jeg logger på her!  :D

Vi skal bo i Agios Isidoros på hotellet Pebble Beach og reiser til uka.

Er det noen som har noen tips å komme med?  Er det noe vi bare MÅ ha med oss?

Anbefal gjerne ditt favorittspisested i Plomari eller A.Isidoros  :)

Prisnivået på mat og drikke?

Hvordan er tempen i vannet der nå?

Og leie av sykler og bil.. Hvor anbefaler dere å leie? Husker dere ca-pris?

Sommerfugler i magen nå, kjenner jeg!  8)


kaka

Jeg vil jo si at turer inn til Plomari, - både om kvelden, og gjerne på dagtid, er noe dere bør få med dere (men det virker det som dere har tenkt  :).
Jeg ville jo også gått den andre veien, mot Agia Varvara. et fint område.

Avorittspisested i Ag. Isidoros: Paradiso. Da går du til krysset ved kirken i Ag.Isidoros, og veien rett oppover. Tar så til venstre ca. midt i bakken.
Paradiso er bade et vakkert og trivelig sted!

Inne i Plomari bestilte vi ofte meze, på vårturen i år. Det var utrooolig billig, - og spennede!
Da gikk vi ikke på steder der det mest satt turister, men på små plasser innimellom.
Hvis dere ikke går veien langs vannet, men velger gaten overnfor, finner dere et par slike steder.
også inne rundt plassene, feks like ved supermarkedet, i en liteen sidegate.
Men, det spørs selvsagt hva slags steder dere foretrekker.

Jeg er sikker på dere får det fint, enten dere går hit eller dit.
mulighetnene er mange, for de som vil utforske litt.
Bil- og sykkelleie har jeg ingen efaring med. Bare føttene,og et par drosjeturer, da.
Drosje opp til Megalochori for noen formiddagstimer der oppe: Anbefales på det aller varmeste!
KariK

elfunk

hei! har bodd mange ganger på pebble beach, hotellet er fint og ligger fint til. vil anbefale the alternativ i ag. varvara, stille og rolig sted men litt mere europeisk snitt over maten eller så har pebbles god mat(lammekotteletter med mushroom saus og roasted potatoes) dem har også god mat på platanos(nydelig lite torv midt i byen). sykler, scotere og biler får dere leid i ag. isidoros eller nede i byen(5-6 euro for sykkel, 15-17 for scooter og bil er jeg ikke sikker på, men tror det er mellom 25-30 euro, men tror du får det billigere hvis du leier for lengre perioder.)men vær obs i trafikken ikke lett å bli klok på. i helgen må dere ta dere en tur ned til bye for å spise og gå litt rundt for å se på bylivet(herlige mennesker der nede) ofte live musikk på platanos i helgen. lei gjerne bil en dag og reis rundt på øya, masse fine landsbyer særlig i nord(molivos, petra, skala sikaminia)håper dere får en fin tur og hils gjerne fam. saropolus på pebble(eiere) særlig jimmy som er en god venn!

Renate

Kan skrive under på tipset om Paradiso. Koselig restaurant. Husker de hadde nydelige friterte squash-blomster. Anbefaler også å fortsette opp bakken til hotellet Sandy Bay. Restauranten her hadde utrolig god mat. Og koselig og stemningsfullt er det også å sitte der ved bassengkanten.

-POE-

På fredagskvällarna spelas det live grekisk musik på Platanostorget i Plomari, ta en taxi in till busstorget och gå till vänstra hörnet, (med havet i ryggen) följ gatan som börjar där ca 100 m så kommer du rätt. Se till att vara där vid ca 20.00 om du vill ha sittplats.
Vi hyrde bil av f:a Oceanis på höger sida i branta backen i Ag Isidoros, mycket trevliga farbröder!

//PO
//PO

momoe

Heisann!

Titter innom fra hotellet  :) Både tre-åringen og mannen har tatt kveld etter en aldeles herlig dag på stranda!
Vi trives veldig godt borte ved tavernaen Aphrodite(ble brått usikker på navnet nå..) på dagtid. Her har vi inntatt nydelig lunsj og løper rett ut i vannet uten å tenke på berg og steiner som vi har rett utenfor hotell Pebbles B.

Så langt har oppholdet vært helt topp!  :D Folket, maten, øya... Fantastisk!!
Vi trives godt på hotellet, og familien som driver det er jo bare helt fenomenale!

Oppholdet oppsummert så langt; HERLIG!!  ;D

Denne uka tenkte vi å leie bil for å farte litt rundt her i sør. Neste uke håper vi å få lagt inne en overnatting oppe i Molivos for å utforske området der et par dager.

Så langt har vi ruslet litt rundt her i Ag.Is. og vært i Plomari et par turer. I dag ble det en spasertur ut til  Ag. Varvara og The alternative(så faktisk ikke tipset før nå..). Det var en nydelig drikkestopp!! :) Vi tok taxi hjem, for det er veldig godt og varmt her enda.
Noen sier det er sjelden at det er så hett i september som det er nå. Men vi nyter det også! Med badestopp og drikke så går det meste godt!

Tenkte å dykke ned i gamle tråder her inne samtidig som vi planlegger oppdagelsesturene våre de neste to ukene.

Og til alle dere som er forelsket i Lesvos... Jeg skjønner hvorfor!!

Heidrun

12. Sep 11, 00:22:24 #6 Last Edit: 14. Sep 11, 17:39:00 by Heidrun
Bare 20 dager til jeg sitter på lesvos. Hvis det er noen som vet om en god taverna hvor jeg kan prøve ut noe jeg ikke vet hva er i matveien i Plomari. Ja da tas det imot med åpne armer.
Yamas til livet og til

JohnS

13. Sep 11, 21:48:00 #7 Last Edit: 13. Sep 11, 21:52:24 by JohnS
På en av tavernaene under den store platanen har de gode hjemmelagede kylling-nuggets...   Det er muligens noe for deg?...   Men det er svææære porsjoner..
Prøv kanskje også 7 seas taverna - Epta Thalasses - ved kaien, og fortelle dem hva du liker, og at du vil ha saus på, så tenker jeg det ordner seg.  De er ganske fleksible og hjelpsomme der, selv om de holdt på å drukne oss med vin og ouzo en gang de var i godt humør.......   ;)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Heidrun

Takker. Er skrevet op. Og ska prøves ut om ca 11-12 dager
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...