Logg inn med Facebook eller Google!

Saronic 26/9 til 3/10 2009

Started by stein, 30. Dec 09, 10:52:20

Previous topic - Next topic

stein

Takk for tilbakemeldinger, Kaka og Riita. Det kommer mer. Har dessverre litt lite bilder fra når vi seiler. Under seil er man som regel mer opptatt med det enn å ta bilder.
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Magnolia

Så moro med bilder fra en annerledes ferieform enn den som er vanligst her på forumet. Seilferie er helt ukjent for meg, og det er spennende å følge dere gjennom tekst og bilder. For en landkrabbe som meg er det nesten med skrekkblandet fryd jeg studerer reiseruta over \"åpent hav.\" Det må være en befriende følelse å beherske havet. Hadde dere lagt reiseruta heime, eller reiste dere etter \"gefühlen\"?
En svært interessant tråd.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

stein

30. Dec 09, 21:24:03 #14 Last Edit: 04. Jan 12, 17:56:47 by stein
Alle skyene over fastlandet er som blåst bort, og den gode Hellasvarmen kommer. Vi ser noen andre båter som ligger stille med blafrende seil og bestemmer oss for å kjøre på motor. På Angistri finner vi en fin bukt for lunch og bading. Hanna og Kristin er i vannet hele tiden og prøver å finne gode motiver til det nye undervannskameraet. Men som vi vet fra før er Saronic grått og trist under vann. Til lunch står Tunfisksalat på menyen. Det er en favoritt. Mor og far får en liten kaffe med Bailys til dessert.











Navigare necesse est, vivere non est necesse

Turid

Veldig koselig å lese om selituren deres. Det er så man får lyst til å oppleve noe tilsvarende selv. Men har jeg noen gang seilt?? Nææææiii...... ;)
Det er etter regn at fuglene synger!

stein

Takk Magnolia og Turid.
Vi planlegger turene våre nøye på forhånd. Det handler bl.a. on proviantering, fylling av vann og diesel, passende badestopper, korte dager før trange havner osv. Vi synes i hvert fall det blir best.
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

30. Dec 09, 21:42:41 #17 Last Edit: 04. Jan 12, 17:57:36 by stein
Fra Angistri til Vathi passerer vi Cape Krasopanagia som ligger helt vest på Methanahalvøya. Her ligger det er lite kapell. Det er tydelig at det er i bruk for en liten folkemengde ved spesielle anledninger siden er er murt er ganske stor plass utenfor kapellet.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

30. Dec 09, 22:01:51 #18 Last Edit: 04. Jan 12, 17:58:31 by stein
Så kommer vi til Vathi. En helt herlig liten fiskerlandsby. Og en av de aller beste havnene i Hellas. I Greek Water Pilot står det \"The hamlet is a delightful spot and well off the Saronic charter milk run\". Men det er stadig flere som oppdager den, så det kan være dager da det er helt fullt. Idag er det god plass til alle. Havnen er særdeles liten og det er alltid med høyt adrenalin vi går inn her. Selvfølgelig slo sikringen på ankervinsjen ut og vi måtte ut for å start landingen på nytt. Ikke nok med det, vi fikk dårlig ankerfeste og må gjøre en ny runde ut igjen senere på ettermiddagen. Men det viser seg at jeg har et godt mannskap, så ingenting blir kritisk.
Det er flere bra og koselige tavernaer helt nede på kaia. Servicen på kaia med vann og strøm blir ivaretatt en hyggelig, men myndig Harbour Master.
Den tyske båten med de 9 mannfolkene ligger 2 båter bortenfor oss.







Navigare necesse est, vivere non est necesse

Athina

Veldig interessant og spennende, Stein! Følger spent med på ferden videre :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

stein

Fint Athina. Men nå blir det ikke mer idag. Fortsetter imorgen. Må smi mens jernet er varmt. Plutselig går skriveinspirasjonen over :-)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Og du mente bildene ikke var all verden? Syns dette var veldig artig, jeg! Og ser jo ut som en rimelig behagelig ferieform også :-)

kaka

Virkelig mye spennede her, Stein, særlig når du forteller til bildene.
Undervannsbildene ble veldig flotte.
KariK

stein

31. Dec 09, 14:11:14 #23 Last Edit: 04. Jan 12, 17:59:19 by stein
Tirsdag 29.september. Neste mål er Poros. Dit er det 18NM eller ca 3,5 timer seiling. Men det ser ikke ut til å bli særlig med seiling i dag heller. Det er stille og \"fint\". Vi har planlagt lunch og bading i Russian Bay rett før Poros by.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...