Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp...

Started by xristina, 03. May 07, 19:52:21

Previous topic - Next topic

xristina

Jeg sliter meg i hjel snart, fordi forumet går så vanvittig tregt hjemmefra. Og det er den eneste siden som går i sirup-fart. Alle andre steder jeg er innom går i raserfart - som det skal gjøre.

Nå har jeg oppdatert alt som oppdateres kan, jeg har kjørt registerskanning og fjernet feil, jeg har ryddet og slettet temp og cookies, og nå forsøker jeg diskfragmentering... Alt i et desperat forsøk på å finne proppen.

Noen andre som har noen tips???? Alle forslag mottas med takk! ztweeeeeeeee

Atle

Quote from: \"xristina\"Jeg sliter meg i hjel snart, fordi forumet går så vanvittig tregt hjemmefra. Og det er den eneste siden som går i sirup-fart. Alle andre steder jeg er innom går i raserfart - som det skal gjøre.

Nå har jeg oppdatert alt som oppdateres kan, jeg har kjørt registerskanning og fjernet feil, jeg har ryddet og slettet temp og cookies, og nå forsøker jeg diskfragmentering... Alt i et desperat forsøk på å finne proppen.

Noen andre som har noen tips???? Alle forslag mottas med takk! ztweeeeeeeee

Høres mer ut som din bredbåndsleverandør Xristina, funker fint for meg
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

bengalow

....eller kanske minnet på din dator, Xristina?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

xristina

Jeg tror ikke det er bredbåndsleverandørens feil, for som sagt så er det ingen andre nettsteder jeg har problemer med.

Jeg har en pentium 4 cpu 3.00GHz, med 1GB ram - så det skulle heller ikke være problemet...

Men takk for innspill! :-D

-POE-

Du säger att det går trögt hemifrån, betyder det att det går bra från jobbet? I så fall är det ju inte fel på din användarprofil på forumet heller..
Skumt, ta två magnecyl, starta om pc´n och återkom i morgon.

//PO  zxzaxxxxxxxxxx
//PO

Calle

Quote from: \"xristina\"Jeg tror ikke det er bredbåndsleverandørens feil, for som sagt så er det ingen andre nettsteder jeg har problemer med.

Jeg har en pentium 4 cpu 3.00GHz, med 1GB ram - så det skulle heller ikke være problemet...

Men takk for innspill! :-D

Hej!!
Vi har två webb-platser (.com) som ligger på 2 olika servrar i USA, samt en (.se) på en server i Sverige.
Att komma åt den svenska servern går blixtsnabbt, medan det ibland är trögt att \"accessa\" servrarna i Amerika (trots att trafiken till våra sajter är minimal, men stundom är det ju maximal trafik till andra .com-domäner såsom CNN etc vilket även påverkar tillgängligheten till våra små sajter!).
Och det beror nog på kapaciteten i \"Back-bone\" beroende på vilket land domänen är placerad i. Kreta har till exempel väldigt krattig kapacitet gentemot fastlandet och sedan ska ju datan skickas vidare från Grekland.
Jag vet inte var Ole har sin server, men kanske är det i USA eftersom det är en .net-adress och då kan det gå trögt ibland.
Min erfarenhet är att till exempel .nu-domäner kan vara riktigt tröga eftersom servrarna finns någonstans i den Karibiska ö-världen (rätta mig om jag har fel!).
Här nere i Grekland där all teknik ligger minst 10 år efter Skandinavien vad det gäller Internet, så är vi trots allt glada över vår ibland fungerande 1 Megabit ADSL-anslutning!
Välkommen ner och titta på hur kablarna ser ut och är dragna utanför vårt hus!! Det är ett under att jag ens kan publicera detta!

By the way. För att surfa på nätet så spelar datorprestandan nästan ingen roll alls. Det funkar fin-fint med en Pentium2, 128Mb Ram och en pytteliten hård-disk, det går långsammare att ladda sidor men det fungerar.

Calle! (hur kunde vi kommunicera innan mobiltelefoner och Internet?!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Atle

Quote from: \"Calle\"Vi har två webb-platser (.com) som ligger på 2 olika servrar i USA, samt en (.se) på en server i Sverige.
Att komma åt den svenska servern går blixtsnabbt, medan det ibland är trögt att \"accessa\" servrarna i Amerika (trots att trafiken till våra sajter är minimal, men stundom är det ju maximal trafik till andra .com-domäner såsom CNN etc vilket även påverkar tillgängligheten till våra små sajter!).
Och det beror nog på kapaciteten i \"Back-bone\" beroende på vilket land domänen är placerad i. Kreta har till exempel väldigt krattig kapacitet gentemot fastlandet och sedan ska ju datan skickas vidare från Grekland.
Jag vet inte var Ole har sin server, men kanske är det i USA eftersom det är en .net-adress och då kan det gå trögt ibland.
Min erfarenhet är att till exempel .nu-domäner kan vara riktigt tröga eftersom servrarna finns någonstans i den Karibiska ö-världen (rätta mig om jag har fel!).
Här nere i Grekland där all teknik ligger minst 10 år efter Skandinavien vad det gäller Internet, så är vi trots allt glada över vår ibland fungerande 1 Megabit ADSL-anslutning!
Välkommen ner och titta på hur kablarna ser ut och är dragna utanför vårt hus!! Det är ett under att jag ens kan publicera detta!

By the way. För att surfa på nätet så spelar datorprestandan nästan ingen roll alls. Det funkar fin-fint med en Pentium2, 128Mb Ram och en pytteliten hård-disk, det går långsammare att ladda sidor men det fungerar.

Calle! (hur kunde vi kommunicera innan mobiltelefoner och Internet?!)

En liten oppklaring der Calle  zxzaxxxxxxxxxx  Fordi om du har se,no eller com så sier ikke det noe hvor serveren står. Det kan du velge selv. Kjører flerne domener på min egen maskin hjemme da med com,org,net og info som endelse og kan kjøre alle domener som finnes så net sier ikke noe hvor server står. Sjekka litt og fant ut at denne sida ligger på en server i Danmark.

Tilbake til deg Xristina, tror forsatt det er din leverandør som har f.eks dårlig routing eller noe slikt. Du kan jo prøve å rense opp i dinne dns oppslag ved og gå inn på start-kjør og skriv inn der cmd så enter.
Så skriv inn ipconfig /flushdns i den nye ruta du fikk opp så enter. Ikke sikkert det hjelper mot noe som helst men det gjør intet galt.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

xristina

Takk, Atle. Jeg har ikke forsøkt flushdns. Det skal testes når jeg kommer hjem. :-) Jeg har jo hatt problemer med treghet i forumet tidligere, men aldri med andre nettsteder. Det er det jeg synes er så merkelig. Og litt rart om Telenor kun har dårlig routing mot dette stedet. Er det en Telenor-ansatt Spania eller Tyrkia-frelst som overvåker meg tro... ;-)

PO; nei det er nok ikke kontoen min her det er noe galt med, for jeg fikk teste en test-konto av Ole i går, og det gikk - om mulig enda tregere. Men to magnecyl ble gitt i går kveld (la de inn i cd-stasjonen! ;-) ) så jeg håper det har gitt utslag når jeg kommer hjem. Eller mente du at jeg skulle ta dem? :-D

Rimelig forvirrende at det nettstedet jeg bruker mest er det tregeste, mens alle andre funker fint...

Men før jeg gjør noe som helst annet hjemme, så skal jeg forsøke en annen nettleser. Det er det eneste jeg ikke har gjort enda, fordi jeg nettopp har hatt vårrengjøring på pc\'en, og slettet alle programmer jeg ikke brukte. Kjører IE til vanlig, men skal teste Firefox eller Opera i kveld. Så får vi se da...

-POE-

Det kunde vara värre!!

Höj ljudet lite..

http://www.devilducky.com/media/57946/

 zxzaxxxxxxxx

//PO
//PO

Sigbjorn

Akkurat i dag er hastigheten ikke aller verst, men i det siste har det vært dødstregt. Jeg har en 12Gb linje inn, og jeg vet at jeg får det via forskjellige testere. Andre sider går derfor med lynets hastighet.

Sig
Δεν πειραζει

xristina

Ok - nå har jeg installert Firefox, og nå raser det av gårde her! :-D
Høres ut som du har samme problemene som jeg har hatt, Sigbjørn. Rare greier...

PO; den videosnutten (som jeg ikke fikk sett i Firefox, men i IE...) er noe av det morsomste jeg vet om. For en herlig ide de hadde da de laget denne! :-D

Ole

Så flott at det finker med Firefox! :grin:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...