Logg inn med Facebook eller Google!

Med Stoupa som base

Started by kaka, 09. Apr 09, 11:22:55

Previous topic - Next topic

kaka

Før natten, - litt kveldsstemning fra stranden i Stoupa:
KariK

Athina

Dette var en herlig tråd, kaka, med nydelige bilder fra et av mine favorittområder i Hellas :love2:
Oasen langs veien (første bilde) har fascinert meg siden jeg så stedet første gang i 2002. Kan tenke meg det må ha vært en opplevelse å sitte der og betrakte hverdagslivet som utspant seg ved landhandelen :icon_smile:  
Ser fram til flere bilder :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk for hyggelig tilbakemelding igjen, Athina! Jeg har fortsatt med å ta bilder av mine \"papirbilder\", og koser meg veldig med det. Mange gode minner.
Turen mellom Stoupa og Agia Nikolaus har flere av oss gått mange ganger.
På min første tur der, fra Ag. Nikolaus mot Stoupa, var stien helt ubearbeidet. Det var en svært spennede førstetur, med delvis krevende områder å passere. I de senere årene har det blitt svært godt tilrettelagt for tur der (nesten for godt, synes jeg, men fint at flere kan gå det vakre strekket.) Turen byr alltid på blomsterprakt.
KariK

Gro

Da har jeg fått oppdatert meg på denne herlige tråden igjen Kaka:-) Nydelige bilder, med herlig stemning!
Og god ide til oss som har mange papirbilder fra Hellas :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

kaka

Ja, området er jo fint, Gro, selv om du og datteren din desverre ikke fikk opplevd særlig mye av det. Synd!! Men du tar det igjen, regner jeg med. Og dere har jo storkost dere i Athen. Det har vi både lest og sett av masse koselige bilder.
Egentlig tenker jeg at det (Maniområdet) ikke er \"drømmeplassen\" for tenåringer, selv i sesongen. I tillegg bøtteregn og allt stengt!- Kunne vel ikke vært værre!
Jeg opplevde forresten regn selv, da jeg tidlig en morgen satt i Stopua og ventet på bosted for første gang. Da var og nesten alt steng, og jeg ble ikke akkurat hel-tent for å måtte flytte fra Kardamili. Men det tok seg absolutt opp!!
KariK

Tjorven

Her har du fanget mange vakre idyller, Kaka. Håper det kommer mer ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"kaka\"Ja, området er jo fint, Gro, selv om du og datteren din desverre ikke fikk opplevd særlig mye av det. Synd!! Men du tar det igjen, regner jeg med. Og dere har jo storkost dere i Athen. Det har vi både lest og sett av masse koselige bilder.
Egentlig tenker jeg at det (Maniområdet) ikke er \"drømmeplassen\" for tenåringer, selv i sesongen. I tillegg bøtteregn og allt stengt!- Kunne vel ikke vært værre!
Jeg opplevde forresten regn selv, da jeg tidlig en morgen satt i Stopua og ventet på bosted for første gang. Da var og nesten alt steng, og jeg ble ikke akkurat hel-tent for å måtte flytte fra Kardamili. Men det tok seg absolutt opp!!
jeg kommer absolutt til å ta det igjen, som sagt jeg likte Kardamili veldig godt jeg, og har veldig lyst til å oppleve det med litt flere steder åpne og mere folk :-) Men jeg fikk jo en hel dag der jeg vandra rundt og bare kosa meg. Men skulle hatt 2 uker der til å se mye mye mer i området rundt Kardamili også :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

kaka

Jeg har jo gått noen turer etterhvert, og tatt mage bilder. Noen husker jeg ikke helt hvor jeg tok, som feks bildet av trappen. Det bildet er jeg så glad i at jeg har det som bokmerke, og det er det siste jeg ser på nesten hver kveld , - og enda har jeg ikke funnet den igjen!! Kanskje den er i Saidona? (tenkter Magnolia eller Athina hjelper meg her)
Uansett, den gir meg tanker om håp og løfter... opp i frodigheten.
KariK

Katta

Fantastiske bilder Kaka! Dere er en gjeng som har vekket min nysgjerrighet for dette området, om jeg bare klarer å rive meg løs fra Chios....

kaka

Hvis det hjelper, Katta; - jeg har vært på Chios og, så begge deler er mulig!
KariK

kaka

Å sitte ved vannkanten og høre bølgeskvulp  i kveldstimene, var ganske deilig!
KariK

Magnolia

Du gleder meg hver dag med herlige bilder fra mine drømmesteder.
Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med drømmebildet ditt. Det er jo mange trapper i Saidona, men de hvite husene minner meg mer om Pigi.
Uansett, bildet er vakkert. :)
Gleder meg til mange flere bilder.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Ole | Today at 07:30:10
Vi var på Sifnos for to år siden og likte oss go...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...