Logg inn med Facebook eller Google!

Rhodos, Lardos.

Started by Tzasiki, 06. Feb 09, 20:33:32

Previous topic - Next topic

Tzasiki

:flower:  :flower:
RHODOS, LARDOS (ved Pefkos og like ved Lindos).

Rhodos er en flott øy. Vil en litt vekk fra alle turistene, er Lardos eller Pefkos noen km. bortenfor Lindos å foretrekke. Det er som å være på en  \"annen øy\" å bo på Lardos..  Helt annerledes enn på den andre siden av øya. Lite turister faktisk!. Rart egentlig... Jeg og min familie bodde på Lardos for tre år siden, og likte oss veldig godt. Bodde hos en meget hyggelig familie (mor/datter) som drev et leilighetshotell rett på stranden, storkoste oss. Ble veldig gode venner med vertinnen vi bodde hos. Ble ofte bedt på kake og kaffe av henne. Sønnen vår som var 9 år da vi var der fikk mye oppmerksomhet av henne , og ellers. Ja de er glade i barn!.   Synes grekerne på Rhodos var veldig hyggelige og interessert i å prate med oss, både på engelsk og litt gresk.. (til å være grekere var de det). Mulig de er mer hyggeligere på denne siden av øya...

Fint å ta lokalbussen rundt om på øya,  og fint å ta bussen fra Lardos og inn til Rhodos by, mange fine landsbyer en kjører gjennom.
Nydelig natur!.

 Rhodos er så mye mer enn bare  Rhodos by og omegn.!. Vakre landsbyer og masse å se på den andre siden av øya! (Lindos, Pefkos, Lardos). Vi likte oss best der i den mer  stille delen\" av øya. Vi var ofte i  Lindos, en \"perle\". Badet og koste oss på stranda der ofte. Tok taxi (noen km) fra der vi bodde inn til Lindos om kveldene, spiste ofte middag i Lindos.

Andre kvelder var vi inni Lardos landsby, satt sammen med lokalbefolkningen, ikke mange turister der nei!. Veldig fint!.. Obs: Lardos landsby ligger et par km vekk fra havet (må ikke forveksles med Lardos som ligger ved sjøen. Begge steder har likt navn..  

Var en dagstur (en time med buss) til Rhodos by som bare er fantasktisk flott!. Har vært der før, så det var fint å se denne vakre byen igjen!. Maten på Rhodos er bare fantastisk god, ja maten på Dodekanesene har vel muligens den beste maten i Hellas.
 Det sier de fastboende også, litt tyrkisk inspirert sa flere av kokkene på spisestedene der nede -  og det stemmer, for maten i Tyrkia er jo også bare fantastisk!.  :flower:  :flower:

Lardos på Rhodos anbefales på det varmeste!. Reiser nok dit igjen en gang..og til samme sted..

Måne

Det er godt å se at folk liker Rhodos også :)

Vi har også vært der, og øya har *mange* gode sider, men får generelt mye kritikk i media og på folkemunne fordi det er så proppfult med turister der om sommeren. Jeg syntes også at området rundt Lindos er mye penere og mindre turistifisert enn andre områder, og vil anbefale alle å bo i dette området. Takk for tips om Lardos! :D

Tzasiki

Til Måne.

Bare hyggelig! (selv om dette var \"vår\" hemmelige \"perle...) Men når jeg nå er med i dette forumet så må jeg jo informere/tipse - det er jo det som er meningen med å være med her.

Takk for at du likte innlegget mitt angående Lardos på Rhodos. Beste området på hele øya. En \"perle\" da Lindos og Pefkos er like ved + alle landsbyene rundt omkring. Da jeg/ektefelle + vårt barn var der (juli faktisk) hadde vi Lardosstranden nesten helt for oss selv hver dag..  Utrolig..  Så heldige var vi!..  Håper ikke det blir mere utbygd og ødelagt der. Fantastisk om stedet får være slik det er fremover. Gleder oss til neste besøk dit.. :flower:  :flower:  :flower:  :cat:  :cat:  :cat:

PS. jeg kan godt tipse om andre \"perler\" andre steder i hellas også, bare si ifra.. (jeg har skrevet om et par andre øyer  i forumet her).

OBS: en annen \"perle\" i Dodekanesene er Kalymnos!!, ANBEFALES!! skal tilbake dit igjen også en gang..

Tessi


Tzasiki

Ja bilder har jeg, men jeg har ikke lært meg hvordan jeg skal få satt de inn.( Ny i forumet).. Men de kommer.
 :flower:  :flower:

Tessi

så fint!
hvordan er det å ta bussen fra Lardos til Lindos? Går bussene ofte, og går de til sent på kvelden?

Tzasiki

Det er tre år siden vi var der, så jeg er ikke 100 prosent sikker, men vi tror at bussene gikk hver time. Tror den gikk fram til ca. 2200??.  Det er bare å stå på bussholdeplassen, er satt opp skilt der når bussene går. Ellers så går det taxi, og det var billig..
Lindos er så vakkert, sønnen vår på 11 han elsket å være der!!. Han syntes sandstranden var så fin der... - og det var den..
Fint å spise middag i Lindos (nesten alle spisestedene var i 2.etg.(mange på taket) med DEN utsikten!.
Når jeg har skjønt hvordan jeg setter inn bilder - kommer de..
Jeg er så dum sånn....Må ha hjelp til det.... :flower:  :flower:

Anita

Hei washb  :flower:

Er helt enig med deg at Rhodos er en herlig øy. Jeg har vært der 8 ganger i mitt liv og skal garantert ned igjen.  :cheers:

Øya har allt en kan tenke seg for en ferie og en kan velge om en vil være med mange turister elller ikke. Kommer an på hvor en bor på øya.

Gamlebyen på Rhodos er noe helt spesiellt, der kan en vandre rundt i flere dager og bare nyte de herlige smugene/gamle bygingene/blomstene/miljøet.  :cheese:  :cheese:  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

:flower:
Hei Anita.

Ja Rhodos er en flott og variert øy!. Du har vært der 8 ganger!, så heldig du er.  Jeg/ektefelle/sønn på 11 liker å prøve forskjellige steder, prøver nye øyer (ja glad i øyene) en gang i året.  Og det er så mange fine øyer/steder!!!.Og litt mindre øyer, liker å se oss omkring på de forskjellige øyene. Mest øyer for oss, selv om vi har vært i Athen to ganger og litt utenfor Athen, :flower:  Men vi skal tilbake til Rhodos garantert..  

Gamlebyen i Rhodos er så flott!. Helt enig med deg. Husker når vi var der for tre år siden ruslet vi fra gamlebyen og ned på kaia hvor vi satt og så utover havet og spiste is!. Men, vi var glade for at vi bodde utenfor Lindos, liker best å feriere der det er litt roligere... :flower:  :flower:  :colors:
 :colors:

Tzasiki

Til Tessi.

Har jeg glemt å nevne at Lardos kun er en laang vei, men noen få avstikkere ned til stranda? Det er her charterturistene bor. Noen få dagligvarebutikker, og ca. 7 tavernaer, men går en videre (enten mot Lardos landby eller mot Pefkos) så er det jo flere..   Da vi kom til Lardos sent på kvelden (ankomstdagen) syntes jeg at vi var altfor langt uten- for \"alfarvei\", men neste morgen da vi våknet til solen og varmen og stillheten - skjønte vi at det var her vi ville være..

Det er en liten landsby som er det opprinnelige Lardos, et par km vekk fra havet. Lardos landsby er kjempekoselig, liten og \"ekte\" gresk med hus, gater,barn som syklet rundt,  tavernaer os.v.
Vi var også der mange kvelder, fint å sitte sammen med nesten bare grekere (der var ikke mange turister)på tavernaer, rusle rundt.. Vi tok som regel buss dit også.
Altså Lardos er to steder!!. Dette til orientering,!!. :flower:  :flower:

Tessi

Quote from: \"wasb\"Til Tessi.

Har jeg glemt å nevne at Lardos kun er en laang vei, men noen få avstikkere ned til stranda? Det er her charterturistene bor. Noen få dagligvarebutikker, og ca. 7 tavernaer, men går en videre (enten mot Lardos landby eller mot Pefkos) så er det jo flere..   Da vi kom til Lardos sent på kvelden (ankomstdagen) syntes jeg at vi var altfor langt uten- for \"alfarvei\", men neste morgen da vi våknet til solen og varmen og stillheten - skjønte vi at det var her vi ville være..

Det er en liten landsby som er det opprinnelige Lardos, et par km vekk fra havet. Lardos landsby er kjempekoselig, liten og \"ekte\" gresk med hus, gater,barn som syklet rundt,  tavernaer os.v.
Vi var også der mange kvelder, fint å sitte sammen med nesten bare grekere (der var ikke mange turister)på tavernaer, rusle rundt.. Vi tok som regel buss dit også.
Altså Lardos er to steder!!. Dette til orientering,!!. :flower:  :flower: w

Det gjör meg ingen ting om man bor på et lite sted, om man raskt og enkelt kan komme seg til större byer derfra! :flower:

Tzasiki

:flower:
Ja helt enig, det er bare å sette seg på bussen hvis man vil inn til byen eller andre steder..   :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...