Logg inn med Facebook eller Google!

Andre reiser (ikke Hellas-reiser)

Started by Marit, 02. Feb 09, 12:34:52

Previous topic - Next topic

Marit

Det hender jo (utrolig, men sant) at vi Hellas-fantaster også reiser andre steder i den store, vide verden.

Jeg skal i år (2009) reise til Trøndelag i bryllup (i juli/august), til Stockholm i juni, og en helg i juli til Dublin.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Sjøløve

Jo, visst hender det at en grekofil reiser andre steder enn til Hellas.
Ikke-greske reiser som er booket inn er en tur til Danmark i
februar, langhelg i London i mars og sykkeltur til den danske idyllen Lønstrup i august.
Siden vi skal til Hellas i juni og jobber med å få til en tur dit i september, blir det ikke gresk sommerferie.
Men det blir sannsynligvis et middelhavsland til sommeren,
Italia frister veldig - har også tittet på Korsika - foreløpig er ingenting bestemt.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

bengalow

Jag tror at jag skrivit förut att vi skall kryssa i Röda Havet i mars, med Petra i Jordanien, Sharm-el-Sheik, Karnak och Kairo i Egypten med mera.
I april blir det Kina, med en hel massa att titta på: Shanghai, Peking, Xian ...ja jösses.
I september en whiskyresa yill Irland.
Och kanske Hellas i juni - vi får se.....
Är man pensionär så gäller det att se sig om, så länge man slipper rollator.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

operafantomet

Jeg skal en tur til København i løpet av (den tidlige) våren, og månedsskiftet mai-juni skal tilbringes i Roma. Sistnevnte er i studiesammenheng, og medfører at jeg forlater Norge på selveste 17. mai!

Er usikker på om sommeren bringer meg til Hellas. Ble tipset om et filosofi-studie på Lesbos i september, og vurderer å spare penger+fritid til dette. Vi får se...

Jordan og Egypt høres fabelaktig ut!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

xristina

Jeg skal til Berlin i begynnelsen av mars. Det er en by jeg alltid har hatt lyst til å se, så det blir spennende. Skal reise med fagforeningen på jobben fra torsdag kveld til mandag kveld. Blir tøft program fredag og mandag, men lørdag og søndag satser vi på å få sett en del av byen!

Måne

Jeg pendler mellom Sarajevo og Athen, og det er vel den reisingen jeg holder på med for tiden ;)

Frappe

Frankfurt nästa vecka jobb dock men lite hinner man med, e ju ute och far en del i tjänsten... privat hägrar en resa till Paris med dottern som tar studenten i Juni, hon vet inte om detta.... men innan dess ska jag hinna med en resa till London med vänninorna en lång weekend. Och resa inom Sverige är inte fy skam har gjort det för lite, ska upp till Åre och åka snowboard med kidsen.

Camilla

Marit

Har delvis ordnet med hotell og transport til mine utenomhellasreiser. Kom på at jeg etterhvert må organisere både bryllupsgave og antrekk også. Godt det er noen måneder igjen til jeg skal i bryllup.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

En följd av att resa \"utanför\" Europa är att man bör vaccinera sig mot diverse allvarliga sjukdomar. I dag var vi på kliniken och fick spruta mot HepatitA, polio, stelkramp, difteri samt kolera. 2500 spänn för 2 pers kan ju tyckas mycket, men man vet inte vad man skulle kunna drabbas av i länder, där inte hygienen eller bakteriefloran är som här hemma.
1 spruta i vardera armen, som knappast känns alls, samt drickvaccin mot koelra. Otroligt skönt att det är ordnat!!
Jag läste förresten i tidningen att denguefeber härjar i Thailand...ett litet myggstick, och så kan hela ferien vara förstörd!!! Och det finns inget vaccin mot detta....
Nu är det bara visumansökan som fattas, sedan är det avresorna som kommer på nästa punkt i programmet.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Annlaug

Reiser til Dublin i morgen tidlig. En kort tur på tre dager men gleder meg.
Skal bli godt å komme bort fra snøen litt selv om det bare er meldt 3 grader der borte.


Ingeborgimevind

Quote from: \"bengalow\"Jag läste förresten i tidningen att denguefeber härjar i Thailand...ett litet myggstick, och så kan hela ferien vara förstörd!!! Och det finns inget vaccin mot detta....

Denguefeber kan ødelegge mer enn ferien,så hvis man planlegger avstikkere fra den slagne landevei er det spesielt viktig å være omhyggelig med myggmidler, netting og evt Permetrin-impregnering av klærne. I tillegg tilThailand risikerer man Denguefeber i de fleste land i tropene. Man bør heller ikke ta for lett på malariarisikoen - det finnes svært så ukoselige varianter av den og.

Når det er sagt: i sommer var vi 5 uker i Karibien, vi ruslet rundt i regnskogen både på Martinique, St. Lucia og St. Vincent, fikk våre myggstikk selv om vi smurte oss godt, men unnslapp Denguefeber, selv om det var hengt opp plakater med advarsler som indikerte større smittetrykk enn vi var klar over før vi reiste, og vi koste oss som bare det!

Ta dine forholdsregler, og så kan du senke skuldrene og slappe av - ferie skal være hyggelig!

I år reiser jeg for øvrig både til Afghanistan og Tsjad...
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

-POE-

Vi var och pratade med vaccinationsdoktorn om denguefeber mm.
Men då vi skall hålla oss vid kusten och på öarna i södra Thailand så skall det inte vara någon mätbar risk.. peppar peppar.. ta i trä osv.
Vi tog påfyllnadsdos för hepatit A samt kolera drickvaccin.
Jag tror fortfarande att E4:an till Arlanda är farligast.

//PO
-16 dagar
//PO

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...