Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Nafplio

Started by Måne, 23. Jan 09, 12:48:41

Previous topic - Next topic

Anita

Quote from: \"Admirala\"Så kjekt at dere kommer til Nafplio, Anita! Det er virkelig en vidunderlig by!
Her er noen av mine Nafplio-bilder, i tillfelle dere vil fristes litt til  :compress:

Hei Admirala  :flower:

Du klarte å friste meg ennå mer, det er jo bare helt nydelig der.  :cheese:

Leste også tidligere melding fra deg angående Nafplio, der står det følgende:

\"\"\"\"Fra Nafplios naboby, badebyen Tolo (9 km unna), går det daglige \"cruise\" til Hydra og Spetses, iallfall i sommerhalvåret. \"\"\"

Hvor langt tid tar det med båten over til Hydra?  ... og går det an å ta den båten over den ene dagen og tilbake den andre dagen? Hadde vært helt topp hvis en kunne kombinere turen med et besøk på Hydra.

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

:flower:

Så vakre bilder Måne, tusen takk for \"titten\"!!. Så vakker by!!.  Vil dit jeg og..   :flower:  :flower:

Admirala

Quote from: \"Anita\"Hvor langt tid tar det med båten over til Hydra?  ... og går det an å ta den båten over den ene dagen og tilbake den andre dagen? Hadde vært helt topp hvis en kunne kombinere turen med et besøk på Hydra.
Vennlig hilsen
Anita

Hmmm, det er noen år siden vi gjorde dette... Turen gikk fra morgen til kveld, med et langt opphold på Hydra og etterpå et kortere på Spetses. Men klokkeslett og slikt har jeg glemt. Snakk med rederiet, om ikke båten er full burde det ikke være problem å reise tilbake fra Hydra en senere dag.
Les mer her: www.pegasus-cruises.gr
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Anita

Quote from: \"Admirala\"
Quote from: \"Anita\"Hvor langt tid tar det med båten over til Hydra?  ... og går det an å ta den båten over den ene dagen og tilbake den andre dagen? Hadde vært helt topp hvis en kunne kombinere turen med et besøk på Hydra.
Vennlig hilsen
Anita

Hmmm, det er noen år siden vi gjorde dette... Turen gikk fra morgen til kveld, med et langt opphold på Hydra og etterpå et kortere på Spetses. Men klokkeslett og slikt har jeg glemt. Snakk med rederiet, om ikke båten er full burde det ikke være problem å reise tilbake fra Hydra en senere dag.
Les mer her: www.pegasus-cruises.gr

Tusen takk Admirala  :flower:

Nå har jeg vist bildene av Nafplio til \"min bedre halvdel\" og han syntes der var veldig vakkert der. Han fikk også lyst å reise dit... så da får vi se neste vår når \"Hellas-wibbene\" setter inn for alvor igjen og planleggingen av årets ferie starter  :cheese:  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Fernanda

ÅHH, så koselig at flere norske har oppdaget Nafplio - (men vi vil ikke ha charterturisme dit, vil vi vel... ;) bare ekte grekofile - hehe - nei, sånn kan en vel egentlig ikke tenke-- ) - og så mange fine bilder du har tatt. Takk for at du deler med oss.  
Kan hende jeg óg får lasta opp noen en dag jeg har mer overskudd.  
Er så glad i bougainvilea\'en, så jeg har laget min avatar med  utklipp fra et bilde jeg hadde. Er fra det store bougainvillea-treet ved kaféen med de røde stolene/sofa (var med på par tre av bildene dine) - Husker ikke hva den heter, noe på A-- - (forresten der vi møttes i sept, Admirala).  Vi har vært der endel ganger med egne bærbare, de har jo wi-fi på begge kaféene ved siden av hverandre.
Mannen min og jeg forelska oss i byen, da vi var der første gangen i mai 2007. Var der ifjor høst også og håper det ikke blir lenge til neste gang
- men akkurat nå er det Kreta som står for tur, for første gang -
Hadde vi ikke vært så gamle - og dessuten gift i  over 27 år
- huff som tida går-
så hadde jeg gjerne gifta meg i Nafplio, jeg óg
 Ønsker deg og din kjære alt godt med bryllup  osv fylt av sol og glede (er jo flest osv-dager -
hilsen Fernanda  :happy7:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...