Logg inn med Facebook eller Google!

Noen glimt från Limenas, Thassos

Started by Johanne, 18. Jan 09, 11:05:20

Previous topic - Next topic

kaka

Ja der kunne jeg godt sittet og fordøyd inntrykkene etter en slik tur du beskriver. Morsom ørn. For meg så det ut som noe helt annet, inntil jeg leste beskrivelsen.
KariK

Tjorven

Åhh, dette var et gledelig gjensyn med Limenas (Thassos by) Var der 3 uker for 3-4 år siden, og hadde det helt topp. Vi traff mange herlige folk, og maten var kjempegod over alt. Her var det frodig i august/september også, og stranda med de koselige tavernaene ved gamlehavna må også oppleves.

Hit skal jeg tilbake en gang, og kan anbefale øya på det varmeste.
Takk for fine lengtebilder, Johanne, og bare pøs på med flere :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Ja, det var ikke dumt å sitte der Kaka! Det var ganske stille der, speciellt på ettermiddagen så man fikk ro både til ettertanke og tid til noen hyggelige ord med personalen. Nej, det var kanske ikke så lett å se at det var en örn Kaka, tror jammen det var så at örnen akkurat som Kolossen faktisk aldrig blev riktig ferdig, men den står godt der den står i alle fall :)

Koselig att du også trivdes på Thassos også Tjorven!  Jeg sier som deg at det var veldig mye trivelige mennesker å möte der. Det var aldrig noe problem med å finne personer å ha artige diskussioner med. God mat spiste vi hver dag, tror ikke vi ble missfornöjde en eneste gang jeg.

Johanne :)

mikkel

Det ser ut til at vi har valgt riktig reisemål i august/ september. Mange fine bilder her. Vi gleder oss.

brit

Tusen takk for at du har tatt oss med til Thassos Johanne.
Nydelige bilder som øker hellaslengselen.
Ser ut til å være en flott øy som er verdt et besøk. :flower:

eijukka

TACK Johanne!!
Alla dessa ställen har blivit så bekanta och kära under tjugo år :cheers: !
Hoppas att jag nu i vår kunde besöka min älsklingsö igen. Senaste höst var det tur att bo på Peloponnesos en månad. Alla slags drömmar har jag nu, men tills vidare bara DRÖMMAR  :love4: !!
Eija

Johanne

Önsker dere allerede nå en flott tur til Thassos Mikkel! Jeg trivdes veldig godt der. Thassos är virkelig en grön öy med varierende natur og fine strender. Hyggelige mennesker mötte vi overallt opplevde jeg :).

Takk, Brit for kommentaren! Ja, ikke sant bildene öker lengselen til Hellas, spesiellt akkurat nå synes jeg det er behov for noe å drömme seg bort til litt inneimellom. Hverdagen er helt fin den, men Hellasbildene gir jo litt krydder til dagen. Nyter dine fine bilder også Brit!

Tack Eijukka! Ja, du om noen her vet å ha upplevd Thassos från många olika håll och jag har förstått att du vandrat mycket. Jag läste och kollade igenom alla dina inlägg om Thassos innan jag åkte och fick med mig nyttig information, tack Eijukka!

Johanne :)

eijukka

Tack själv Johanne :flower: !
Om jag verkligen härskade språket fullständigt, skulle jag skriva SÅÅÅÅ mycket mera om min älskade ö. Jag har t.ex. två så vackra dikter av ekofilosof Henryk Skolimowski, som har (haft?) ett hus i Theologos på Thassos, men dikterna är PÅ FINSKA och tyvärr är jag ingen översättare!!
(Jag är rädd för att jag en gång har försökt översätta ett par rader här :colors: ). Varje gång jag närmar mig på båtens däck ön, tänker jag just på dessa dikter!

Johanne

Eijukka, jag tror mig förstå din känsla när du närmar dig ön. Jag kommer ihåg att jag såg någonstans att du översatt en dikt av Henryk Skolimowski då jag läste om Thassos innan jag åkte dit. Jag tyckte den var vacker. Har också ett minne om att jag läste om en kombinerad semester  - och yogaresa till Thassos där jag förstod av informationen att Skolimowski fortfarande bodde kvar på Thassos i alla fall delar av året. Säkert en upplevelse med så många vackra platser att meditera och utöva yoga på :)  

Några bilder från sjövägen på väg från Keramoti till Thassos.


Från Keramoti... på väg mot Thassos


Solen på väg ner...


Solnedgång, på väg tilbaka till Thassos


Thassos och bergen skymtas bakom måsar och handen med måsmat ;)

Johanne :)

kaka

KariK

Tzasiki

Veldig fine bilder, ser veldig vakkert ut på Thassos!. Takk for titten!.
 :flower:  :flower:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\" :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...