Logg inn med Facebook eller Google!

Blomstrende Kardamili

Started by Athina, 05. Jul 08, 21:19:53

Previous topic - Next topic

Anne

For noen vakre bilder Athina. Hellas om våren er praktfult. Tusen takk for en herlig tur igjennom Kardamilis blomsterprakt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Quote from: \"Athina\"På bordet på balkongen min hadde jeg bl.a. disse godsakene: verdens beste appelsiner, tomater og en god, saftig, litt syrlig liten frukt som jeg ikke vet navnet på.
Den frukten skulle jeg også gjerne visst navnet på. Jeg har plantet noen fruktsteiner som jeg tok med hjem. De har ikke spirt enda,men da jeg rotet litt i jorden rundt dem her for litt siden,var det begynt å komme røtter hvertfall.  Spennende :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Heidrun

Mulig jeg er på villspor her. Er ikke Kardamili på fastlndet og pelopenes. Profitis Ilias ligger da på Kreta hvis jeg ikke tar så dørgandes feil. Nei blir litt forundret her jeg
Yamas til livet og til

bengalow

Kardamili ligger ca 30 km söder om Kalamata, på Manihalvön av Peloponnessos.
Det finns väl inte en kommun i hela Grekland som inte kallar sin högsta topp för Profitis Elias !! Det namnet hittar du \"nästan överallt\", det hör ihop med en sägen om 3 bröder, där den ene, Elias, avskydde havet, och bosatte sig så långt ifrån det som möjligt, d.v.s. på toppen av ett berg...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

MaFi

Å, her var det utrolig mange flotte blinkskudd!!! (En oppfordring: Meld deg på i fotokonkurransen, Athina - hvis du ikke allerede har gjort det!) Det var mange flotte Kardamili-bilder her... og jeg mimrer fremdeles om fjorårets sommerferie der. Jeg kom hjem fra to uker i Hellas (denne gangen på Naxos) for to dager siden, og lengter tillbake til Hellas allerede.... Da er forumsidene gode å ha, spesielt med slike blomstrende innlegg som jeg finner i denne tråden her! :-)

Athina

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Athina\"På bordet på balkongen min hadde jeg bl.a. disse godsakene: verdens beste appelsiner, tomater og en god, saftig, litt syrlig liten frukt som jeg ikke vet navnet på.
Den frukten skulle jeg også gjerne visst navnet på. Jeg har plantet noen fruktsteiner som jeg tok med hjem. De har ikke spirt enda,men da jeg rotet litt i jorden rundt dem her for litt siden,var det begynt å komme røtter hvertfall.  Spennende :flower:

Jeg har også plantet et par steiner, men jeg ser ikke noe tegn til liv.
Du får si fra hvis det blir noe av dine, Torill  :thumbup:

Er det noen som vet navnet på den omtalte frukten (til venstre på bildet)?

Takk også for positive kommentarer. Fotografering er en morsom hobby :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Frost

Fantastiske bilder!

Er ikke lenge til vi også skal besøkeområdet. Regner med at det er mye avblomstret i august da men. Vi gleder oss utrolig mye.

Selges det ikke parasoller der nede? Kanskje i Stoupa der vi skal bo?
Må kanskje ha parasoll på verandaen vår også.

bengalow

Parasoller finns i varenda \"supermarket\", kostar mellan 6-7 €. 2solsängar +parasoll kostar 7€ pr dag!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

MaFi

Quote from: \"Athina\"
Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Athina\"På bordet på balkongen min hadde jeg bl.a. disse godsakene: verdens beste appelsiner, tomater og en god, saftig, litt syrlig liten frukt som jeg ikke vet navnet på.
Den frukten skulle jeg også gjerne visst navnet på. Jeg har plantet noen fruktsteiner som jeg tok med hjem. De har ikke spirt enda,men da jeg rotet litt i jorden rundt dem her for litt siden,var det begynt å komme røtter hvertfall.  Spennende :flower:

Jeg har også plantet et par steiner, men jeg ser ikke noe tegn til liv.
Du får si fra hvis det blir noe av dine, Torill  :thumbup:

Er det noen som vet navnet på den omtalte frukten (til venstre på bildet)?

Takk også for positive kommentarer. Fotografering er en morsom hobby :flower:

Hmm.... Det kan godt hende jeg tar skrekkelig feil, men jeg synes det likner veldig på fersk aprikos...???? (\"Verikoko\" på gresk!) :-) :idea1:

Torill

Hei Athina og Magnolia.
Må innrømme at jeg har lagret noen av deres bilder i mitt private fotogalleri  :cheese: Håper ikke dere har noe imot det. Mine bilder ble ikke halvparten så klare og fine som deres.
Og ja Athina,jeg skal fortelle hvordan det går med mitt lille greske frukttre. Har ikke alt for store forhåpninger,men det hadde hvertfall vært gøy om det hadde kommet noen spirer. I hvertfall har det kommet noen røtter :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Hei MaFi!
Tror nok ikke det er aprikos. De kunne minne litt om plommer i størrelse og konsistensen på skallet, men der stopper likheten. Eleni på supermarkedet sa hva de heter på gresk, men hun visste ikke det engelske navnet. Og jeg har jo selvfølgelig glemt det greske... begynte det på me..., tro?

Sånn ser iallefall treet ut:
Det er slike Torill og jeg håper å få til å gro i hagene våre etterhvert :wink:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Kos deg med bildene du Torill.
Det kan komme mye kreativt ut av det. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...