Logg inn med Facebook eller Google!

ferge Kreta-Santorini-Ios-Naxos-Samos-Kos-Rhodos-Karpathos

Started by Heidrun, 28. Jun 08, 13:34:19

Previous topic - Next topic

Heidrun

Og tilbake til Kreta.
Finnes denne eller må man innom enda flere øyer før man kommer dit man vil
 :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :bounce:  :bounce:  :bounce:  :drunken:  :drunken:  :drunken:  :drunken:  :cheers:
Yamas til livet og til

The_Captain

Uten at jeg har sjekket ditt forslag, tror jeg generelt man bør mer holde seg til de rutene fergene faktisk går (og oftest mulig) enn å dikte opp interessante ruter og så håpe at fergene går nettopp din vei. Fergerutene er offentlig kjent informasjon som du finner på f.eks gtp.gr.

Heidrun

Er ikke å dikte opp. Jeg vet at det går ferge fra Kreta til Santorini og videre til Ios. Men derfra videre til naxos osv er jeg mere usikker på
Yamas til livet og til

Heidrun

Eller skulle gjerne hatt et kart som viser fergestrekningene. Så slipper man å søke på nett om ferga går dit eller dit. Vet noen om dette kan skrives ut hvis et slikt kart finnes
Yamas til livet og til

marjana

Det er jo kart på www.gtp.gr som viser linjene de forskjellige båtene tar. Du kan legge inn i søket FRA \"origin\"- TIL \"destination\", men hvis du vil krysse linjer på tvers, så må du legge inn flere fra-til, og da fra de øyene du vil dra via.

De fleste båtlinjene går ut fra Pireus til de forskjellige øygruppene, som stråler ut i rette linjer fra Pireus.
Noen av de store båtene går i en stor ring.
Sjekk Blue Star-båtene, og de er til å stole på året rundt.
Glika i zoi

Tommy

sträckan Samos Kos Rhodos trafikeras två gånger i veckan, tidtabell finner du här ; http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2008&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRNSA2,8344,5&Destination=EGRSDO41RODROD,11586,8

klickar du på \"more information and reservation\" under angiven avgångstid så brukar sträckningen/rutten visas på en karta, som här :

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Heidrun

har vært inne på denne siden marjana. Skulle bare ønskke det var et større kart med linjer fra f. eks pireus og til hvilke destinasjoner. Hvis jeg f.eks velger kreta, så vil det gå en stiplete linje til hvilket sted det går ferge til f.eks
Yamas til livet og til

marjana

Glika i zoi

Heidrun

Det er helt rett marjana. Men bommer hele tiden når jeg skriver opp Kreta-Samos. Får da beskjeden om at ingen ruter er tilgjengelige
Yamas til livet og til

marjana

Heidrun, det er ingen direkterute Kreta - Samos. Så du må hekte deg på en linje som går via feks. Ikaria, som hekter seg på Kykladene, ringruta. Du må reise via en havn på en øy eller to, men som på kartet Tommy la ut, så ser du lett hvilke ruter og havner du må hekte deg på. Det er ikke vanskelig.
Glika i zoi

Svein~B

Hvis du går inn på http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp, legger inn \"crete\" på origin og så trykker \'search\', så får du opp alle steder som det fins direkte forbindelse til fra Kreta. Jeg kjenner ikke til at det fins noe sånt kart som du etterlyser og jeg tror at mye av grunnen til det, er at rutene forandrer seg hele tida.

Jeg mener at det går ferjer fra Kreta til Santorini, Ios og Naxos stort sett hver dag om sommeren. Om vinteren tror jeg de går 1-2 ganger pr. uke. Mellom de førstnevnte øyene og Samos finner jeg ingen forbindelser, men fra Mykonos er det forbindelse 2-3 ganger pr. uke. Fra Samos til Kos er det hydrofoil hver dag om sommeren. Ellers er det ferje 1-2 ganger pr, uke. Fra Rhodos via Karpathos til Kreta er det forbindelse 2-3 ganger pr. uke hele året.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Heidrun

Takker for alle tips. Levde vel i et håp om at det var en eller annen form for kart over Hellas som viste stpilete linjer fra de stedene til de stedene man ville besøke uten å måtte gå inn på hvert enkelt sted
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...