Logg inn med Facebook eller Google!

kjøpe båtbilletter før eller ikke?

Started by FAMILILYFIVE, 15. Jun 08, 12:55:56

Previous topic - Next topic

FAMILILYFIVE

Bør man kjøpe båtbilletter før man reiser hjemmefra, eller er man garantert å få billett ut til kykladene fra pireus hvia man drar allerede i slutten av juni?

synes også at billettene er veldig dyre. er det noen som kan si noe om hvordan man kan komme seg reskt frem uten å måtte punge ut med et par tusen for en familie på fire....

takk

Liv

Aegean airlines pleier å ha rimelige flybilletter innenriks i Hellas.

Vi har veldig god erfaring med selskapet, samt booke billetter online.
www.aegeanair.com

Olympic Airways har også en del destinasjoner innenriks,men jeg har funnet dem dyrere, i hvert fall dit jeg skulle.

Har ikke noen gode råd å gi ang. båtbilletter, da jeg unngår å reise med båt (blir sjøsyk), så jeg flyr når jeg skal rundt om i Hellas.

Svein~B

Quote from: \"FAMILILYFIVE\"Bør man kjøpe båtbilletter før man reiser hjemmefra, eller er man garantert å få billett ut til kykladene fra pireus hvia man drar allerede i slutten av juni?

synes også at billettene er veldig dyre. er det noen som kan si noe om hvordan man kan komme seg reskt frem uten å måtte punge ut med et par tusen for en familie på fire....

takk

Det var en del avganger som var fullbooket på den tida i fjor, så hvis du vil være sikker på å få plass, så må du nok booke. Når det gjelder det med pris, så går de billigste billettene først, så du kan risikere at det bare er dyre billetter igjen hvis du venter for lenge. Ellers koster det omtrent halvparten med dekksplass på gamle, konvensjonelle ferjene i forhold til billigste billett på de hurtiggående ferjene, men hvis det er så om å gjøre å komme raskt fram, så er vel ikke det noe alternativ. Hva er det som haster sånn?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mixelite

Quote from: \"Svein~B\"Ellers koster det omtrent halvparten med dekksplass på gamle, konvensjonelle ferjene i forhold til billigste billett på de hurtiggående ferjene, men hvis det er så om å gjøre å komme raskt fram, så er vel ikke det noe alternativ. Hva er det som haster sånn?

Vi kan ikke alle være sjøulker vøttu SveinB  :cheers:

polyanna

Nei, vi kan ikke alle være sjøulker...Men for de av oss som har fartet og loffet litt, kan en dekksplass være ok  - frisk luft i varmt klima, et liggeunderlag, ingen klaging om søvnen ikke blir perfekt (ikke noe for charter- og badeland-entusiastene?...- som oppholder seg på ett og samme sted ferien i gjennom, ikke et vondt ord om det, altså). Men båtbillett i Kykladene, som regel ordner det seg. Om man ikke har en tight reiseplan i tråd med den norske hverdagslogisitikken - \'ingen tid å miste\' , \'effektivitetet prioritert\'. Da, eller om man har en litt frisk retur-plan med små marginer - da ville jeg nok forhåndsbestilt.Ikke noe all right å bli stående i gjen på kaien. Men fly er også ok.

operafantomet

Jeg ble helt overrasket da min kusine fortalte meg hvor alvorlig fergeopplegget mellom øyene var. Jeg trodde det var små ferger som purtet mellom øyene daglig, som man ikke trengte å bestille eller kjøpe billetter til på forhånd. Men det er jo svære saker med et avansert billettsystem og dyre billetter også... Bleeeh.

Skjønner jo det er nødvendig, det er ikke det. Men i mitt naive hode fremsto øyhopping/fergene som noe annet enn dét det er.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Ole

Jeg har aldri bestilt fergebillett på forhånd. Noen ganger er det sikkert lurt, men i de aller fleste tilfeller er det ikke noe problem.

marjana

Må si jeg synes fergeprisene har blitt dyre.
Sjekket akkurat nå prisene på nettet for Blue Star fra Pireus til Syros 6.juli, og samme for Highspeed. Highspeed koster i år 46,50 euro, og tror jeg betalte 34 euro i fjor.
Blue Star er billigere, 26 euro og 30 euro med flysete.
Dette er for en person.

Det er jo logisk at vi må betale for dyrere bensinpriser, men det er likevel ganske dyrt.
Glika i zoi

Gyros

Kjøpte Bluestar Ferries billett fra Paros til Athen søndag 22 juni -
den kostet 33 euro for flysete.
Men kom igjen da folkens! Det er da ikke dyrt å betale ca. 250-275 for en ferjebillett! Man sitter tross alt i 4 timer + på båten.

Gyros

Vil også anbefale deg å kjøpe billetter. Vi prøvde å kjøpe 6 billetter fra Paros til Rafina  med utreise samme dag og det var utsolgt! Endte dermed opp i Piraeus.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...