Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor skal jeg reise?

Started by Inga, 12. Jun 08, 12:55:23

Previous topic - Next topic

Inga

Jeg og kjæresten min har tenkt oss til Hellas. Men (spessielt jeg) er litt kresen på typisk turistfeller. Vi vil ikke til et typisk party sted, og heller ikke et sted med alt for mange turister. Noen er selvfølgelig greit, og det må være mulighet for å dra på byen for å danse drikke litt, men som sagt ikke noe Ios-sted. Strendene må derfor ikke være overfulle av parasoller og solsenger. (noen er jo selvfølgelig ok)

Vi har også tenkt å legge reisen ut fra Athen, så må ha en øy/sted som er lett tilgjengelig fra Athen. Helst med båt/buss - så billig som mulig, og ikke for lang reisetid.

Vi er unge begge to, men liker å oppdage nye ting, og slappe av. Håper noen kan hjelpe :)

Atle

Hørtes ut som Skopelos dekker alt det der :-)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Mixelite

Velkommen til forumet :)

Jeg vil jo da, som jeg alltid gjør, foreslå Chios! Det har alt du spør om - Bortsett fra at det ikke er så nærme Athen akkurat med buss. Man kan fly dit på en halvtimes tid. Fly t/r koster rundt 600 pr. person. Eller så går det jo direkte fly dit fra Gardermoen.

Katta

Jeg holder selvfølgelig også med Mix - Chios er øya du skal reise til.

Dersom jeg ikke husker feil, så reiste Livsnyteren via Athen - og med båt videre til Chios (ble vist litt sjøsyk...) i fjor. Kanskje Pjokken kan svare på det?

Hilde

Jeg vil foreslå Karpathos, stille og rolig. Ikke overfylt på strendene. Og man kan gå på byen uten at det er altfor mange turister.. Her er det også vanskelig å komme til fra Athen uten å bruke altfor lang tid.

marjana

Hva med Naxos?
Det er mange båtforbindelser fra Pireus til Naxos daglig, og det tar vel ca tre, fire timer dit med Blue Star fergene, og de er til å stole på. De går alltid når de skal.
Naxos er en stor øy i Kykladene og har stort sett det meste å tilby.

Broren min som er i slutten av 20-årene var der i 14 dager et år, og likte seg veldig godt der. Litt by, fest og bar, litt landsby, og også flotte strender, og også veldig fint å dra rundt på Naxos med bil eller moped.

Et annet pluss er også at man er tett på de andre øyene i Kykladene, så det er bare å ta neste båt til en annen øy, enten på dagstur, eller øyhoppe tilbake igjen til Aten.
Glika i zoi

Inga

Tusen takk for svar! :) Vurderer skiathos sterkt værtfall.

Noen som har erfaring fra Egina by? Har sjekka det litt ut, men virker ikke som det er noen strender der. stemmer det? Egina by fristet litt uansett. men hadde jo vært fint med noen strender i området.

jrjakobsen

Jeg vil anbefale Milos, denne øya er alltid min første på reisene mine i Hellas, de store klippe-strendene av vulkansk karakter er bare fantastiske. Du kan faktisk finne eg en plass helt alene uansett når på året du er der.....
(Om noen drar til Milos for første gang, så sett av en dag til organisert båttur rundt øya....nydelig !!!)

Stedvard

Quote from: \"Inga\"Vurderer skiathos sterkt værtfall.

Dro til Skiathos i fjor, noe som også var min første tur til \"syden\".
Har alltid vært veldig skeptisk til slike turistmål som kun er oppbygd med henblikk på turister. Og derfor ble også Skiathos for meg en veldig positiv opplevelse.
Skiathos har mange turister, ja. Men med over 60 strender på den lille øya er det fullt mulig å komme seg unna de \'verste\' folkeansamlingene.
Skiathos by har det meste av hva du måtte ønske. Og selv med mange turister har Skiathos beholdt sin greske identitet.

Var der som sagt for første gang en uke i fjor, og drar ned igjen i september og blir 14 dager denne gang.

Jeg har jo kun vært på Skiathos, og har dermed ingenting sammenligne med. Så derfor blir det vanskelig å si om dette er det beste stedet å dra til.
Men jeg har ingen problemer med å anbefale Skiathos på det varmeste!
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

xristina

Blue Star til Naxos tar 5 timer, men det er en fin tur. Og Naxos er en koselig øy!

Prasini

Hva med Spetses eller Hydra? Begge er øyer som er kjære reisemål for grekerne selv (i alle fall athenere). Har ikke vært noen av stedene selv, men er i alle fall på min ønskeliste i fremtiden.
....Μόνο στα όνειρα...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...