Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos? Samos? Eller?

Started by sofi3, 31. Mar 08, 16:03:38

Previous topic - Next topic

sofi3

Takk, det var betryggende å høre:) Da blir det kanskje litt farting med bil, eventuelt scooter, jippi!

bjorn

Hei, Hva med Andros, var der i 2006, det var en spennende og flott øy, stille og rolig,uten for mange turister. Det skyldes vel at letteste måten å komme dit på er å ta båt fra Rafina.  
Vil du ha det stille og romantisk,passer nok Andros.

http://www.greeka.com/cyclades/andros/index.htm

Tommy

Quote from: \"operafantomet\"Det verste var de gangene vi måtte kjøre igjennom mindre byer, fordi det var der hovedveien gikk. Noen av gatene kunne være ganske trange, og det var IKKE plass til å møte en annen bil. Vet ikke om vi kjørte rare ruter, men vi var gjennom to-tre sånne byer. Litt ryggekunnskap er ikke å forakte.... Men ellers: bra øy å kjøre på, synes nå jeg.

Så är det i landsbyarna på de flesta håll i Grekland vågar jag påstå, och det känns lite ovant innan man vänjer sig, och det är lätt att man tror man kört fel väg, då man som nordbo är van vid klara o tydliga vägskyltar o bredare vägar i samhällen man passerar igenom.  Men man lär sig snabbt hur det fungerar, och på landsbygden har jag aldrig opplevt att trafiken är hetsig. Annat är det på de större vägarna, kring storstäder som Athen och Thessaloniki till exempel. Så tuta lugnt bara så går det hur fint som helst :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

Vår første tur til Hellas var til Lesvos. Mannen var skeptisk til Sydenturer, men jeg fikk overtalt han til denne turen. Vi bodde på Coralli ved Ag Isidoros og ble begeistret for denne stranden, fordi den var så ren - ikke sand, men bitte - bitte  små steiner som aldri satt seg fast på håndkleet og andre ting. Ellers kjenenr jeg igjen det de andre skriver. Vi leide bil og kjørte mye rundt på øya og oppelvde mye som sitter fast enda. Flere små, sjarmerende landsbyer og trivelige mennesker. Naturen var frodig og vakker. Vi var der i midten av mai. Kjøringa skremte oss ikke mer enn at vi fortsatt leier bil. Vel grekerne kan kjøre røft, men trafikken er helelr ikke så stor utenom byene. Litt trangt her og der, men det venner man seg til etter hvert. Vi ble glad i Lesvos. Rart med den første kjærligheten Tankte litt på å dra tilbake i år, men ledige hotell som passer for oss var ikke ledig til rett tidspunkt. Nå har vi vært noen ganger i Kardamili på Peloponnes og skal tilbake dit to ganger i år. Som du forstår, så åpnet Lesvos oss - også mannen min - for en kjærlighet til Hellas.

Joda, Lesvos er både gresk, vakker og sjermerende :flower:  :sunny:

Torill

Quote from: \"sofi3\"Kjære hellaselskere!
Jeg har lest side opp og side ned om diverse greske øyer de siste dagene og nå er jeg mer i villrede enn før jeg begynte: Hvilken gresk øy passer for meg?

Jeg skal ha med meg kjæresten på tur, og han har aldri reist før, så vi vil ikke ha noe ambisiøst øyhopper-opplegg, men en rolig uke på en nydelig øy:)

Ønskelisten (i tilfeldig rekkefølge)
- Naturopplevelser (gjerne leie sykkel, eller fottur)
-Kulturopplevelser
-Mulighet for leie av ATV (er ikke fortrolig med vanlig scooter:p)
-Rolig atmosfære, ønsker ingen partyøy med masse ungdommer, men musikkbarer, ja takk:)Hvis dere ikke har bestemt dere sofi3,anbefaler jeg Molyvos på Lesvos på det varmeste!!! Særlig hvis dere skal på en romantisk ferie :love6:
-Gjerne mulighet for båtreise til andre øyer
-Badeliv....tja, ikke viktigst, men en bortgjemt bukt hadde ikke vært å forakte. Vi er dog ingen strandløver.
-God mat!

Vi har vurdert Samos og Lesvos. Tenkte dessuten på Parga som ser nydelig ut. For øyeblikket er Lesvos mest aktuelt, tenket Molyvos, Sea Horse Hotel.

Trenger tips! :) Utrolig vanskelig å bestemme seg!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Sea Horse på Molyvos. ET UTMERKET valg!!! Tro meg :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...