Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili - september 2017

Started by Katherina, 02. Jan 19, 17:41:19

Previous topic - Next topic

dag staalesen

Det er fint å være med på tur. Fine bilder :)

Katherina

 :bye: :45fjj: Takk, Dag! :D
Da tar vi en ny tur ned i "Gata" og litt rundt i sidegatene. Vi stikker en liten tur innom Aquarella og her bugner det av granatepler i treet.

























Katherina

 :kd66: :45fjj: Koselig at dere henger med. Vi fortsetter å rusle litt rundt i Kardamili!


Et nytt hotell er under oppføring.

















[attach=10





vandrer

Henger stadig med Katherina,og selv om dere ikke var så «mye på farten» på denne turen,
finner du artige motiver hvor enn du går!🤗

stein

Herlig.
Takk for flott tråd. Vi har tenkt å ta noen dager i Kardamili i mai. Vi får ikke noe mindre lyst når jeg følger med her  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Katherina

 :kissand: Takk til Vandrer og Stein! Så hyggelig Stein at jeg kan inspirere til besøk i Kardamili.  :)

Da fortsetter vi vandringen. Den yngste dattera vår fyller 35 år denne dagen og det må jo feires. Slike dager føles avstanden hjem litt ekstra stor, men samtidig er det en gylden anledning til å feire med litt ekstra godt til kaffen. Det er deilig å slentre rundt i "Gata" og ned mot havet om kvelden. Disse mørke, lune kveldene. Lett kledd. Kjenne på duftene. Treffer en og annen kjent, både norske og greske. Slår av en prat og rusler videre. Det er noe eget dette med "Kardamilivenne", som vi kaller dere norske som vi er blitt kjent med her nede. Vi har noe helt spesielt i sammen. Kjærligheten til denne. lille og sjarmerende byen, Kardamili. Det er få her hjemme som forstår denne kjærligheten og det er vanskelig å formidle den. Bare de som har opplevd stedet, kan forstå den.   :hjerte34:
Denne kvelden var en av disse deilige kveldene. Vi rusler rundt uten mål. Bare tar det som det kommer. Setter oss på Platiaen. Tar oss litt og drikke, rusler litt mer. Fler av bildene som jeg allerede har delt med dere ble tatt da. Så stikker vi innom Maestro og tar oss en pizza. De vet akkurat hvordan vi ønsker oss den. Så rusler vi litt til og stikker innom konditoriet og kjøper noe søtt til kaffen. Det skulle jo feires. Det mørkner. Sola går ned over bergknabben der ute i havet. Det ble en laaaaaaaang stund nede på den lille bystranda, men vi nøt stillheten, solnedgangen, bølgenes dovne slag mot land og kaffen og kakene.
  :sol: Men det finnes også et annet liv. Livet der hjemme i Norge. Langsomt dreier vår bevissthet seg mot dette. Det pakkes, reiseklærne kommer på, Stavros kjører fram bilen. Denne morgenen skal også våre kofferter lesses på og kjøres ned til bussen. Der står noen norske, som skal være her litt lengre og tar farvel og ønsker oss god tur hjem. Så kommer bussen. Det er ingen vei tilbake. I sving etter sving, høyere og høyere kommer vi og legger Kardamili bak oss. Så dukker Kalamata opp. Flyplassen, innsjekking. Bittelite handling i taxfree også er det ombordstiging.  :bye34: Vi skilles vi Kardamilivenner, men vi ses nok igjen ved neste korsvei. Men også her i "Forumet".  ;D


















Farvel




Tomt, men snart sitter det nye gjester her.





dag staalesen

Ja er det noen som klarer å vekke liv i reisefeberen så er det deg Katherina :).

Katherina

 :45fjj:Takk, Dag! Koselig med slike hilsner!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...