Logg inn med Facebook eller Google!

Rafina-Naxos

Started by Anders, 01. Aug 16, 17:14:54

Previous topic - Next topic

Anders

Noen som kjenner til båten Paros Jet, som går denne ruten nå? 4 timer, med anløp på Tinos-Mykonos-Paros først. Ca 4 timers tur. Okay båt? Kan man bevege seg litt rundt (evt ut?). eller bør man helst holde seg i "flysetet"? Og er det nødvendig å forhåndsbooke? Ser den tar 850 passasjerer.

Ole

Er dette en av de gamle Speedrunnerne? I tilfelle en bra stor båt der man kan bevege seg litt. Mye større en SeaJet.

Ole


Anders

Nei, tror ikke det? Får liksom ikke skroget til å stemme. Og ikke Fakta om Fartyg heller :-)   http://www.faktaomfartyg.se/corsica_express_II_1996.htm

Runar Solvik

Vi tok Hellenic Highspeed tilbake til Rafina fra Paros nå i sommer. Dette er en båt som jeg tror er likedan som Paros Jet, og det var en helt grei båt. Stille og rolig uten en del vibrasjoner som ofte er på Highspeed båtene. Gode seter, god plass og muligheter for å gå ut på dekk. Tipp topp!

Anders

Jo, greit nok det. De store HighSpeed catamaranene er jo en nytelse og som å flyte tre fire etasjer over sjøen. Men dette er en mono-hull og en god del eldre, så jeg så liksom for meg en anstrengende tur med mye bulder og ballade. Men men..... tror jeg satser på den fra Rafina. LITT må man jo tåle for å komme frem tre timer tidligere :-)

eileven

Tok denne ruta i fjord. Det er ein liten katamaran så du sitter stort sett i flysetet. Vi reiste på ein laurdag, så vi kjøpte billetter på forhand. Det viste seg å ikkje være nødvendig. Fin og grei tur.

Svein~B

For meg ser det ut til at det er gamle Corsica Express 2 som er søsteren til Corsica Express 3 som gikk mellom Pireus og Samos for noen år siden. Det er ei forholdsvis stor ferje, så det er plass til å bevege seg litt omkring. Det er til og med en ganske stor uteplass, sammenlignet med andre fartøyer av samme type. Men det er nok ikke så mye å finne på annet enn å sitte i setet. Det er ingen kino, butikk, restaurant, lekeplass eller lignende, noe som gjør at det etter ei stund er lekeplass over hele skipet, noe som kan være litt slitsomt.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Corsica_Express_Seconda.jpg

http://www.naviearmatori.net/eng/foto-84777-1.html
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Tror du har rett, Svein. Men det må da være en liten kiosk, hvor man får kjøpt seg en cheese-pie? Kan vanskelig se for meg en greker ute frappe, eller en nordmann uten en Alfa :-)

Svein~B

Jo da, det er nok to barer, en oppe og en nede. Der får du sannsynligvis kjøpt baguetter, paier samt drikke og snacks, som på andre ferjer av denne størrelsen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

:-) Okay. Da sikter jeg meg inn på denne. Sitter gjerne ute hele turen, jeg :-)  Kanskje bare kjøpe billetten på flyplassen, hvis det lar seg gjøre. Og det vil jeg tro?

staale

Vi tok Paros Jet både ned og hjem i år. Kom til Rafina i går kl 15 fra Naxos. Ok båt med den vanlige "baren" med den sedvanlige toasten. Men de hadde Alfa på tap, og de trekker jo opp, ihvetfall på turen ned.  8) Det er mulig å gå ut akterut, og det var det stort sett de som røykte som gjorde. Så ikke noen plass hvor det var noen plass å sitte. Men det var mye støy og vind. Vi tok inn på Avra og reiste hjem med SAS i dag.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...