Logg inn med Facebook eller Google!

Tett mellom flyavgangene og hjelp på SAS chat

Started by marjana, 25. Feb 16, 16:30:43

Previous topic - Next topic

marjana

Så nettopp på en flyavgang mellom Oslo og Aten med SAS som har en mellomlanding i København. Det er kun 35 minutter mellom flyavgangene, som jeg synes er veldig kort. Jeg rekker sikkert å gå fra gate til gate, men hva hvis flyet blir forsinket fra Oslo?

Sendte en forespørsel om dette på SAS sin chat, og jeg fikk svar med en gang:

Du snakker med Wille
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: Hei! Jeg ser på en flyavgang fra Oslo til Athen med mellomlanding i København, der det kun er 35 minutter mellom flyene. Rekker jeg flyet? Hva om det blir forsinket fra Oslo?
Wille: Hej, det ska inte vara något problem.
Wille: Skulle det vara så att det blir en försening från Oslo så kommer du få hjälp att bli ombokad i Köpenhamn
Du skrev: Ok! Da satser jeg på at det går bra. Takk skal du ha!
Wille: Tack själv, välkommen åter!
Wille SAS Norge har forlatt chatt  dialogen.
Skjemaet er sendt.
Glika i zoi

Ole

Som du sier, så rekker du det hvis flyet er i rute. Hvis du ikke rekker det og blir ombooket så er det ikke sikkert du kommer deg til Athen samme dag og må ta en overnatting i København. Så kommer det jo an på hvor lenge du skal være i Hellas. Hvis du bare skal være der noen dager er det dumt å komme senere fram enn planlagt. Skal du være der noen uker betyr det kanskje ikke så mye.

Jeg ville sjekket rundt og prøvd å finne noe med lengre transfertid. Når du reiser fra Oslo er det vel ganske mange muligheter?

marjana

Sant nok, Ole! Men dette var en veldig billig billett, og kun en avreise fra Oslo denne dagen. Det var derfor jeg spurte SAS om dette.

Det er også en avreise samme morgen med Norwegian til ca samme pris, og det er et direktefly.

Men hvis jeg kjøper tur/returbillett med SAS så blir det billigere, enn med en tur med Norwegian og retur med SAS, og sent på høsten er det kun SAS som flyr Aten-Oslo med gode priser og forbindelser.
Glika i zoi

telma

Hvis SAS aksepterer bestiilingen (gjennomgående bill.) skal det fungere både med deg og bagasje.
Hvis du ikke rekker flyet videre fra København, tilbyr SAS deg ombooking og hvis nødvendig hotell til neste dag.
Det mest kjedelige er om du rekker flyet og ikke bagasjen.

marjana

Ja, telma, det kan jo bli litt mye styr for en litt billigere billett...

Men, SAS har jo tross alt satt opp denne ruten, og det bør jo holde tidsmessig da..?

Den er forøvrig helt perfekt med både pris, avgangstider med både fly og ferger hele veien for min del da!!!!
Glika i zoi

Admirala

Hvis du reiser grytidlig om morgenen fra Oslo skal det mye til at det blir forsinkelser, siden flyet står der om natten. Jeg har flydd "hundre ganger" med både SAS og KLM fra Stavanger til Athen, med mellomlanding i hhv København og Amsterdam. Begge de flyene har avgang kl 6:00 fra Stavanger, og jeg har aldri opplevd forsinkelser, hver eneste gang lander flyene faktisk før tiden.

Selv har jeg en hjemtur med et "midt på dagen"-fly fra Athen til København, med 40 minutters mellomlanding før Stavanger-flyet går. Er litt skeptisk til den... Heldigvis reiser jeg uten bagasje.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

mouche

Quote from: telma on 25. Feb 16, 17:38:52
Det mest kjedelige er om du rekker flyet og ikke bagasjen.


Jeg sørger alltid for å ha håndbagasje for å klare meg et par dager så blir kofferten forsinket så får jeg erstatning som blir rene bonusen.

JanBe

Har reist med SASfra Sola  med flybytte I København med kun 30 min mellom flyene. Var engstelig som deg og sjekket også om dette var lang nok tid mellom 2 fly, men fikk beskjed om at 30 minutter mellom 2 fly I Københanvn var nok og I praksis var det ikke noe problem I det hele tatt. Forsinket bagasje kan man oppleve selv om man har svært god tid mellom flyene. I fjor sommer fløy vi til Thessaloniki fra Stavanger til København, 1,5 time der, så til Stockholm, 8 timer der før siste fly til Thessaloniki og min kones koffert var ikke med og det gikk enda nesten 48 timer før vi fikk denne. Så forsinket bagasje kan skje selvom man har god tid mellom flyene, det er bare slikt som skjer..........

mouche

Marjana - ble litt nysjerrig på denne billigbiletten du har fått tak i og når du reiser? Ser selv etter billett nedover (Kreta, men kan reise via andre steder) i slutten av mai og ikke lett å finne så lav pris som jeg hadde håpet.

Vegard

Hei

Vi hadde en fin flight med Czech Airlines her for noen år siden. Gode tider, lav pris og kjapp fin transfer i Praha (?) Den forsvant fra søket året etter, selv om jeg fant igjen de forskjellige flightene hver for seg.
Da tok jeg kontakt med Czech og fikk som svar at de ikke selger som hel tur med transfer om de ikke tror de klarer transfern med bagasjen. Det var en liten endring på 10 minutter i vår disfavør som ødela for oss.
Dette gjelder sikkert alle selskap, så om SAS selger helt til Athen på "en billett" med transfer så går det nok greit.

Vegard

marjana

Glika i zoi

Kristian

Fløy SAS via Køben for noen år siden. Tidlig søndag og 55 min i Køben dom gikk bra. Bageasje kom.

Onsdagen traff vi en dame på Antiparos som hadde samme rute tirsdag, men 1 time 45 min i Købem. Hunfikk bagasjen dagen etter med Blue STaren. Men hun fikk den.

Da vi reiste hjem hadde vi 90 min i Køben. men pga streik dagen før og "gå etter boka"-aksjon på flyplassen i Aten ble vi så forsinket at vi ikke fikke med oss bagasjen via Køben. Kom hjem dagen etter.

Det er fordelen med et selskap som har gjennomgående billetter.

(Ryan Air operer ikke med det så vidt jeg vet
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....