Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Kardamili

Started by Magnolia, 15. Jan 08, 20:30:05

Previous topic - Next topic

kaka

God tur ! Synd du ikke fikk med deg feiringen på øya Meropi, denne uka (så det ut til på FB)
Men, du får jo med deg mye annet fint :) Vet du kommer til å kose deg.
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

God tur kos deg masse, flotte bilder du har her som vekte mange gode minner.
Dag.

Magnolia

Nå har jeg vært heime i to uker. Her begynner det å bli høst, selv om vi har hatt noen fantastiske uker. Likevel går tankene tilbake til herlige dager i paradiset mitt. Det er ikke mange nye motiv lenger, men her kommer et lite utvalg. 😎😍
Fra en tur opp til Vardia hotell. Jeg satte meg på terrassen, nøt en herlig kopp cappuccino og koste meg med den storslåtte utsikten. ☀️
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

dagstaalesen@hotmail.com

Heia Magnolia, godt å øre fra deg å din siste tur. Her i Vesterålen er høsten kommet, flere har lagt om til piggdekk .
Rart  hvordan man kjenner det på kroppen når man sitter her oppe i nord å ser på dine bilder , føler vi kjenner lukter hører folk ja alt det gode ved å være der.
Dag.

filhellener

Quote from: Magnolia on 09. Oct 16, 12:47:07
Nå har jeg vært heime i to uker. Her begynner det å bli høst, selv om vi har hatt noen fantastiske uker. Likevel går tankene tilbake til herlige dager i paradiset mitt. Det er ikke mange nye motiv lenger, men her kommer et lite utvalg. 😎😍
Fra en tur opp til Vardia hotell. Jeg satte meg på terrassen, nøt en herlig kopp cappuccino og koste meg med den storslåtte utsikten. ☀️


😍👍Magnolia, herlige bilder❣️
- og velkommen hjem😊

Lurte på om du hadde noen mindre trivelige bilder ..., og litt å fortelle om det forferdelige uværet som rammet området?
Vet, har lest/ sett bilder. det var verst /mye verre i Kalamata og Stoupa...., men HVORDAN  var det i Kardamili....?
Kari

Magnolia

10. Oct 16, 18:15:49 #1541 Last Edit: 10. Oct 16, 18:32:04 by Magnolia
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Vi VAR heldige i Kardamili under det kraftige uværet. Regnet bøttet ned, veiene ble til små elver, bølgene raserte strendene. Likevel var ødeleggelsene små i forhold til Kalamata og landsbyene rundt Kardamili. Det skynldes nok ravinen i utkanten av byen. Ravinen ble et elveleie. Vannet fosset nedover og tok med seg kvister og ganske store steiner.
Uværsdagen var jeg ikke ute og fotograferte, men morgenen etter tok jeg en tur for å se på naturens krefter.
Elva i ravinen hadde roet seg. Det var nok betydelig mindre vann der enn dagen før. Likevel var det et utrolig syn. Jeg har aldri sett vann i ravinen tidligere, og jeg har vært der bortimot 30 ganger nå.
Dere som er kjente i Kardamili vet at ravinen munner ut ved veien til stranda. Hvordan så det ut der tro? Jeg måtte ned for å se. Elva flommet over veien. Det var umulig å komme over. Det sto biler på begge sider - noen nedenfor kirka og noen sto i kø ved parkeringen hos Gialos.
Allerede neste dag var vannet borte. Elva hadde lagt igjen tusenvis av steiner. "Dumpa" i strandveien var full av småsteiner. Mye av Gialos-stranda hadde rast ut i sjøen.
Etter et par dager var alt i orden igjen. Alt ble som før: sol, varme og glede.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Quote from: Magnolia on 10. Oct 16, 18:15:49
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Vi VAR heldige i Kardamili under det kraftige uværet. Regnet bøttet ned, veiene ble til små elver, bølgene raserte strendene. Likevel var ødeleggelsene små i forhold til Kalamata og landsbyene rundt Kardamili. Det skynldes nok ravinen i utkanten av byen. Ravinen ble et elveleie. Vannet fosset nedover og tok med seg kvister og ganske store steiner.
Uværsdagen var jeg ikke ute og fotograferte, men morgenen etter tok jeg en tur for å se på naturens krefter.
Elva i ravinen hadde roet seg. Det var nok betydelig mindre vann der enn dagen før. Likevel var det et utrolig syn. Jeg har aldri sett vann i ravinen tidligere, og jeg har vært der bortimot 30 ganger nå.
Dere som er kjente i Kardamili vet at ravinen munner ut ved veien til stranda. Hvordan så det ut der tro? Jeg måtte ned for å se. Elva flommet over veien. Det var umulig å komme over. Det sto biler på begge sider - noen nedenfor kirka og noen sto i kø ved parkeringen hos Gialos.
Allerede neste dag var vannet borte. Elva hadde lagt igjen tusenvis av steiner. "Dumpa" i strandveien var full av småsteiner. Mye av Gialos-stranda hadde rast ut i sjøen.
Etter et par dager var alt i orden igjen. Alt ble som før: sol, varme og glede.


Takk, for både info og bilder, Magnolia😊
Det var godt å høre at Kardamili klarte seg så godt!👍
De filmene jeg har sett fra Kalamata og Stoupa har vært ILLE🙈😢

En gang vi var i Kardamili ( april tror jeg) opplevde vi å ikke kunne " gå rundt" pga et " hav" av vann! Da vi kom til Gialos, måtte vi snu og gå tilbake😊
Kari

Katherina

 :)Takk for mimrebilder, Magnolia. Når vi har noe kjært blir vi aldri lei av å se og høre om det. Vi har hatt mange fine dager etter at vi komm hjem i midten av september. Det blomstrer på den lille hageflekken vår og vi har hatt mange fine solstunder i bare shorts. Men nå har det blitt en forandring. Gradene kryper nedover og kortbuksa og t-skjorta er byttet ut med det lange. Da varmer det med bilder og fortellinger som vegger minner om varmere og solfyltedager.

dagstaalesen@hotmail.com

Er bra Kardamili klarte seg bra i uværet .
Dag.

Magnolia

Jeg vet det er "litt" for tidlig å begynne å telle dager til vårturen, men jeg er i skikkelig kardamilimodus i dag. Jeg vet det er i underkant av fem måneder til jeg setter føttene på gresk jord igjen, og da venter utallige flotte opplevelser.
Det blir påskefeiring, vårblomstring, fødselsdag og jazzfestival. Dessuten vet jeg at hver eneste dag vil bli spesiell og by på varierte gleder. :)
Bare for å trigge reiselysten. Bildene viser hva jeg kan vente meg........... Hjelpe meg som jeg gleder meg. :)

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

vandrer


Du er god på å trigge reiselysten Magnolia 😍

Det blir fantastisk å være tilstede under forberedelser og feiring av påskehøytiden i Kardamili,

og ikke minst oppleve vårblomstringen tidlig i april ☘️🌺🌸🌼☘️






Lous

Var det Donald Trump som spilte piano på det siste bilde tro?

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Katherina | Today at 14:58:13
:bye: Mon tro hvor dette er? ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Katherina | Today at 14:50:31
:yeah: Gleder meg til å vandre rundt her igjen...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...