Logg inn med Facebook eller Google!

Athen i februar

Started by Ole, 24. Feb 13, 00:35:45

Previous topic - Next topic

Ole

Sommerstemning!

[smg id=44 type=av]

cyclopen

Vi bodde også 4 dager på Attalos i november og var strålende fornøyde  ;D.  Oversteg virkelig våre forventninger i forhold til hva vi betalte, 2.000,- for 2 pers i 4 døgn med frokost.  Balkong med flott utsikt og til og med en flaske vin ved ankomst! Skal ned til Lesvos i den greske påsken, og da tar vi nok et par dager på Attalos før hjemreise.   Det begynte tydlig å nappe i Hellasfoten ved synet av alle dine fine bilder  :dfdf: 

Og snart er det vår  :blomst3:

Kristian

Ser at Anders i likhet med undertegnede har sett eter Blue Star Delos. Den ligger tydeligvis i vinteropplag, mens Patmos går på Chios/Lesvos.

Forøvrig virker det på AIS som at alle hurtigbåtene har vinterferie, med unntak av noen hydrofoiler fra Aten til de nærmeste øyene og over mot Pellopones
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Den videosnutten ga meg iallfall skikkelig VÅR-stemning  :) Og sannelig fikk du fletta inn en øytur disse dagene også  ;) Spennende.
There are no strangers, only friends we haven't met.

eijukka

STORT TAKK Ole. Härligt att se dina bilder og så viktig info også!! Vi ska fara til Andros i april och stanna på återresan ett par dagar i Aten. Jag vill se om stans stämning har ändrats mycket på sista tider. Hoppas att inte så mycket 8)!

Ole

Tusen takk til eijukka og alle andre for hyggelige kommentarer!   :)

gre18cce

07. Mar 13, 21:50:02 #54 Last Edit: 07. Mar 13, 22:14:32 by gre18cce
No skulle jeg egentlig se en fotballkamp ikveld , men så var jeg innom eposten og der var det mail fra www.hellasforum.net og så har jeg no blitt sittende å se på bildene og kommentarene.. :)

Elsker ATHEN jeg har bare tapt mitt hjerte for byen ( selv om jeg elsker Egina /aghia marina ) Da jeg så bildene fra fotballstadion så husker jeg tilbale for mange år siden noen grekere som dro oss opp for å se på cupfinalen med Herakles og Tom Sundby på laget , og det er som du skriver stemningen... jeg husker ikke så mye av kampen , men di gale tilskuerne husker jeg godt  ::)

Så også et bilde av FIX og jeg ble så " tørst "  :P   Har aldri bodd på dette hotelet , men skal prøve det , har mange ganger bodd på
Hotel Achillion 200 m fra Omonia , med bra utsikt , men det er litt vel spesielt miljø på utsiden om natta...

Å fader jeg gleder meg til neste tur  .... takk til dere som fant opp www.hellasforum.net dere veit ikke hva godt dere har gjort  ;)

Ole

Jeg sier: Tusen, tusen takk!  :)

Ole

Etter turen til Agistri tok jeg metroen til Omonia, for så å gå ned Athinas til Attalos. Det er ikke lange biten, kanskje 5 min. normal gange.

Omonia-plassen.






Kotzia-plassen og rådhuset.




Litt avslapping på hotellet, før turen gikk til Gazi. Metro fra Monastiraki til Kerameikos, og vips...
Gazi er ganske ulikt andre steder jeg har vært i Athen. Da jeg var her var det nesten bare unge mennesker som var ute, og jeg følte meg litt gammel! :) For en liten stund mistet jeg Athen-stemningen, for her var det meste glatt og fint. Ikke noen falleferdige hus (som jeg kunne se i mørket), og ikke noe skilt på halv åtte.








Til og med gyros-sjappene var trendy her!






Ole

Kerameikos metrostasjon er et flott skue. Bildene gir dessverre ikke et korrekt inntrykk, så da er det bare å ta seg en tur dit!  :)









Og så et bilde fra Monastiraki stasjon.

Ole

...og da har jeg altså gått av metroen i Monastiraki. Da er veien kort til Thanasis og en souvlaki.












Ole

Så ble det en tur over gata for en gyros....godt med mat, ja! :)













Stille ute og tid for å finne senga på Attalos....

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...