Logg inn med Facebook eller Google!

Sommer på Chios

Started by erikth, 31. Dec 13, 15:19:56

Previous topic - Next topic

erikth

Har tenkt å reise fra Lesvos til Chios i sommer. Noen som har noen anbefalinger om bosted og hotell?

Erik

ingaberentine

Kommer jo litt ann på hva dere er ute etter, om dere vil bo i Chios by, eller ved en strand nær byen, eller ved en strand ved en liten by, eller kanskje litt inn i landet, hva ser dere etter?

ingaberentine

Selv har vi bodd på Kambos, litt inn i landet og sør for flyplassen. Et nydelig område å bo i, men et stykke fra sjøen, er litt usikker, trolig 2 til 3 km, men vi hadde bil hele tiden så det var ikke noe problem.

Vi bodde her:

http://www.booking.com/hotel/gr/mouzaliko-traditional.en-gb.html?aid=357019;label=gog235jc-region-XX-gr-chios-unspec-no-com;sid=823c7ef052fa2f512a9b1fb581b72aab;dcid=1;srfid=926aa2a12784f1fd8f45fa1b5e78e6004a5419e4X6

Kan virkelig være med å underskrive på alt skrytet denne plassen får. Stedet drives av en famlie, en canadisk dame som er gift med en greker fra Chios. Damen har vært i Norge og gått på ski og det hun virkelig savner fra Norge er av alle ting brunost. Kan virkelig anbefale dette stedet........

Pjokken

Quote from: erikth on 31. Dec 13, 15:19:56
Har tenkt å reise fra Lesvos til Chios i sommer. Noen som har noen anbefalinger om bosted og hotell?

Erik


Som "ingaberentine" skriver så hadde det vært fint om du kunne spesifisere litt mer hva det er du ønsker
av fasiliteter beliggenhet feks ved strand osv...



erikth

Vi er 4  som ønsker å bo nært til strand og nær byen i ca. en uke. Har ikke vært på Chios før.

Pjokken

Quote from: erikth on 01. Jan 14, 15:31:54
Vi er 4  som ønsker å bo nært til strand og nær byen i ca. en uke. Har ikke vært på Chios før.


Nå skriver du ikke hva slags standard det skal være på hotellet, men regner med at du kommer med innspill
på det jeg skriver etterhvert :)
Om man vil bo bynært så kan man jo velge å bo rett i utkanten av byen på Chandris hotel. Beliggenhet ved
"enden" av havnepromenaden, og 5 minutters spasertur til bystranda Bella Vista..
http://www.chandris.gr/chios/
Chandris hotel er ett 4 stjernes hotel, og ligger dermed i det øvre prissjiktet.....

Adskillig billigere er det om man beveger seg sørover langs kysten til tettstedet Karfas hvor de fleste Norske
turistene bor.... ca 20 minutter med buss fra byen... buss ca en gang i timen på sommerstid...
Her finnes ett vell av overnattingsteder fra enkel standard til hoteller i samme standard som nevnte Chandris.
I Karfas ligger kanskje den mest besøkte sandstranden på Chios, og det er ett meget godt utvalg av tavernaer
og minimarkeder..

Stranden i Karfas:

Katta

Kanskje Karfas kan være noe for dere? Det er nært til stranden (sandstrand), og det er ca 6 km inn til Chora (chios by). Selv pleier jeg å bo i Agia Fotini (der er det rullestensstrand), der det er veldig rolig. Litt vel rolig vil noen si, men perfekt for meg.

Katta

Ooops, du kom meg i forkjøpet Pjokken.... He, he...

Pjokken

Kan vel nevne at de fleste hotellene i Karfas består av såkallte studios, dvs at det er minikjøkken på rommet...

erikth

Karfas høres ok ut for oss. Er det nært strand trengs ikke basseng, men er det lenger fra strandet enn et steinkast er det greit med basseng. Noe å anbefale her?

Erik

Pjokken

Du gir meg ikke mange opplysningene om hvilken standard dere foretrekker, eller om det er 4 voksne,
eller om det er barn i reisefølget...

Om dere foretrekker en enkel men koselig overnatting, så må jeg nesten få anbefale "mitt" eget lille
hotell, som ligger meget sentralt til bare noen skritt fra stranden. Her har man i en radius på 50 meter
både minibank Minimarked Bilutleie og 2 tavernaer....
Parlamas Place som hotellet heter har 10 rom fordelt over 2 etasjer, hvorav 3 av rommene er 2 roms.
Alle rommene har balkong AC og kjøkkenkrok..
Om dette alternativet er aktuelt for dere, så ta gjerne kontakt med meg på en personlig melding her
på Hellasforum for nærmere detaljer..







Ellers finnes det mange hoteller i Karfas som ikke ligger langt fra stranden. Jeg har her plukket noen
i forskjellige prisklasser som dere kan vurdere, og som jeg kan anbefale...

www.almyra.gr/

http://www.karfasbayviewstudios-chios.com/


http://www.goldensand.gr/

http://www.seaviewresorts-chios.gr/


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...