Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting Paleochora

Started by Feta, 21. Apr 11, 14:14:52

Previous topic - Next topic

Feta

Hei
Noen som har tips på et bra pensjonat, hotell etc i paleochora?
Vi ønsker å bo relativt sentralt, men samtidig rolig. Dette da vi har to små barn, 4-5 år.

Ninette

Hei!

Jeg vil anbefale Haris Studio,som drives av et veldig hyggelig par, skotske Flora og henne greske mann Haris.

Haris studio ligger vest for fergekaien, på steinstranden. I tillegg til Haris, som har vært i drift i mange år, har Flora og Haris nettopp åpnet et nytt lite hotell, Yorgos, som ligger i gaten bak. Her er det både rom og leiligheter, og også et lite basseng. Det er kort vei til sentrum, og et kvarter å gå til sandstranden som ligger på andre siden av halvøya.

Haris har også en koselig kafe, the Water\'s Edge Cafe.

Stedet kan anbefales på det varmeste. Vi bor alltid der når vi er i Paleochora.

http://www.paleochora-holidays.com/studios-yorgos.htm
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Feta

Hei Ninette

Mange takk for svar :iconbiggrin: . Pensjonatet du refererer ser helt topp ut. Flott beliggenhet ved vannet og samtidig i le for vestavinden. I tillegg ligger det noe tilbaketrukket fra sentrum og støy. Tilgang på basseng er også ok på en vindfull dag med rastløse barn.
Vi skal definitivt sende en forespørsel etter påske!


Et par tilleggspørsmål dersom du har tid:
Er det greit å få parkert bilen ved hotellet?
Antar at man bør prøve å få rom i 2. etasje for best utsikt, luft ++?
Antar også at Haris studio bør velges fremfor det nybygde? Haris virker ihvertfall langt mer koslig/gresk samt bedre beliggende enn den nyoppførte betonggreia. (Enkel gresk standard er ok for oss så lenge det er rent og \"ryddig\")

Ninette

Quote from: \"Feta\"Hei Ninette

Mange takk for svar :iconbiggrin: . Pensjonatet du refererer ser helt topp ut. Flott beliggenhet ved vannet og samtidig i le for vestavinden. I tillegg ligger det noe tilbaketrukket fra sentrum og støy. Tilgang på basseng er også ok på en vindfull dag med rastløse barn.
Vi skal definitivt sende en forespørsel etter påske!

Et par tilleggspørsmål dersom du har tid:
Er det greit å få parkert bilen ved hotellet?
Antar at man bør prøve å få rom i 2. etasje for best utsikt, luft ++?
Antar også at Haris studio bør velges fremfor det nybygde? Haris virker ihvertfall langt mer koslig/gresk samt bedre beliggende enn den nyoppførte betonggreia. (Enkel gresk standard er ok for oss så lenge det er rent og \"ryddig\")

:-) Jeg er helt enig i at det gamle pensjonatet til Haris er det aller koseligste, selv om det ikke er så nytt og \"fint\" som hotellet. På Haris Studio er er det god gresk atmosfære, og en del lokalt liv i og med at dette ligger rett ved siden av den koselige kafeen.

Velger dere å bo på bakkeplan, har barna uteplass rett utenfor døren. I andre etasje vil dere ha bedre utsikt, men dere kan ikke uten videre slippe barna ut. Jeg vet ikke hva dere foretrekker, men spør Flora om dette når dere bestiller, hun vet sikkert hva som er det beste alternativet.

Det går en lokal vei mellom havet og Haris (lite trafikkert), og her er det mulig å parkere bil.

Ikke vent for lenge med å bestille. Dette er et veldig populært sted, og det er ofte fullt i sesongen. På den andre siden finner Flora alltid rom til de som henvender seg til henne. Om ikke hun har noe ledig, finner hun et koselig alternativ i nabolaget. Damen fungerer kort og godt som en lokal turistinformasjon.

Dere må gjerne hilse fra meg når dere bestiller. Jeg er på vei dit nå, bare litt over en uke igjen :-)

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Feta

Hei igjen
Første eller andre etasje spiller mindre rolle. Vi opplyser barnas alder ved forespørsel, så blir vi vel plassert etter beste evne. Vi sender en forespøsel til uka (hilser gjerne fra deg, selvsagt), antar at det er greit å avvente til påskefeiringen er over der nede....  

Du er en heldiggris som skal ned allerede om en uke. Vi må vente i ytterligere 6 laange uker.  

PS: Fin hjemmeside dere har; man får lyst til å bli med på tur, utvilsomt svært sosialt og hyggelig.  - Dog litt vanskelig å kombinere dette med barn, så vi får ha det tilgode til senere.

Ninette

Takk for hyggelig tilbakemelding på hjemmesiden og turene våre. Vi synes det er veldig hyggelig å dele opplevelser i dette flotte området med gamle såvel som nye venner :-)

Ønsker dere en flott ferie i Paleochora. Det er en sjarmerende liten by - Og jeg er sikker på at dere vil trives :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...