Logg inn med Facebook eller Google!

Rhodos-Kos

Started by Tine, 19. May 07, 13:17:19

Previous topic - Next topic

Tine

Er det noen her som vet når de hydrofoilene(?) går mellom Rhodos og Kos ? Hvor mye koster de og hvor lang tid bruker de ?

Svein~B

Jeg kjenner ikke til at det går noen hydrofoiler, men det går noen katamaraner. Det pleier å gå en klokka 08.30 og en klokka 15.00 fra Rhodos. De bruker omtrent to og en halv time. Jeg mener at det koster rundt 35 euro per person.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kos44

Här har du en bra länk  http://www.12ne.gr/en/ContactUs.aspx
Katamaran som är ren och fresh och kostar 27.60 euro. Men om du köper
tur o retur kostar det 22.10 euro. Rhodes  15:00 Symi 15:50  Kos 17:25  


zthhhhhh
mvh.ulf
KOS LOVER

Tine

hmm, vi var på Kos i fjor, og da stod de da virkelig å skulle selge billetter til Rhodos..Tenkte vi skulle ta en dagstur tilbake dit når vi først var nedover..men hvordan er det plass på disse ferjene da ? Så for meg å bruke 20 min til og fra jeg men..

Svein~B

Quote from: \"Tine\"hmm, vi var på Kos i fjor, og da stod de da virkelig å skulle selge billetter til Rhodos..Tenkte vi skulle ta en dagstur tilbake dit når vi først var nedover..men hvordan er det plass på disse ferjene da ? Så for meg å bruke 20 min til og fra jeg men..

Det er nok litt lenger mellom de to øyene enn som så.  :-)

Ferjene har to dekk. Nede er det et lite bildekk bakerst og passasjerkabin foran. Der er det flystoler og alle har fast plass. Oppe er det bar, røykeavdeling og en liten uteplass.

Det går an å ta en dagstur, men da er det altså fem timers reise og du får fem timer i land på Kos.

Avgang Rhodos: 08.30
Ankomst Kos:  11.00

Avgang Kos: 16.20
Ankomst Rhodos: 18.30
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tine

Hvordan er det å bare dukke opp på Kos og overnatte et sted ? Hvor mye koster det sånn ca ?

xristina

Quote from: \"Tommy\"Här finner du samtliga avgångs- och ankomst-tider för färjor och katamaraner från Rhodos till Kos, så som tidtabellen ser ut just nu.

http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2007&CompanyId=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSDO41,11531,6&Destination=EGRSDO31,11498,6&MoreResults=1&Intern=0&FOrigId=&FDestId=&FOrigId1=&FDestId1=&StartFrom=1
Men hydrofoilene er ikke med her Tommy? Finner bare ferjer og katamaraner. Noen som har link til hydrofoil-trafikken i Egeerhavet?

Tine; det kommer helt an på når dere har tenkt å reise. Det er forskjell på høgsesong og lavsesong...

Tommy

Quote from: \"xristina\"
Quote from: \"Tommy\"Här finner du samtliga avgångs- och ankomst-tider för färjor och katamaraner från Rhodos till Kos, så som tidtabellen ser ut just nu.

http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2007&CompanyId=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSDO41,11531,6&Destination=EGRSDO31,11498,6&MoreResults=1&Intern=0&FOrigId=&FDestId=&FOrigId1=&FDestId1=&StartFrom=1
Men hydrofoilene er ikke med her Tommy? Finner bare ferjer og katamaraner. Noen som har link til hydrofoil-trafikken i Egeerhavet?

Tine; det kommer helt an på når dere har tenkt å reise. Det er forskjell på høgsesong og lavsesong...

Jaa, men jag har ikke sagt något om hydrofoiler, utan jag skrev så här;
\"Här finner du samtliga avgångs- och ankomst-tider för färjor och katamaraner från Rhodos till Kos, så som tidtabellen ser ut just nu.\"

Det jag har funnit om Hydrofoil-trafiken i Dodekaneserna är det här; ( fast inga tidtabeller  zxzaxxxxxxxxxx  )
http://www.gnto.gr/pages.php?pageID=69&langID=2

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tine

Vi reiser 6-21 Juni..

xristina

Jeg vet at du ikke nevnte hydrofoiler, Tommy! :-D Men jeg lurte bare på om noen her også hadde linkene til dem...

Sorry om det ble litt dårlig formulert!

Tommy

Quote from: \"xristina\"Jeg vet at du ikke nevnte hydrofoiler, Tommy! :-D Men jeg lurte bare på om noen her også hadde linkene til dem...

Sorry om det ble litt dårlig formulert!

Oky doky, blev väl en liten missförståelse där :smile: . Men är man riktigt angelägen går det väl att kontakta någon rese-agent på Kos eller i Rhodos för besked. Om man nu ikke har andra kontakter på plats förståss  :wink:  :grin:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...