Logg inn med Facebook eller Google!

Vil ha ny pc! HJELP

Started by Tjorven, 08. Nov 08, 14:46:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

No e det bættre nok  :cussing:  :angryfire:  for å si det på ekte trøndersk. Det er nummeret før jeg pådrar meg magesår, hjerteinfarkt og sinnsforstyrrelse her og nå, for nå er tålmodigheten min slutt. Jeg er rimelig forbannet, for å si det mildt  :banghead:

Jeg syns ikke det har vært annet enn krøll og spetakkel med denne pc\'n min ( Packard Bell laptop) siden jeg kjøpte den for et par-tre år siden. Jeg har forsøkt alt en data-amøbe kan; to dataeksperter har sett på den uten å lykkes, og i høst leverte jeg den til butikken for reprogrammering fordi den er sååååååå treeeeeeeeg.

Var vel i paradis en måneds tid, før \"trøskverket\" slo seg vrang igjen, så nå er jeg drittlei for å si det pent. Jepp, jeg kapitulerer, og vil kjøpe meg en ny SOM VIRKER HELE TIDA. Det må da være mulig????

For dere som har orka å lese frustrasjons-utbruddet mitt, her kommer noen spørsmål:
Hvilken pc (bærbar) skal jeg satse på, og hvor får jeg best hjelp med den? Den må kunne laste ned bilder osv, og selvfølgelig ikke koste all verden til mitt hjemmebruk.

På forhånd takk for alle gode og fornuftige svar.... fra en utslitt Tjorven
There are no strangers, only friends we haven't met.

Stedvard

Skal det være en veldig bærbar bærbar, eller er den mest brukt som stasjonær?
Hvis du bruker den mest stasjonær vil jeg anbefale en 17 tommer fra HP.
Litt tyngre/større å bære på, men mye bedre å bruke med større skjerm.

EDIT:  også leste jeg hele innlegget ditt og så det om kostnad   hehe. Hvor mye vil du bruke på en laptop?
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Turid

Jeg syns det er noe unødvendig å gå helt opp til 17\" i skjermstørrelse jeg da.
Jeg mener at 15\" er stort nok. Jeg ville forslå en Acer Aspire. De har mange typer og til gode priser. Du kan regne med å få en god pc til 5-6000.

Personlig har jeg erfart med to ulike HP-laptoper at vifta suser og går i det evindelige, og den var ikke akkurat støysvak for å si det mildt! Den ene laptopen har det også med at den plutselig skrur seg av hvis den blir for varm. Veldig praktisk!
Det er etter regn at fuglene synger!

Tjorven

Takk for svar så langt. Det holder lenge med en 15\", og den blir nok bare brukt i heimen. Men har vent meg til laptop-utgaven, så det blir vel det denne gangen også. Skal se litt på Acer, Turid, og jeg har ikke lyst å gå mye høyere i pris heller. Ser det er salg for tida, så jeg får myse litt rundt, men tar gjerne imot flere tips :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Stedvard

I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Magnolia

Quote from: \"Stedvard\"Dette er en god Acer
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111524

Jeg kjøpte denne i sommer og er svært godt fornøyd. Den kan absolutt anbefales.
Lykke til med eventuelt kjøp. Det er alltid moro med noe nytt. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Stedvard

I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Stedvard

Quote from: \"Turid\"Jeg syns det er noe unødvendig å gå helt opp til 17\" i skjermstørrelse jeg da.

Har en HP 17\" jeg, og når du først har prøvd det vil du garantert ikke tilbake til 15\" :)
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Sjøløve

Jeg kjøpte ny bærbar PC i sommer, en HP med 17\' skjerm, og har ikke angret på at jeg valgte såpass størrelse på skjermen.
Gav 5000 for den.
Den er jo noe større og tyngre enn en 15\', men for meg spiller det ingen rolle siden den stort sett står på samme stedet hele tiden.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Stedvard

17\" HP til 5795,- her
https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?page=vare&produsentID=GZ946EA%23UUW&ref=hardwarePrisguide&utm_source=Hardware.no%2Bnettverket&utm_medium=cpc&utm_campaign=GZ946EA%23UUW&bhcp=1



Med 17\" skjerm får du også fullt tastatur som til en stasjonær pc.
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Tjorven

Takk igjen for tips og linker. De skal jeg se på i morgen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mixelite

Vi har 3 HP-maskiner. To ulike produktnr. Alle har det vært problemer med og de har vært inne til reparasjon flere ganger alle sammen. To klassekamerater av poden har hver sin av samme typen som vi har to av. Begge har det vært store problemer med og _de_ har vært inne til reparasjon flere ganger. Min svoger har en samme som de fire og _den_ har vært til reparasjon flere ganger.

Ved henvendelse til HP, fikk jeg et snipete svar om at sånn var det bare, det var en produksjonsfeil på alle 6000 og 9000-seriene og garantitiden var utvidet med ett år. Da jeg spurte _hvorfor_ de fortsatt solgte maskinene når de hadde kjente feil, fikk jeg et frekt svar om at jeg fikk det jeg betalte for. Maskinene kostet 8000,- stk. Jeg kjøper _ikke_ HP igjen, for å si det slik.

I tillegg til dette er de støyete både i vifte og tastatur og det ene batteriet er helt dødt, uten at jeg kom noen vei med å klage på det, 1 år og 2 uker etter at maskinen ble kjøpt.

Om ikke det var nok, så er den blanke skjermen helt håpløs hvis lyset er feil, alt blir reflektert. Kjøp en maskin med matt skjerm! (det gjelder tv-er også, forresten), da slipper du alle reflekser.

Jeg hadde en Acer i mange år og den fungerte strålende. Den fikk en sprekk i rammen rundt skjermen som ble reparert uten om og men. Rett nok var det tydeligvis en svakhet ved denne maskinen, for sprekken dukket opp igjen etter en stund, men maskinen _funket_ iallfall som bare rakkeren, helt til den fikk seg en trøkk og \"døde\" i en alder av fem år.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...