Logg inn med Facebook eller Google!

Nettmangel....

Started by Anders, 09. Aug 16, 21:17:24

Previous topic - Next topic

Anders

Trasig å ha kjøpt seg ny pc som ikke vil på nett. Sitter her på "gammel-pc'en" og skriver. Har trådløs router i huset, med to ulike nett, den nye pc'en finner bare ett, og nekter å akseptere sikkerhetsnøkkelen. Sverger ved alt som er hellig, har ikke forandret på noe som helst, har skrevet med store og små bokstaver og prøvd både O og null. Men uten hell. Hva er det egentlig som er den "sikkerhetsnøkkelen"? SN eller WPA2 eller hva? Og går det an å kontakte Telenor og få dem til å nullstille og maile meg en ny? PC'en var jo ellers grei.... startet som et lyn sammenlignet med dette treskeverket her :-)

Ole

09. Aug 16, 21:49:28 #1 Last Edit: 09. Aug 16, 21:55:05 by Ole
Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men du kan nullstille routeren slik at infoen som er lagt inn blir slettet. Da vil den fungere som et åpent nett der du ikke trenger passord. Nettverksnavnet blir da også forandret, trolig til navnet på routeren eller noe. Du nullstiller ved å holde inne en knapp på baksiden i 30 sek., evnt. må du bruke noe spisst å trykke med.

For å legge inn nytt passord må du inn på routeren via nettleseren. Da lager du nytt passord. Google navnet på routeren og finn IP som du limer inn i nettleseren.

Vet ikke om dette var forståelig....    :)

Frynse

09. Aug 16, 21:53:13 #2 Last Edit: 09. Aug 16, 21:56:24 by Frynse
Sikkerhetsnøkkel er det samme som passord.
WPA osv. er typen kryptering som er benyttet, og den må stemme overens.


Anders

Tænk ju. Skal prøve imorgen. Orker ikke så sent :-)   Har tenkt å kjøpe meg en sånn Tablet midt mellom telefon og padde.... noe man kan nærmest ha i brystlommen når man reiser. Og vil jo gjerne at det funker. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne gamle pc'en finner to nett (det kjappe og det trege) mens den nye bare finner det trege. Men jeg får jobbe med saken......

Anders

Det mest positive jeg har funnet av hele opplevelsen (ved å lete rundt på den gamle) er at jeg har vært på veldig mange steder i Hellas med wi-fi! Noen og tredve steder som dukker opp i listen..... hoteller jeg egentlig har glemt :-)

Anders

Nå er jeg flau :-)  Kom i tanker om en "viss" passord-endring som ble gjort for et drøyt års tid siden (i en annen sammenheng) . Fant heldigvis igjen en liten papirlapp med noen skriblerier på baksiden.... så nå sitter jeg på ny, ren, pen, kjapp PC :-)  Beklager bryderiet.......  :-[

mouche

Tja, du innrømmer vel bare noe de fleste av oss vet (?) at dette med passord er noe ordentlig dritt.

Ole

Men hvordan fant du det raske nettet med den nye PCen?

Anders

Begge to lå under samme navn..... tydelig at nettet er kjappere enn meg iallfall :-)  Den velger alltid kjappest tilgjengelig og "faller" ned hvis man bruker enheter som ikke takler det eller på andre måter har problemer.

Anders

Men jaggu er det litt av en overgang fra Vista til 10..... prøver å finne igjen gode gamle dager, men her er visst alt så mye bedre :-)

Anders

Men dette er kanskje rette tråden til å spørre om noen har noen erfaringer med de der "tablet'ene"? Vil ikke drasse på laptop, og padde blir litt for stort.... vil ha noe "enhånds" som jeg kan lese nyheter på og surfe på forum og FB. Ser at Expert har tilbud på en Huawei til 800 kroner, men blir 7" for lite? Skulle likt noe som fikk plass i sidelommen (evt en stor skjortelomme) Kamerakvalitet er ikke så viktig, det blir bare snapshots og øyeblikksbilder likevel. Eller hjelper det å legge til en tusenlapp for en 8"???

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...