Logg inn med Facebook eller Google!

Kart over Pireus havn

Started by Ole, 27. Mar 07, 20:39:28

Previous topic - Next topic

Ole

Her er et oversiktlig kart over havna i Pireus. Fint å printe ut og ta med seg for de som skal reise gjennom Pireus. Scroll ned på siden.

http://www.athensinfoguide.com/arrival_airportopiraeus.htm

Svein~B

Nei, dere må ikke bruke det kartet! Det er altfor gammelt! De har bygget ut havna i Pireus, så den er mye større og de har spredt ferjene over et større område. Blant annet går ferjene til Dodekanesene fra et sted som er omtrent tre kilometer fra der det er angitt på det kartet. Jeg har selv løpt den strekningen med sekk på ryggen i 30 graders varme. Vi rakk selvfølgelig ikke ferja.

Kjøp heller boka \"Greek Island Hopping 2007\" (Thomas Cook/Independent Traveller). På side 118 og 119 finner man et utmerket kart over Pireus.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Har du et kart som du kan legge ut?

Tommy

Den här kanske fungerar ?



O på Mapquest kan du få fram namn på gator o vägar rätt detaljerat, skriv ut o laminera, så har man en liten karta lätt-tillgänglig alldeles gratis

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?ovi=1&zoom=11&mapdata=Q65IVTnmcUvKZIs2d5UXMhjtaz6VtF8KZAaBTSMG5nBVnaMmhk%2fxExohVArzNmqpOpiysrpKZYtL3tfAKkNYJoj1g51I%2fKDNbdVNub50d8j%2f4zZYAshp7ARETx5XKljEpJxg4sD%2bVwagBPFZ%2bAuB7MTi8ovnUVTJe7Wh6NAzaS5gK%2bZxqtryvd1c63eD4DiAIGg3vDgmglvKzWeIkv%2fgYu%2bt74GJeNxLw7TWwQDmQIwNGXCSn6oij4jO2rqQoCNp4YgcSUl06%2bAAEvAn25iJF4pFGyAXExzYCz1TA0SebLx3lTsLCk12JVNdW9hZqsbkeuyD1mH5oNOhFLLD%2b4SY6Jr3mGsToEYP7j9TY8IIRkduv7JFTn9nQwhzj%2fmQuG2Wfg1G42vmGQZBHsLYKig6AjPnNe5PlNnvjl1twf5yYnY8swaH1Dji4zeRiwJmfxeEPzSDUiwXYKpF6WS0yNVr8QQzMH8ejPsUDv0XFHMkBH%2f2uGIBO%2fgMqO9EBObR41BV2yi%2fIig0C56p7ziWCtheZEHbCzgS9pkIUmjeGf%2bF%2brT72Ms2eRYcPhKzmuig2HeegWzmk2ZhuxkofiIZ%2bnjAI%2bsjhTdrFmPhuigNKgozMOtMey4hdHYpJ8KeCTCmem7w6ytzXDijwsrYoBGjixGCYbufGoxMu3fI0Uy0pvTziYfYCssW1fuNzEIH9pDBOTib1fsUIvcDc3hldaxN6HU0YaTxk6VGDyQxFKYh1FjtbjebA4GmDf6Zjzrn0k1Ojnu9WPANNXXYVKMeDSp6Wp7lEg%3d%3d#map1-link
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Har du et kart som du kan legge ut?

Jeg har ikke klart å finne noe brukbart kart på nettet i hvert fall. Jeg har mine tvil til det Tommy la ut også. Det er i hvert fall ufullstendig. Mapquest har bra kart for å finne fram til gateadresser, men det forteller ingenting om hvor ferjene går fra.

Jeg kunne selvfølgelig ha scannet kartet i boka og lagt det ut, men jeg innbiller meg at det er ulovlig. Jeg vil heller anbefale folk å kjøpe boka. Den har bra kart over alle havnene i Hellas. Og den har mye mer enn det også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Ole\"Har du et kart som du kan legge ut?

Jeg har ikke klart å finne noe brukbart kart på nettet i hvert fall. Jeg har mine tvil til det Tommy la ut også. Det er i hvert fall ufullstendig. Mapquest har bra kart for å finne fram til gateadresser, men det forteller ingenting om hvor ferjene går fra.

Ja det är ingen fullständig karta över var färjorna går från som man finner på Mapquest, men i kombination med den från greeklandscapes som jag la ut bild på, så går det enkelt att hitta rätt på var färjorna går. dessutom är ju hamnen i Piraeus väl skyltad som hjälp vid orienteringen.
Duger som enkel orientering för att finna rätt på färjorna tycker jag.
 
Mapquest kan vara bra att hämta karta från om man behöver ta sig in i, eller ut ur Piraeus med fordon av något slag.

Men visst, Svein.B har du rätt i att om man vill ha en riktigt fullgod karta får man nog köpa en. Men om du frågar mig, tycker jag det är lite onödigt om man bara behöver orientera sig i Piraeus för att finna rätt på var färjorna går.

 zxwwwwwwwwwa Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Svein~B

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Ole\"Har du et kart som du kan legge ut?

Jeg har ikke klart å finne noe brukbart kart på nettet i hvert fall. Jeg har mine tvil til det Tommy la ut også. Det er i hvert fall ufullstendig. Mapquest har bra kart for å finne fram til gateadresser, men det forteller ingenting om hvor ferjene går fra.

Ja det är ingen fullständig karta över var färjorna går från som man finner på Mapquest, men i kombination med den från greeklandscapes som jag la ut bild på, så går det enkelt att hitta rätt på var färjorna går. dessutom är ju hamnen i Piraeus väl skyltad som hjälp vid orienteringen.
Duger som enkel orientering för att finna rätt på färjorna tycker jag.
 
Mapquest kan vara bra att hämta karta från om man behöver ta sig in i, eller ut ur Piraeus med fordon av något slag.

Men visst, Svein.B har du rätt i att om man vill ha en riktigt fullgod karta får man nog köpa en. Men om du frågar mig, tycker jag det är lite onödigt om man bara behöver orientera sig i Piraeus för att finna rätt på var färjorna går.

 zxwwwwwwwwwa Tommy


Det har du selvfølgelig rett i, Tommy. Jeg tror i hvert fall det er bedre med intet kart enn med et feilaktig kart. Så det viktige for meg er å si ifra at man ikke bør bruke det kartet som Ole viste til.

På en del av hjemmesidene til rederiene, finner man kart over hvor akkurat deres ferjer går fra.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Calle

Hej!
Jag har aldrig brukt någon karte! Det enklaste är väl att ställa sig i hamnen och kika runt! Båtarna ligger ju där lätt identifierings-bara (konstigt ord!). Blue Star närmast hamn-caféet, Anek Lines längre ut längs piren osv. Och ser man inte \"sin\" båt, så har den väl redan seglat!

Calle (som pendlar med Anek Lines!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Ole

Jeg har ikke tatt ferje fra Pireus til Dodekanesene noen gang, men jeg har vært i kontakt med http://www.athensinfoguide.com/ , og de sier følgende: All of Athens Info Guide is being update 24/7. Therefore you need not worry about the map of the port of Athens (Piraeus). If in doubt, you can compare it with a new map of Piraeus (city bus lines) we are preparing but which is not site-operational yet: http://www.athensinfoguide.com/images/thumbs/gettingaround/buspiraeus_bg.gif Yes, the map is the most recent one available. Piraeus has three harbours and from all of them ferries are leaving, however, the bigger ferries going to the furthest Greek islands (Dodecanese), all leave from the main harbour.

Da blir vel rådet å sjekke hvor båtene går fra på forhånd, slik at man slipper lange joggeturer! :grin:

Riitta

Någon karta har jag inte,men tyckte det såg välorganiserat ut zxsssssss



Riitta

Calle

Quote from: \"Riitta\"Någon karta har jag inte,men tyckte det såg välorganiserat ut zxsssssss



Riitta

Hej! Då är bara frågan om man ska traska till Gate E7 eller till E9 för att ta sig till Kykladerna!!

Calle (som brukar traska i blindo nere i hamnen i Pireus!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Britolina

Jeg ser nå i min øyhopper-bibel at det går ferger fra tre forskjellige steder i havna til Kykladene. Det er ikke samsvar mellom kartet over og øyhopperbibelen ang. avganger til Kykladene.:)
Går det ikke godt, går det over!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...