Logg inn med Facebook eller Google!

Ryanair - igen

Started by bengalow, 30. Sep 13, 15:09:46

Previous topic - Next topic

Marit

Nå koster flybilletten mindre enn en Krone-is (priseksempel på Ryanairs rute fra Moss til Polen - nye ruter som er opprettet bl.a. på bekostning av ruten til Kos).

http://www.aftenposten.no/okonomi/Na-koster-flybilletten-mindre-enn-en-Krone-is-8062435.html
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Nu kommer det fler nyheter om RyanAir. Dom hotar t.o.m. politiker i EU med stämning om förtal...Hur f-n kan man åka med dom, och ha rent samvete?
Det är dags för en bojkott av sällskapet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21136931.ab
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Det er da høyst forståelig at Ryan gjør det mot personer som fremseter falske påstander til skade for selskapet? Jeg tror SAS ville ha gjort det smame. FOrøvrig har jeg fløyet med Ryan to ganger på kort tid til/fra Kreta og det har vært en meget behagelig opplevelse. Profesjonelt mannskap som også er høflige. På den ene turen måtte vi gjøre en rask nødlanding udner veis i København da en passasjer ombord faktisk fikk slag og døde, men ble vekket til live igjen av lege/r som tilfeldigvis befant seg ombord. Booker alltid seter på forhånd med god benplass, som regel ledig sete mellom oss (min kone og meg selv) og går i prioritert kø ombord. Skal booke nok en reise med dem nå for september!

bengalow

Jaså, så vice ordföranden i European Cockpit Association är en som förnärmat dem? Du tror inte han har skäl nog att klaga? Ta du och luta dig tillbaka i din stol med extra benutrymme, och tänk på vad folk får offra för din bekvämlighets skull.
Var kommer SAS in i bilden? Förklara ditt påstående...! Det är helt och hållet ryckt ur luften, och vad jag ser lögnaktigt. Dina erfarenheter hos Ryanair är definiitivt inte den bild som refereras till i massmedia, och bland f.d. kunder till dem. Njut medan du kan - tills också du blir lurad...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Jo takk, jeg velger selv hvilket selskap jeg vil reise med og pris er da et viktig element da mine tilganger er begrensede. Det betyr at jeg noen ganger reiser til Hellas med Aegean faktisk, andre ganger med Norwegian, men i det siste har Ryan hatt priser som er så mye lavere at det ikke har vært noe tema siden jeg (vi) også er fornøyd med hva Ryan har å tilby. Har også hatt anledning til å snakke litt med de som jobber ombord og de virker rimelig fornøyde med jobben og betingelsene. Jeg gjør mine valg, og så kan du gjøre dine. At et selskap reagerer på hva de anser som "slander" og med potensielt enorme økonomiske konsekvenser har jeg full forståelse for, og ville ha reagert på samme måte selv hvis min arbeidsplass og/eller firma var truet.

Ryan har vel forøvrig en meget god record med hensyn til sikkerhet hvilket er et viktig element i mitt valg av selskap.


mouche

Høstens tur til Kreta er tilbakelagt, reisen begge veier med Ryan som igjen var helt presise og ikke noe å utsette på serrvicen selv om flyet var helt fullt på returen. Og nå er det bare å sette seg tilbake og bestille billetter igjen med Ryan til våren og sommeren siden de har både de beste prisene og de beste reisetidene.

cirkeline

Vi har hatt veldig mange positive erfaringer med Ryanair de siste to årene.  Betjeningen er hyggelige både med passasjerene og med hverandre. Da en venn klarte å glemme lommeboka i sikkerhetskontrollen løp de avgårde og fikset dette i en fei, smilende og serviceminded fikk han den tilbake før flyet lettet.  Nå kan du også sjekke inn via mobilen, og trenger ikke stresse med å skrive ut billetter hjemme eller i Hellas.  Supert for oss som bor nær Rygge.

mouche

Her er hva en flyger i Ryan sier om selskapet, sikerhet, arbeidsforhold osv, men enkelte her mener vel å vite bedre?

http://www.dagbladet.no/2016/02/08/kultur/debatt/meninger/kronikk/ryanair/43042825/

filhellener

Quote from: mouche on 08. Feb 16, 17:08:16
Her er hva en flyger i Ryan sier om selskapet, sikerhet, arbeidsforhold osv, men enkelte her mener vel å vite bedre?

http://www.dagbladet.no/2016/02/08/kultur/debatt/meninger/kronikk/ryanair/43042825/


Vi har gode erfaringer med RyanAir, skal fly med dem til London om en måned  :)
- men, jeg har lagt merke til at det er delte meninger her ja...
Kari

mouche

At det er delte meninger er det ingen tvil om, helt greit også etter mitt syn, men har liten sansen for denne "ekspertisen" som snakker ned Ryan, eller andre/noe annet, når faktakunnskapen er nokså tvilsom, ja kanskje sågar helt ikke-eksisterende. Jeg velger i ale fall å ha større tillit til en som er/var flyger i Ryan, og med bakgrunn fra det norske flyvåpenet samt Widerø/SAS,  enn en person som ikke engang vil være passasjer hos dem (Ryan)! Har booket billetter med Ryan fra RYgge til Kreta i april, muligens siste flyvning med em med hilsen Trine Skei Grande som flyr gratis (på skattebetalernses regning!) med SAS og/eller Norwegian, eller kan skje også Norwegian er fyfy?

SAS derimot; http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/fagforeningene-i-sas-koster-over-100-millioner-i-aaret/a/10056044/

http://www.dagensperspektiv.no/2014/sas-var-minutter-fra-konkurs


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...