Logg inn med Facebook eller Google!

Ögonblicksbilder

Started by Tommy, 22. May 11, 09:15:07

Previous topic - Next topic

Tommy

Inge sände mig igår ett sms och frågade om det var ok att han la ut en av mina bilder på forumet, o det var det såklart. Nu har jag sett vilken bild det var, och läst den efterföljande \"debatten\" i fotokonkurrenstråden, \"debatten\" som följde på Inges förslag till tema i fotokonkurrensen. Jag minns såklart när jag tog bilden under en vårvinterdag -08. Jag var ute med kameran för att försöka fotofera fåglar vid dammen som ligger vid vägen alldeles före Pythagorio. Rent fotografiskt är det inte så mycket att yvas över den egentligen. Men jag blev väldigt överraskad över att jag plötsligt hörde och såg stora fiskar slå i dammen, som är rätt liten och grund, å såklart prövade jag att få en bild av dom hoppande fiskarna.

Egentligen är väl alla bilder ögonblicksbilder, ety kameraslutaren är ju bara öppen ett ögonblick, ibland bara 1000-delen av en sekund, och fångar då ett snitt av den så kallade verkligheten, i bästa fall det motiv fotografen velat fånga med kameran.

Men ibland är det motivet som väljer ögonblicket, bilden av den hoppande fisken, är ett sånt oväntat ögonblick som jag av en tillfällighet lyckades fånga på bild. Jag antar att det är det som Inge menar med ögonblicksbild, och det är ett skojigt tema att ha i en fotokonkurrens tycker jag.

Jag öppnar en tråd här där alla som vill kan lägga ut så kallade ögonblicksbilder, enligt tolkningen ovan. Men jag vill be alla tänka på att det inte är en fotokonkurrens, ej heller en tråd för att få synpunkter på fotografiskt kunnande bedömt.  Bilderna kan vara tagna var som helst. alltså inte bara bilder ifrån Grekland.  

Berätta gärna något om ögonblicket bilden togs. Här är min bild av den hoppande fisken igen :
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Slike øyeblikk som du beskriver , er jo så artig å få oppleve. Fint at du vil dele det med oss også, Tommy. Jeg har vel selv aldri sett en fisk hoppe så høyt.

Morsomt at du åpner en tråd for slike øyeblikksbilder. Det skal bli spennede å se hva som kan dukke opp.
KariK

IngeS

Ettersom jeg alltid har kameraet med ut er det ikke til å unngå at jeg får tatt det jeg kaller øyeblikksbilder. Noen kan jeg jo vise her mens andre vil bli gjemt til neste års fotokonkurranse
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tommy

Här är ett annat ögonblick som lät sig fångas på bild under en paus vid Syntagmaplatsen i Athen, en avslappnad stund mitt i storstadsstressen :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Fint at du oppretta en tråd for \"øyeblikksbilder, Tommy  ;)
Artige øyeblikk så langt  
 :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Artig tråd !!

Jeg var på tur med hunden hvor vi traff ei yngre hundefrøken som tydeligvis \"falt pladask\" for Benny  :bootyshake:  :bootyshake:  :bootyshake:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kaka

Artige øyeblikksbilder!
KariK

Tommy

Skojigt att tråden uppskattades. Å Benny såg ju riktigt förnöjd ut, hoppas det blir fler fina ögonblick här framöver :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Denna lilla Trutungen skruttade omkring och pep utanför min lägenhet en sommar för några år sedan, jag brukade ge honom något att äta ibland. Sedan dess har han vart år återvänt för att få sig lite mat, faktiskt sitter han var dag på min uteplats vid 17-tiden o kikar in genom mitt fönster för att se om jag är hemma :-)

Bilden är ett ögonblick av tiden då han var unge. Jag kallar hono Bosse, bussiga Bosse :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Herlig fyr, han der Bosse!
- og koselig historie.
KariK

Tjorven

Flotte øyeblikk mellom både hunder og fugler  :D  
Så koselig at du har en fast daglig sommergjest, Tommy, og Bosse Skrikerunge kan visst klokka også  ;)


Bildet under la jeg før i dag under greske katter, men siden jeg ikke har så mange øyeblikksbilder, syns jeg \"Katteluren\" passa inn her også. Han lurte til seg restene av et måltid på en taverna på Astypalea, før kelneren rakk å rydde av etter gjestene. Tror han har gjort det før, for han var like kjapp med å forsvinne da han hørte skrittene til kelneren som kom farende.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Jeg vurderte litt om jeg skulle opprette en egen kategori for øyeblikksbilder tatt i feil øyeblikk, som bildet nedenfor er et typisk eksempel på



På stranden fikk jeg øye på den største gresshoppe jeg har sett på nært hold, tror jeg.  Jeg vil anslå den til å være minst 7 - 8 cm lang, kanskje større.  Jeg prøvde å ta bilde, men den hoppet raskere enn lukkeren på kameraet greide å følge med, så jeg savnet mitt gamle speilrefleks for en gangs skyld.  Jeg har tre identiske øyeblikksbilder fra like mange forsøk, men til slutt bomma vi litt begge to, gresshoppa spratt rett opp, men landa delvis innenfor billedrammen, så jeg fikk  alle fall dokumentert at det var noe der......



Og ellers beklager jeg hvis dette var for mye off-topic..
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...