Logg inn med Facebook eller Google!

Bra och ha...

Started by Riitta, 29. Jul 07, 15:33:22

Previous topic - Next topic

Riitta

Jag har en liten sak som jag nästan inte skulla klara mig utan längre i Grekland :roll:
För ett antal år blev jag så irriterad av att alltid behöva leta efter papperslappar överallt när man ville skriva ner något viktigt zxsssssssaaaa
Jag köpte mig en liten anteckningsbok som inte tar mycket plats i väskan och nu är jag alltid beredd när det skall skrivas ner någonting zqr2eeeeeeff
Den blir med tiden mycket innehållsrik läsning :grin:
Te. finns där förstås några telefonnummer, autografer, adresser till olika tavernor i Aten, olika priser på tex Mythos, tips på skivo osv....
Den är dränkt i ouzo en gång också,när en flaska gick sönder i resväskan zxzaaaaaaaaaaa
Jag kallar min bok för BRA och ha boken zxzaxxxxxxxxxx

Ni kanske gör likadant. Om inte så börja med det. Det blir trevlig läsning efter ett par år zqr2eeeeeeff

xristina

En sånn bok har jeg tenkt på mange ganger også, Riitta. Nå tror jeg jammen at jeg skal finne meg en med en gang, så har jeg et sted å samle oppskrifter, nye gloser, navn på viner mm. :-D

Riitta

Jag skulle inte klara mig utan längre zqr2eeeeeeff
Som tex. när jag flög till Aten i januari,så satt jag bredvid en dam från Aten som hade flera tips om bra tavernor och då var det bara och plocka fram boken så hon kunde skriva zqr2eeeeeeff
Det blir så mycket blandat i boken och så kommer man ihåg saker flera år bakåt. Nästan som en lite dagbok faktiskt ztweeeeeeeee

Riitta

Barbro

Jeg har også tenkt tanken så mange ganger,uten å komme så langt at jeg har gjort alvor av det. Neste gang,neste gang..da skal det bli bok zxzaxxxxxxxxxx ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

bipbap

Jeg også har en sånn, er helt avhengig av den. Alt ifra gloser til navnet på matretter. Adresser, email, busstider og Gud vet hva.
Kjempekjekt  zqr2333222222

Riitta

Andra gången jag och Karin skulle till Aten så var hennes väska borta och hon fick göra anmälan om saken och då ville dom ha adressen till hotellet och tänk, då tog jag fram min lilla bok och allting ordnade sig zqr2eeeeeeff

Väskan kom bort på tredje resan också,men då hade hon själv adressen zqr2eeeeeeff

Riitta

bipbap

Quote from: \"Riitta\"Andra gången jag och Karin skulle till Aten så var hennes väska borta och hon fick göra anmälan om saken och då ville dom ha adressen till hotellet och tänk, då tog jag fram min lilla bok och allting ordnade sig zqr2eeeeeeff

Väskan kom bort på tredje resan också,men då hade hon själv adressen zqr2eeeeeeff

Riitta

Ja, der kan du se! Kjekt å ha altså! Boken min har reddet meg også flere ganger  zqr2333222222

Eureka

Det hørtes smart ut ja  :grin:
Får nok kjøpe meg en passende bok og legge i vesken :grin:

Sjøløve

Helt enkelt genialt !!  
Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før  zxsssssssaaa
zxzaxxxxxxxxxx   Så slipper jeg å pugge alt det jeg likevel glemmer før jeg får tak i penn og papir.  Kjøper en sånn liten bok i morgen den dag   zxcq
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Riitta

Så bra,gör det zqr2333222222
Jag var okså så trött på och leta efter papper som man aldrig hade till hands när det som bäst behövdes :???:
Lösa lappar tappar man bort lätt också ztweeeeeeeee

Riitta

Admirala

Em sånn har jeg også, den er helt uunnværlig. Den er i moleskin så den tåler en støyt, og den har strikk rundt seg, slik at løse papirlapper o.l. ikke faller ut.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Ole

En slik hadde jeg med for første gang i år, men ble den brukt? Faktisk skrev jeg nesten ingen ting i den, men jeg kommer til å ta den med i framtiden, for det er mye jeg BURDE ha skrevet der!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...