Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan unngå mygg?

Started by oladunk, 20. Jun 07, 12:45:16

Previous topic - Next topic

Gro

Joda, enig der... men noen ganger er man jo litt happy og må betale prisen dagen derpå zxzaxxxxxxxxxx
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Quote from: \"Amalie\"Joda, enig der... men noen ganger er man jo litt happy og må betale prisen dagen derpå zxzaxxxxxxxxxx

erwwrewwrrwrrr

oladunk

Zyrtec skal jo virke bra mot hangover, men har ikke prøvd det selv.
Men er det ikke ganske logisk gitt at man ser hangover som en \"allergisk reaksjon\" etter inntak av alkohol  zxzaxxxxxxxx  cxsdfafddddddd
-BH-

oladunk

OK. Ser admin har splittet tråden siden vi beveget oss over mot mygg.

Kan forøvrig nevne at jeg så et norsk tv-program for 1-2 år siden hvor en dame hadde reportasje fra et eller annet Myggmekka i Norge (antageligvis finnmarksvidda for det vrimlet av mygg der).
Hun gikk gjennom alle mulige tips/triks og midler og fant ikke noe som virket før hun la på et middel som inneholdt DEET. Hun holdt da frem begge armene hvor den ene var satt inn med DEET og den andre med noe annet. Ikke en mygg satte seg på armen med DEET hvilket på langt nær var tilfelle med den andre armen.
Skal visst ha kommet en Mygga Natural også som skal virke bra og kun har naturlige midler. Men jeg vet ikke hvor godt den fungerer i forhold til middel med DEET (jeg antar denne ikke inneholder DEET siden dette i utgangspunktet ikke er et ønskelig stoff).
-BH-

oladunk

Quote from: \"Admirala\"Her er et tips som ikke kan gjentas for ofte: Har du glemt å smøre deg med myggmiddel en kveld, kan du bruke sitron. Sjansene er jo store for at en av middagsrettene blir servert med sitronbåter. Hvis du er på bar kan du jo bare be om en sitronbåt hvis den ikke allerede ligger i gt\'en. Smør de utsatte stedene inn med saften. Det holder myggen unna, iallfall en stund.

...og noen mener Tzatziki (altså med hvitløk) hjelper. Men da innvortes.
-BH-

Gro

Tatziki spiser jeg gjerne hver dag;-) zwwhhhhaaaxx mmmm...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Atle

Quote from: \"Mixelite\"Det høres fornuftig ut oladunk. Og det er derfor vi bruker myggmaskinen bare når vi er ute om kvelden; for å ikke ligge og puste den inn hele natten.

-men når det gjelder myggen, så har jeg de siste årene fått mer og mer tro på at zyrtecen ikke bare forhindrer at man reagerer på stikk, men at den også sørger for at man er mindre attraktiv for myggen slik at mengden stikk blir redusert!

Tror ikke zyrtec hjelper mot stikk, men absolut mot hevelsene. Har sett selv etter jeg begynte med zyrtec at bittet eser opp i 5 minutter og så er det vekke. tror helst det er alargi medisinen som slår inn for fult. Siden jeg fant zyrtec brukes intet annent.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Calle

Hej!
Ett \"hett\" tips (det är 35 grader varmt här nere på Kreta just nu!) är att stryka på Raki på armar och ben i förebyggande syfte mot mygg-bett. Skulle olyckan ändå vara framme, så baddar man mygg-bettet i efterhand med Raki! En vän till oss hävdar att det fungerar lika bra att hälla i sig x antal glas med Raki invärtes för att hålla myggen borta, men det har jag och hustrun aldrig testat!
Men Raki utvärtes fungerar garanterat!

Calle (som inte har haft ett myggbett de senaste 20 månaderna här nere!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...