Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan unngå mygg?

Started by oladunk, 20. Jun 07, 12:45:16

Previous topic - Next topic

oladunk

Splittet fra: http://hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=557

-admin





Når det gjelder myggmidler så virker disse så lenge de inneholder DEET. Så sjekk om det du ønsker å kjøpe har dette. Og slike finner man garantert i Hellas. Blant annet Johnson produserer gode slike.

http://www.allrepellents.com/category/deet-repellent/



-BH-

Admirala

Det greske merket Korres har et antimyggmiddel som du sprayer på. Virker bra på meg, og det skal visstnok være laget av bare naturstoffer. \"Kjemiske\" myggmidler er kanskje ikke så kjekt å kline seg inn i. Korres finnes bl.a. på apotek og Hondos-sentre.

Her er et tips som ikke kan gjentas for ofte: Har du glemt å smøre deg med myggmiddel en kveld, kan du bruke sitron. Sjansene er jo store for at en av middagsrettene blir servert med sitronbåter. Hvis du er på bar kan du jo bare be om en sitronbåt hvis den ikke allerede ligger i gt\'en. Smør de utsatte stedene inn med saften. Det holder myggen unna, iallfall en stund.

\"Åh, jeg må visst ha en ny gin-tonic, jeg har glemt myggsprayen.\"  zwwhhhhaaaxx
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Gro

Kongetips Admiral  zqr2333222222 Rett og slett et genialt tips zwwhhhhaaa tips som fungerer for denne damen zxzaxxxxxxxx Takk;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Marit

Quote from: \"Admirala\"\"Åh, jeg må visst ha en ny gin-tonic, jeg har glemt myggsprayen.\"  zwwhhhhaaaxx

Beste unnskyldningen for å ta en ny GT jeg har hørt...  zqr2eeeeeeff

Jeg har aldri brukt myggmiddel (og gjett om myggen har bitt meg til tider). Har begynt å bruke myggmaskin på rommet om natta (for det er da jeg har blitt mest bitt). Om det egentlig hjelper? Jeg tror det og antall myggstikk de siste årene har minsket.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

oladunk

Quote from: \"Marit\"
Quote from: \"Admirala\"\"Åh, jeg må visst ha en ny gin-tonic, jeg har glemt myggsprayen.\"  zwwhhhhaaaxx

Beste unnskyldningen for å ta en ny GT jeg har hørt...  zqr2eeeeeeff

Jeg har aldri brukt myggmiddel (og gjett om myggen har bitt meg til tider). Har begynt å bruke myggmaskin på rommet om natta (for det er da jeg har blitt mest bitt). Om det egentlig hjelper? Jeg tror det og antall myggstikk de siste årene har minsket.

Myggmaskin? Hørtes ut som noe som produserer mygg  zwwhhhhaaaxxxx men jeg antar at det er en sånn som lyser og svir myggen med elektrisitet om den nærmer seg?

For min del er det ikke aktuelt å redusere antall bitt. Jeg skal ikke ha noen. Sliter med sår lenge etter fordi jeg ikke klarer å la være å klø.
-BH-

Mixelite

myggmaskin er en sånn dings som man plugger i kontakten, fås til både \"tabletter\" og flytende middel, og som sender gift ut i rommet og holder myggen unna. Vi har brukt den litt på kveldstid mens vi er ute, og har aldri besøk av mygg på rommet. I tillegg har vi aldri vinduer og dører åpne med lyset på.

Ellers sverger jeg til MyggA og zyrtec. Etter at jeg begynte med zyrtec er det slutt på store, blå, kløende kuler/sår for min del!

oladunk

Quote from: \"Mixelite\"myggmaskin er en sånn dings som man plugger i kontakten, fås til både \"tabletter\" og flytende middel, og som sender gift ut i rommet og holder myggen unna. Vi har brukt den litt på kveldstid mens vi er ute, og har aldri besøk av mygg på rommet. I tillegg har vi aldri vinduer og dører åpne med lyset på.

Ellers sverger jeg til MyggA og zyrtec. Etter at jeg begynte med zyrtec er det slutt på store, blå, kløende kuler/sår for min del!

Hørte av en ekspert for noen dager siden at det er bedre å smøre middel (med DEET) på huden enn å fordele det i luften med spiral eller de greiene man stikker i kontakten. Grunnen er at de sistnevnte fører til at det blander seg i luften som deretter innhaleres.
-BH-

Mixelite

Det høres fornuftig ut oladunk. Og det er derfor vi bruker myggmaskinen bare når vi er ute om kvelden; for å ikke ligge og puste den inn hele natten.

-men når det gjelder myggen, så har jeg de siste årene fått mer og mer tro på at zyrtecen ikke bare forhindrer at man reagerer på stikk, men at den også sørger for at man er mindre attraktiv for myggen slik at mengden stikk blir redusert!

Gro

Quote from: \"Mixelite\"Det høres fornuftig ut oladunk. Og det er derfor vi bruker myggmaskinen bare når vi er ute om kvelden; for å ikke ligge og puste den inn hele natten.

-men når det gjelder myggen, så har jeg de siste årene fått mer og mer tro på at zyrtecen ikke bare forhindrer at man reagerer på stikk, men at den også sørger for at man er mindre attraktiv for myggen slik at mengden stikk blir redusert!

Det har jeg også hørt! men jeg mener at man blir veldig trøtt av Zyrtec, og den salven zylocain skulle erstatte zyrtecen. Fungerte for meg i hvertfall. Er jo superviktig å unngå å klø om man først har fått stikk, er jo først da det blir store stygge greier som klør enda mer. Men hovedgreia er jo å unngå stikk... Lykke til til oss zqr2333222222 Ingen myggstikk dette året;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Jeg tar zyrtecen på kvelden før jeg legger meg. Da merker jeg ikke noe til at jeg blir noe trøttere enn vanlig. På de få stikkene jeg får, smører jeg fenestil gel. Det funker alltid :)

Gro

Og syrtec virker jo også om mann har fått et glass for mye kvelden før og ikke er i form... Har noen sykepleier veninner som sverger til Syrtec...
men vet ikke om det er vitenskaplig;-) ztweeeeeeeee
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Quote from: \"Amalie\"Og syrtec virker jo også om mann har fått et glass for mye kvelden før og ikke er i form... Har noen sykepleier veninner som sverger til Syrtec...
men vet ikke om det er vitenskaplig;-) ztweeeeeeeee

Tviler på om det er vitenskaplig bevist ;-) men tror på at det hjelper. Jeg har bekjente som tidligere ikke var menneske dagen derpå, men som er oppegående og i fullt arbeid _med_ zyrtec. Selv sverger jeg til å innta mindre alkohol ;-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...