Logg inn med Facebook eller Google!

Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Gro, 19. Jun 07, 19:19:26

Previous topic - Next topic

Admirala

Nei, du kan ikke regne med vannkoker.

Og så lurte jeg på reiseapoteket ditt. Trenger du dra på ALT det da? Vær optimist! Sannsynligvis får du jo ikke bruk for verken \"imodium, ibux, aloe vera, isgele, ido-form, mentholatum, plaster, pyrisept, eurax, gnagsårplaster\".
Og skulle du gjøre det, finnes det sikkert et apotek i nærheten...

Ha en fin tur, høres deilig ut med en hel måned!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Gro

Hallooooo!!! det der var ikke min pakkeliste! zwwhhhhaaaxxxx
 Var noe jeg fant her på forumet, bare kopierte den. Bruker den som utgangspunkt for å se hva jeg vil ha med. Mitt reise apotek består av :

Mygga myggmelk, Sylocain salve (mot kløe) og Zyrteck for allergi!!!

Ps, jeg bør vel også ta med noen hodepine tabeletter om det skulle bli litt mye rødvin en kveld;-) zxzaxxxxxxxx
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Har du forsøkt Fenistil gel Amalie? Det fås kjøpt på de fleste minimarkeder og iallfall på apoteket og virker strålende på myggstikk. Zyrtecen virker ogå utmerket mot kløende myggstikk, og jeg mener i tillegg at den holder myggen på avstand.

Hodepinetabletter er gruselig billig i Hellas forresten. 50 cent for en pakke med paracetamol-virkestoff.  Og Zyrtec er halve prisen av hjemme. Men myggA kjøper jeg på apoteket før jeg reiser ned, for det er det eneste jeg har funnet som virker skikkelig!

Gro

Mygga er den eneste som virker!!!!! Jeg tar noen \"striper her og der før jeg går ut om kvelden og det funker:-) Glemmer jeg det så er det 15 hissige stikk dagen derpå:-(
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

kari

Vi (jeg og sambo + 2 ungdommer) har reist på øyhopping flere ganger. Det krever at man pakker lett da alt jo skal bæres på ryggen. Så vi pakker lett og lite... og har aldri manglet noe.

F ex har vi bare det skoparet vi har på oss når vi drar, nemlig sandaler.
Vi har med ett større håndkle til hver + 2 mindre.

Ang pakkelista du har funnet:
- Sokker er ikke nødvendig. Vi hadde med oss det første året, og de blei aldri brukt.
- 4 bikinier???? Jeg klarer med med 1 bikini og 1 badedrakt.
- Visste ikke at det finnes forskjellig fuktighetskrem for både ansikt og kropp. Vi har bare med aftersun og spenol. Spenol passer både på kropp og i fjeset.

Det som tar plass for oss er reisebøker/ guider, våtservietter, små hendige reisespill med magnet, skrivesaker og skrivepapir (også for å bruke til div spill). Vi har alltid med vinopptrekker og en liten foldekniv. Fotoapparat tar litt plass. Kjøper alltid med noe solkrem hjemmenfra, og sper på med innkjøp i hellas når det er brukt opp. Snorkleutstyr må vi ha med oss. Snorkleutstyr til fire + 2 par svømmeføtter tar og litt plass. Også har vi med oss reisepakker med biotex til klesvask.

Når vi er framme i hellas pleier vi å kjøpe hver vår stråmatte for å ligge på når vi er på standa. Disse hives når ferien er ferdig. Da er de helt oppbrukt og ingenting å spare på.

Ellers vasker vi klær underveis. Litt vask i vasken innimellom, også leverer vi inn til vaskeri en eller to ganger i løpet av ferien. Dette for å få vasket det skikkelig.

I tillegg til hver vår storsekk har vi med 2 småsekker. Disse er med på flyet, og brukes i tillegg til småturer når vi er på plassen. Jeg og Terje har og anskaffet oss slike småvesker du kan henge på beltet, i tillegg til vi har shorts med flere lommer på. Dette er lommer med glidelås eller ordentlige knapper slik at det er Ok å ha penger og billetter der.

Men dette er altså pakking ift øyhopping. Hvis vi skulle ligget i ro hadde vi kanskje tatt med noe mer utvalgt i klesveien. Ikke mange selskapskjoler eller finsko i bagasjen vår nei. Men vi trives veldig godt på slike ferier.

Skal ei uke i september til karpathos sammen med ei venninne; bare hun og jeg. Da skal vi ligge i ro hele uka. Mulig at det da blir plass til litt mer klær og stæsj. Vi får sjå.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Gro

Blir nok ingen sokker på meg nei:-) Hørte både fra Pjokken og Svein B at det nå er rundt 40 varmegrader!!!! da er dagsantrekket bikini og sarong:-)
men må jo ha litt til kvelden... noen lette linklær og et par sorte men behagelige sandaler
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

KyriaT

Heldigvis er Hellas ikke noe U-land! Selv på de minste stedene kan man få kjøpt praktiske ting som vinåpner, klesklyper og oppvaskmiddel. Jeg ville heller satset på å bruke noen euro ekstra enn å dra på masse kilo bagasje!
Det du ikke kan regne med å få kjøpt, er lesestoff og kryssord på norsk. DET ville i hvert fall stått øverst på min liste, i tillegg til ladern til mobilen... zq1111
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

kari

Vi drar helt uten mobil.  zwwhhhhaaaxxxx Nyter å være utilgjengelig.  zqr2333222222

Mobilfri sone er også familiens yngre inneforstått med, og det er aldri diskusjoner.

Har hørt alle forklaringene på at det kan jo skje noe enten med oss på ferie eller hjemme, ingen får tak i oss eller det er jo snedig å ha. Men vi dro da på ferie før mobilens tidsalder også.  zwwhhhhaaaxxxx

Også ringer vi hjem 2- 3 ganger i løpet av ferien (14 -21 dgr)

Så til oss går det helt bra. Stiller seg kanskje litt annerledes hvis ikke hele vår famile er med; f ex når dagens 16 åring er hjemme aleine og ikke vil være med oss på ferie noe mer. Men enn så lenge nyter vi stillheten. zqr2333222222
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Svein~B

Velkommen hjem igjen, Amalie! :-) Nå lurer jeg:

Er det noe spesielt du savnet  og som du kommer til å ta med neste gang?

Er det noe du ikke hadde bruk for som du hadde med og som du kommer til å la være å ta med neste gang?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Gro

Savnet ingenting og hadde med meg et tonn for mye av alt!!! Neste gang reiser jeg med en liten ryggsekk !!! Var super sur på meg selv for å ha pakket så mye!!! Jeg skiftet hotell fire ganger og det var ikke gøy med all den bagasjen og ikke minst med mitt opphold i københavn hvor jeg også bodde tre ulike steder !
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Mygg greiene ble det de hadde på butikken der nede, var mindre sterkt for huden og funket udmerket:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Svein~B

Det var min erfaring også, at det de hadde på apoteket på Antiparos fungerte bra. Andre steder i Hellas har jeg opplevd at de midlene de har lokalt, ikke funket. Men Mygg A Myggmelk har fungert bra overalt for meg. Jeg savnet det på Leros, men da fikk jeg søstra mi til å ta det med nedover da hun kom ned noen dager senere.

En annen ting jeg savnet, var gnagsårplaster. Jeg tror ikke jeg skal uttale meg noe mer om sko...  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...