Logg inn med Facebook eller Google!

Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Gro, 19. Jun 07, 19:19:26

Previous topic - Next topic

Gro

Hjelp trenger gode råd! zwwhhhhaaaxxxx  Jeg har ikke begynt å tenke på pakking før i kveld... reiser natt til fredag og skal være i Hellas i en mnd. Har lagt frem klærne på senga, selfølgelig alt for mye klær og sko   zxzaxxxxxxxxxx , men det skal jeg bruke tid på å ta vekk noe. Det jeg lurer på er hva man trenger utenom for å bo i en mnd. Jeg er truendes til å ta med duk og telys osv...  cxssssss men hva tar dere andre damer med? Jeg har en stor titan koffert og en dags ryggsekk hvor jeg tenkte jeg skulle ha bøker som kan byttes bort der nede. Første gang jeg ikke reiser Charter og første jeg reiser alene. Skrekk blandet fryd
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ole

Jeg tar sjansen på å flytte dette emnet hit. Jeg syns det fortjener en egen tråd! :grin:

Gro

Quote from: \"Ole\"Jeg tar sjansen på å flytte dette emnet hit. Jeg syns det fortjener en egen tråd! :grin:
Takk, Jeg surrer fortsatt litt her... men finner nye ting hele tiden zxzaxxxxxxxxx
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Riitta

Ofta blir det ju att vi damer släpar alldeles för mycket med oss zxzaxxxxxxxxxx Jag brukar ta med för många par skor,fast har lärt mig sista tiden att man klarar sig med mindre antal.
Du skall ju vara borta länge,så ta inte för mycket och släpa på. Du kan ju tvätta lite oftare i stället :roll:

Riitta

Gro

\"Du skall ju vara borta länge,så ta inte för mycket och släpa på. Du kan ju tvätta lite oftare i stället\"
Jeg prøver... jeg prøver.... og klærene/ skoene skal jeg nok kare å redusere. Det MÅ jeg! :cry:
Jeg begynner på en liste over type ting jeg tenkte på
Myggolje
våtservietter
oppvaskbørste
kjøkkenhåndduk/fille

Så er det bare å fylle inn ting dere tar med/ ikke tar med. Er veldig glad for tips cxsdfafdddddd  
zqr2333222222
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ole

Nå er ikke jeg dame, men jeg tar sjansen på å svare likevel. Det mest vanlige er at man tar med seg alt for mye. Har du sju t-skjorter, undertøy o.l. så holder det. Det går vanligvis greit å vaske klær selv + at mange øyer har vaskeri. Sko? Jeg har med ett par sandaler som jeg går i hele tida. Skjørt og kjoler er kanskje ikke nødvendig når man har shorts? Men det var kanskje ikke klær du spurte om...Duk og t-lys har jeg aldri hatt med til Hellas. Det er sikkert koselig med slike ting, men alt er å få kjøpt der nede også. Kanskje en liten radio kunne vært noe? Vinåpner, klesklyper, ekstra minnekort til kamera, notisblokk, tau som klessnor og sikkert mer......

Ole


Gro

Den var både informativ og morsom:-) Takk Ole zqr2333222222
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"Ole\"Nå er ikke jeg dame, men jeg tar sjansen på å svare likevel. Det mest vanlige er at man tar med seg alt for mye. Har du sju t-skjorter, undertøy o.l. så holder det. Det går vanligvis greit å vaske klær selv + at mange øyer har vaskeri. Sko? Jeg har med ett par sandaler som jeg går i hele tida. Skjørt og kjoler er kanskje ikke nødvendig når man har shorts? Men det var kanskje ikke klær du spurte om...Duk og t-lys har jeg aldri hatt med til Hellas. Det er sikkert koselig med slike ting, men alt er å få kjøpt der nede også. Kanskje en liten radio kunne vært noe? Vinåpner, klesklyper, ekstra minnekort til kamera, notisblokk, tau som klessnor og sikkert mer......

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GUD der sa du det VINÅPNER hadde jeg glemt!!! Det har jeg alltid med! zqr2333222222
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

JEG FANT JEG FANT:-)
her er min pakkeliste:

Huskeliste til hellas:

Sambo:
klær:
3x shortser
4x t-skjorte
5x sokker
5x boxere
1x sandaler
1x bukse
1x tynn genser
1x piratbukse

Toalettsaker:
barberhøvel/barberskum
deodorant
parfyme
shampoo/bodyshower
tannbørste

Ting:
mobil m/lader
solbriller
pass
lommebok m/cash, visa, mastercard, E-111 kort og førerkort
lesestoff (bilblad e.l.)
mat og drikke (til flyet)
billetter


Meg:

Klær:
2x piratbukser
2x skjørt
7x singlett
1x t-skjorte m/armer
5x tangaer
4x bikinier
3x sokker
1x bukse
2x gensere
2x bh
1x sandaler
1x lette bysko
1x hodeplagg
2x cardigan
1x flip-flopper

Toalettsaker:
håndkle
deodorant
parfyme
shampoo/balsam
intim såpe
ansikts peeling
hårbørste
sminke
solkrem
våtservietter (desinfiserende)
q-tips
sminkefjerner
fuktighetskrem (ansikt)
fuktighetskrem (kropp)
2x håndkluter
tannbørste /tannkrem
lipsyl m/ solfaktor
truseinnlegg
venus barberhøvel
hårkur


Ting:
mobil m/lader
kamera
lommebok m/cash, visakort,E-111 kort og førerkort
bok
reiseapotek (imodium, ibux, aloe vera, isgele, ido-form, allergimedisin, p-piller,mentholatum, plaster, pyrusept, eurax, gnagsårplaster, myggspray/stift )
pass
kulepenn
liten ryggsekk (til utflukter e.l)
solbriller
teppe (for flyet,reiser .el.)
forståelsesbok (med tegn og bilder inni)
strandveske
veske til pass, kort o.l)
ordbok/frasebok
mat og drikke (også for flyet)
billetter


Vask og Kjøkken:
oppvaskbørste
biotex (reisepakke)
salo
klesklyper
klut
håndkle


tror ikke jeg har glemt noe nå...

Denne fant jeg på det gamle forumet, den er jo helt super når jeg skal lage min egen liste:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

gesse

Noen kommentarer til pakkelista:
- Glemte du vinopptrekkeren?  :lol:
- Ta med noen meter snor/tau som kan brukes til klessnor.
- Husk at du ikke kan ta med drikke gjennom sikkerhetskontrollen.
- Skal du vaske opp mye på turen? Jeg ville ha droppet oppvaskbørste  og salo.  zxzax
 - Fuktighetskrem ville jeg ha erstattet med solkrem og after sun.
- Syns samboeren burde få med seg et par sko til - og hva skal han med sokker når han har sandaler?
- En genser kan gjerne byttes med en tynn vindjakke.

Uansett: Det viktigste er billetter, pass, penger.
Det meste kan kjøpes dersom behovet er til stede.

Ha en riktig fin tur.   zqr2333222222

Gro

Takk Gesse!
vet jo ikke om jeg får bruk for vinåpneren denne gangen da, siden jeg reiser alene. Gidder ikke sitte på terassen å drikke vin alene, da går jeg heller til et koselig sted med andre mennesker. zxzaxxxxxxxx  Tar nok med oppvaskbørste og mine egne kjøkkenkluter... Dame som liker å ha det rent;-)
Alle de store flaskene, som bodylotion, shampo/ balsam dropper jeg. jeg skal jo være en hel mnd, så det kan jeg like godt kjøpe der nede.
Der sparer jeg nok en kilo;-) zxzaxxxxxxxxx
Klesnor er notert!
Er det vannkoker på alle rom? eller bør jeg ta med reiseutgaven jeg kjøpte til min Paris tur. Den var gull der. Liker å få kaffe med en gang om morgenen, før jeg hilser på folk:-) zthhhhhhttttt
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...