Logg inn med Facebook eller Google!

Toll på pakker til Hellas

Started by Camillchen, 25. May 07, 13:43:20

Previous topic - Next topic

Camillchen

Hei!

Fikk så god hjelp sist jeg stilte spørsmål her, så jeg fyrer løs igjen.

Er det noen som vet om det er tollgrense på pakker man sender til Hellas og ev. hva den er? I Norge slipper man jo å fortolle varer under 200 kr.

For å slippe å drasse med meg alt for mye (kofferten blir stor og tung nok likevel), og ev. unngå overvekt på flyet, har jeg nemlig tenkt å sende ned noe av bagasjen med posten i stedet. Men jeg vil jo helst at slippe at co-adressaten som pakken sendes til (har ikke egen adresse enda), skal måtte begynne å styre med tollbehandling og slikt. Det vet jeg ikke om de gamle sommerklærne og duppedittene er verdt... men av hensyn til forsikring er jeg ikke så lysten på å sette verdien til 0,- heller.

Noen som vet?
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

marjana

Du sier ikke hvor mange bøker og tung last du skal sende, men Posten har ferdig frankerte esker opp til en viss vekt og størrelse.

I Hellas bør du helst ha en lokal adresse, hotellets eier gjerne, eller noen med en adresse posten kan kjenne deg igjen på i postsystemet.
Glika i zoi

Tommy

Jag tror du kan finna ut något av det här företaget tjänster ( fast det kanske är dyrt ???? ) ;

http://www.fedex.com/no/

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Quote from: \"Tommy\"Jag tror du kan finna ut något av det här företaget tjänster ( fast det kanske är dyrt ???? ) ;

http://www.fedex.com/no/

Tommy

Fedex Tommy? hjälp.. zxsssssssaaaa säger en som arbetar på UPS.....
Ang tull är det personliga tillhörigheter skall det inte vara någon tull. Mitt råd är att du kollar med flygbolaget du åker ner med, vad det skulle kosta som Cargo.

Camilla

Camillchen

Jeg har den ferdigfrankerte pakken fra posten (carry on). Men spørsmålet er om de som mottar pakken i Hellas må betale innføringsavgift på den hvis jeg setter verdien på varene for høyt. I Norge slipper man jo å betale gebyr på pakker fra utlandet med en verdi under 200 kr.
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

Tommy

Quote from: \"Camillchen\"Jeg har den ferdigfrankerte pakken fra posten (carry on). Men spørsmålet er om de som mottar pakken i Hellas må betale innføringsavgift på den hvis jeg setter verdien på varene for høyt. I Norge slipper man jo å betale gebyr på pakker fra utlandet med en verdi under 200 kr.

Är du i Hellas när pakken anländer ????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Quote from: \"Camillchen\"Jeg har den ferdigfrankerte pakken fra posten (carry on). Men spørsmålet er om de som mottar pakken i Hellas må betale innføringsavgift på den hvis jeg setter verdien på varene for høyt. I Norge slipper man jo å betale gebyr på pakker fra utlandet med en verdi under 200 kr.

Detta borde ju Posten kunna svara på????

Camilla

Liv

Hvilket flyselskap skal du reise med?
De fleste selskap lar deg ha med forhåndsbestilt overvekt. Det står opplyst på selskapets nettsider,hvor mye det koster,hvor mye man kan ta med etc.Jeg tror kanskje i ditt tilfelle at det kan lønne seg.Min erfaring er at det er dyrt å sende pakker til Hellas,det tar lang tid,og de har også en tendens til å forsvinne,i hvertfallhvis du bruker en c.o. adresse. Jeg ville ha betalt overvekten på flyet,og vært sikker på å få sakene med meg.
Når vi har sendt pakker har vi alltid sendt de som rekommendert/verdipost,men det blir dyrt,og har likevel tatt svært lang tid.
Kan ikke huske om mottaker har betalt toll.

Camillchen

Quote from: \"Tommy\"Är du i Hellas när pakken anländer ????

Det kommer an på hvor lang tid posten bruker. Jeg sender pakken rundt den 30. mai og kommer til Samos den 12. juni.

For sikkerhetsskyld sender jeg de tingene jeg kan klare meg en stund uten, men som kan være kjekke å ha på sikt.
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

Tommy

Quote from: \"Camillchen\"
Quote from: \"Tommy\"Är du i Hellas när pakken anländer ????

Det kommer an på hvor lang tid posten bruker. Jeg sender pakken rundt den 30. mai og kommer til Samos den 12. juni.

For sikkerhetsskyld sender jeg de tingene jeg kan klare meg en stund uten, men som kan være kjekke å ha på sikt.

Jaha, är det till Samos du sänder pakken !!! Då kan du ju kontakta Retzina eller Pythen, dom är ju där nu, så kanske någon av dom kan hjälpa dig kolla med det lokala postkontoret hur det förhåller sig med det du undrar över.

Men annars så frågade jag om du var på plats när pakken kommer mest för att då kan du ju själv hantera eventuella oklarheter kring försändelsen, så att dina hyresvärdar slipper den olägenheten i så fall.

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...