Logg inn med Facebook eller Google!

Booking av hotell og priser?

Started by Corall, 11. Mar 07, 15:08:47

Previous topic - Next topic

Corall

Jeg og min kjære har bestilt tur-retur athen i juli/august. (3uker)  Vi hadde tenkt oss til øyene paros, naxos og Ios. Det vi lurte på var om man burde bestille hotell før man drar? Hørt at det kan være vanskelig å få bra hotell..(?) og hva ligger egentlig prisnivået på? Vi har tenkt et budsjett på 800 kr natta, altså 100 euro, men vi liker jo å ha det ganske fint og sentralt.. noen tips? :cool:

Ole

Vi har ikke vært på Naxos og Paros siden 2003, og da betalte vi 45 euro på begge øyer i høysesongen. Standard og beliggenhet var god (men ikke perfekt) med AC, balkong, tv (hvem trenger det?). Tipper det har blitt dyrere siden den gang. Kanskje noen har mer oppdatert info å komme med?

På Ios var vi i 1999. Tør ikke tippe på prisene der. Husker jeg ikke helt feil, så betalte vi 7000 drakmer.

Å finne seg plass å bo på Naxos og Paros kan umulig være noe problem selv i høysesongen. På begge disse øyene står det en stor flokk med romutleiere når fergene ankommer.

God tur!

IngerMarit

Var på Santorini og Naxos i september 2000. Det ble da fortalt at mange turister måtte reise fra Naxos igjen i august fordi det ikke var senger å oppdrive der.

Pjokken

Generelt kan man vel si at det kan være vanskelig å finne hotelrom i perioden 15. juli-15. august på de fleste øyer, men særlig på de øyene som også har mange Greske ferierende.

Marit

Du kan jo prøve å søke på hoteller på de øyene du vil til, og se hva prisen ligger på (ikke alltid at priser er oppgitt, men søk likevel). Brukt Greek Travel Pages (GTP - link finner du på denne siden), hvor du kan søke både på fergetider og hotell..
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Hvis dere har visse krav til standard og beliggenhet, så synes jeg dere skal søke etter det på nettet og sende mail og be om tilbud. De offisielle prisene som ligger ute på nettet er ofte mer villedende enn veiledende.

Det går fint an å spørre om anbefaling av bosted enten her eller i andre forum. Kanskje noen til og med har web-adresse og/eller telefonnummer. Men si noe om hva dere krever av standard, fasiliteter og beliggenhet i tilfelle.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Her er forumets egen oversikt over bosteder i Hellas: http://hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4

Dette er bosteder som ett eller flere medlemmer har bodd på, og kommentarene til bostedene kommer fra medlemmer her i forumet.

kari

Vi har vært på øyhopping i kykladene 3 ganger, og da i juli og juli. Har vært på mange øyer, både de små og litt større, men hvert år har vi vært innom naxos.

At det skal være vanskelig å få rom der kan jeg ikke forstå. Vi har aldri hatt vansker med dette. Vi har forresten aldri hatt vansker på noen av turene våre, uansett hvilken øy vi har vært på. Der vi brukte lengst tid var på antiparos, men ellers har vi fått tak i bosted på max halv time. Og da har vi ikke benyttet oss av romutleierne som står ved båten når den kommer.

Så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å reise uten å forhåndsbestille noe. Synes det å finne bosted selv er noe av sjarmen med denne type ferie.

Ett unntak er athen. Her bør du har det klart før du kommer fram.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Mixelite

Quote from: \"kari\"Vi har vært på øyhopping i kykladene 3 ganger, og da i juli og juli. Har vært på mange øyer, både de små og litt større, men hvert år har vi vært innom naxos.

At det skal være vanskelig å få rom der kan jeg ikke forstå. Vi har aldri hatt vansker med dette.

Jeg har aldri reist på disse øyene og vet ikke hvordan det er med booking der, men jeg tror ikke det blir riktig å sammenligne juni/juli med august.

Det er stor forskjell på juni/juli og august på Chios og helt sikkert på de andre øyene! I august strømmer grekerne til øyene, både fra andre steder i Hellas og utvandrede grekere, så det er en helt annen folkemasse der da, enn i juni/juli!

De hotellene _vi_ har brukt på Chios, har vært fullbooket i august i motsetning til de andre månedene, så man har iallfall et mer begrenset utvalg og burde kanskje bestille hvis man har spesielle ønsker. :-)

Svein~B

Det jeg har hørt er også at det er eneste i august at det kan være fullt overalt eller at du må ta til takke med noe helt annet enn det du hadde tenkt deg. Så da må man nok enten være innstilt på å senke kravene eller så må man bestille på forhånd og betale det det koster. Prisene er selvfølgelig også høyest i august. Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å unngå de mest beferdede øyene i august, av disse og andre grunner.

Likevel, det har vært nedgang i turismen mange steder de senere årene, så det kan være greiere nå enn det var tidligere.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Corall

Takker for gode svar.
NÅ ble jeg veldig usikker, kanskje jeg skulle bestillt.. men litt dumt om en ferje er kansellert eller noe og man ikke rekker fram i tide. Vi liker helst at hotellet har basseng, maks 200 meter til stranden, gåavstand til sentrum (som også må være litt stort)og veranda/balkong

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...