Logg inn med Facebook eller Google!

Hotell Flamingo

Started by oils, 27. Dec 15, 18:48:17

Previous topic - Next topic

oils

Vo sit her og tenker på ny tur til Kreta sommer 2016. I mange har vi budd lengre vest, og har til tider blåst vekk med vind og tung sjø. Det er surt når vi er mest hlad i å bade i sjøen. Lurer difor no på hotell Flamingo i Agio Apostoli. Det er vel kanskje så langt inne at det ikkje er så værhardt?

Og er hotellet bra?

Elles så er det no muleg frå vår flyplass å kome til Heraklion. Austsida kjenner eg lite til vær- og bumessig, men kanskje nokon har tips der også? :)

JohnS

27. Dec 15, 23:12:55 #1 Last Edit: 29. Dec 15, 14:36:09 by JohnS
Har bodd et par ganger på Flamingo.  Hyggelig hotell, med en av de bedre tavernaene i området.  Innen få hundre meter er det tre strender i nesten innelukkede viker, så uansett vindretning kan man finne ei strand der man er skjermet for bølger og vind.  Området er ellers et viktig rekreasjonsområde for folk i Chania, så særlig i helgene er det mange grekere på strendene.  Det er også et ganske stort park/skogsområde som blir flittig benyttet til turgåing og jogging, og det er vel det minst nedbygde området i turistområdet vest for Chania.  Rett utenfor hotellet går det forresten lokalbusser til Chania sentrum 3 - 4 ganger i timen.
Kan nevne at vi anbefalte hotellet til vår datter med familie, inkl. to døtre i tidlige tenår, og de fant seg også meget godt til rette der.  Dersom du lurer på noe spesielt, så spør!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

oils

Er sein til å velge som alltid. Dette høres bra ut. Har som sagt vore 12 ganger på Kreta oå hotell av ulike klasser.  Men det er ein ting vi ettervært har fått nok av og det er toalett med bøtte til papir. Det er ikkje noko særlig.  Nokre hotell har dwt ikkje andre har det. Kor det er med Flamingo

JohnS

31. Dec 15, 09:09:17 #3 Last Edit: 31. Dec 15, 12:08:38 by JohnS
Flamingo har- som omtrent alle hotell vi har bodd på i Hellas - bøtte til papir, uten at det har plaget oss.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

filhellener

Quote from: oils on 31. Dec 15, 00:56:32
Er sein til å velge som alltid. Dette høres bra ut. Har som sagt vore 12 ganger på Kreta oå hotell av ulike klasser.  Men det er ein ting vi ettervært har fått nok av og det er toalett med bøtte til papir. Det er ikkje noko særlig.  Nokre hotell har dwt ikkje andre har det. Kor det er med Flamingo

Hvordan " det er " med Hotel Flamingo vet jeg ikke, men for oss e r det Hellas å ha bøtte til papiret :)
Etter "utallige" Hellasturer, i 30 år tror jeg vi kan telle på ei hand de gangene vi har kunnet spyle ned papiret.
Kari

bengalow

De ställen som är "spolbara" har egen septitank för avloppet, där bilar kommer och hämtar allt, och transporterar bort det till en speciell plats och pumpar ut. NORMALT sett får man inte spola ner papper, då de orsakar stopp i rörsystemet. Tänk på, att deras rör bara är 50 mm, och det skall inte mycket papper till, för att det blir ett stopp. Så var glad att det finns en "bötte", i stället för avloppsstopp!!! Hos oss här i Norden är rören oftast 200 mm, så där går det bra. En egen fjäs kan man stå ut med, men andras luktar illa. Samma med den fasta lämningen...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

oils

Klar over dette. Ser det er ulikt rundt om. Spørsmålet er vel om det alltid er smale rør som gjer det, eller berre gamal vane eller uvane. Men uansett, i 2016 held ikkje dette. Her legg Hellas langt etter andre land. Og strengt tatt. Vi må ta et skritt vidare. Det er jo ikkje særleg hygienisk

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...