Logg inn med Facebook eller Google!

stämningar från Fourni

Started by Tommy, 04. Oct 08, 16:54:29

Previous topic - Next topic

Tommy

Hamnstämning framemot aftonen  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Mera hamn-mys från Fourni kommer här  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Magnolia

For en stemning du har i bildene dine. Ofte når jeg ser på dem føler jeg at jeg er i Hellas.
Du formidler det typisk greske på en helt spesiell måte. Håper det kommer mange bilder fra deg i denne tråden. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tommy

Quote from: \"Magnolia\"For en stemning du har i bildene dine. Ofte når jeg ser på dem føler jeg at jeg er i Hellas.
Du formidler det typisk greske på en helt spesiell måte. Håper det kommer mange bilder fra deg i denne tråden. :)

Oj nu blir jag rent generad Magnolia, men också glad naturligtvis, så jag bockar o tackar så mycket för dina goda ord :-)

Fler bilder kommer.....

Här är en från bystranden, ikke lika inbjudande som stranden i Kambi bay kanske, men dock duglig nokk för ett dopp i böljan den blå, vill jag tro :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Å här syns bystranden igen, ur en lite annan vinkel :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Syns nå denne så helt grei ut også, bra med flere valgalternativer ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Syns nå denne så helt grei ut også, bra med flere valgalternativer ;)

Ja bor man nere i byn o vill slippa omaket att ta sig till Kambi bay, så är det ett alternativ om man vill bada o slappa på en strand.

Här är en bild till med vy över stranden, och åt det håll dit man tar sig om man ska till Kambi bay, som ligger på andra sidan kullen.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Det blev inte så många bilder inifrån själva byn, men några blev och här är det lilla torget som det tedde sig en dag i juni under siestan.

Byn är annars ikke spektakulär på något vis, bara en vanlig by med sin vardagliga grekiska charm, det är det mest dominerande intrycket jag har därifrån i alla fall.  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Väldigt vanlig syn, utanför en väldigt vanlig taverna som ännu inte öppnat opp till aftonen o dess gastronomiska frestelser :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ouzolina

Fourni ser meget fristende ud... Er den besværligt at komme til? Hvordan er prisniveauet på boende? Er der stor udvalg på rom?

Mette
Skopelit på deltid

Tommy

Quote from: \"ouzolina\"Fourni ser meget fristende ud... Er den besværligt at komme til? Hvordan er prisniveauet på boende? Er der stor udvalg på rom?

Mette

Ja Fourni ligger lite vid sidan av resrutterna, jag tog mig dit med inrikesflyg Athen till Ikaria, o därifrån båt ( den går Samos-Ikaria-Fourni-Ikaria-Samos en gång om dan i vardera riktning ). Sen angör en del av färjorna från Piraeus Fourni, innan de fortsätter till Samos, men långt ifrån alla. Så lite bök kan det bli att ta sig dit o därifrån.

Har ingen koll på prisnivån generellt, jag betalde 25 euro för en stor studio i juni, förhandsbokat. Vad som kan säjas är att turismen dominerar inte på Fourni, den finns, men i liten skala, de flesta boenden ligger i byn, hur många kan jag inte säja. Men om du gör ett sök på google om Fourni så finner du en bra webbsajt där de flesta boende alternativ finns med.  

Här är en till bild inifrån byn, det är precis innan man kommer fram till torget om man kommer nerifrån hamnen, där finns några serveringar o tavernor, bland annat en med grillat som specialitet, där åt jag Koukoretsi en kväll  :profileleft:  

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Herlige bilder igjen, Tommy. Og som Tommy sier, man finner masse om Fourni om man googler litt :) Har nettopp kosa meg med det nå...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...