Logg inn med Facebook eller Google!

Frosts opplevelser på Peloponnes i 2008

Started by Frost, 26. Oct 08, 15:32:54

Previous topic - Next topic

Frost

Får litt prestasjonsangst av alle de dyktige fotografene her inne på Hellasforumet.
Men har likevel lyst til å dele litt av opplevelsene våre.

Vi bodde i Stoupa. Hadde leiebil i 10 dager.
Vi kjørte masse rundt. Vi fikk fotografert mest landskapsbilder. Fikk ikke gått i de nydelige landsbyene vi kjørte gjennom pga av varmen og 3 barn.
Det var heller ikke alltid enkelt å stoppe der vi hadde lyst til å ta bilde. Veiene var smale og svingete med kjempehøye asfaltkanter. Men vi fikk nå tatt litt likevel.



Her er bilde av det flotte hotellet vårt.


Frost

Her er bilder av den flotte stranda i Stoupa. Den var ikke så full som den mer populære Kalogriastranden. Vannet var fantastisk klart og reint. Det kommer reint vann fra ferskvannskilder ute i havet. Man kan kjenne at vannet er kjøligere akkurat der utspringet er, pluss at overflaten ser annerledes ut.

Vi ferierte jo midt i den verste ferietiden i august. Det var massevis av grekere som ferierte. Men det syntes vi var bare sjarmerende. :)
Drar gjerne dit i august. Vannet var utrolig varmt og godt. Reine badekartemperaturen.

Jeg fikk ikke bada så mye som jeg hadde lyst til pga av at jeg fikk myggnettingen i hodet og måtte sy 3 sting over øyebrynet. Men jeg koste meg under parasollen istede. :D






Frost

Her er den populære Kalogriastranden.
Den var nydelig. Men den er ikke så stor så vi syntes den ble litt for overbefolket i august.
Grekerne elsker å spille med ball både på stranda og i vannet. Det var bare å passe seg. ;)





Frost

Solnedgang sett fra Verandaen på hotellet.




Frost

Solnedgang ved Stoupa bystrand.





















Torill

Ingen grunn til prestasjonsangst Frost :flower: Stoupa kjørte vi bare gjennom da jeg var i Kardamili desverre. Hotellet ser kjempeherlig ut!!!
Håper du legger ut flere bilder :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Frost

Quote from: \"Torill\"Ingen grunn til prestasjonsangst Frost :flower: Stoupa kjørte vi bare gjennom da jeg var i Kardamili desverre. Hotellet ser kjempeherlig ut!!!
Håper du legger ut flere bilder :flower:  :flower:

Tusen takk. :)
Ja det kommer mer. :)

Liv

Flotte bilder.  :cheers:
Høres ut som dere hadde en flott ferie,selv om du fikk myggnettingen i hodet. ;-)

Frost

Quote from: \"Liv\"Flotte bilder.  :cheers:
Høres ut som dere hadde en flott ferie,selv om du fikk myggnettingen i hodet. ;-)

Tusen takk. :) Vi hadde en fantastisk ferie. Vi har lyst til å reise dit igjen alle mann. 6 åring, 10 åring og 15 åring, pluss vi voksne. :)
Jeg har fått et lekkert arr. Den flotte greske kvinnelige legen var så flink og nøye at. Har bare godt å si om dem, også var det jo gratis av alle ting.....

Magnolia

Så moro at du legger ut bilder Frost. Dette er balsam for sjela for ei\"mainsk\" dame. :)
Du trenger da slett ikke ha prestasjonsangst, dette var flotte bilder som forsterker lengselen til Mani enda mer. Solnedgangene er bare fantastiske.
Jeg er ikke så godt kjent i Stoupa, men lurer på om jeg har vært innom hotellet deres en gang for noen år siden. Ligger det oppe ved hovedveien?
Herlig bilder som jeg håper det kommer enda mange flere av etter hvert.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Frost

Quote from: \"Magnolia\"Så moro at du legger ut bilder Frost. Dette er balsam for sjela for ei\"mainsk\" dame. :)
Du trenger da slett ikke ha prestasjonsangst, dette var flotte bilder som forsterker lengselen til Mani enda mer. Solnedgangene er bare fantastiske.
Jeg er ikke så godt kjent i Stoupa, men lurer på om jeg har vært innom hotellet deres en gang for noen år siden. Ligger det oppe ved hovedveien?
Herlig bilder som jeg håper det kommer enda mange flere av etter hvert.

Tusen takk Magnolia.  :flower:
Solnedgangene er fantastiske. Vi begynte å stresse litt for å få med oss solnedgangene når vi satt nede og skulle spise ved havet. Det ble en ekstra spiss på det hele. :)
Hotellet ligger nesten oppe ved hovedveien, rett nedenfor bakeriet.
Jeg tror ikke det er så gammelt, så det kan ikke være mange år siden?

Katta

Nydelige bilder Frost! Gleder meg til å se mer!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...