Logg inn med Facebook eller Google!

Magnoliamannen.

Started by Magnolia, 06. Apr 08, 13:32:56

Previous topic - Next topic

Magnolia

Takk for hyggelig kommentar Liv.

Hagen vår er nok heller mer interessant enn vakker. Den er et overflødighetshorn, der trær og busker får utfolde seg etter eget ønske. Plantene får stå der de trives best, og i årenes løp har det blitt flere og flere planter.
Nå er det så fullt rundt huset vårt at hagen måtte utvides med et nytt område. Som tidligere nevnt ligger det ca 1 km herfra.

Akkurat nå er det ikke så mye som blomstrer, men Judy Zuk står i knopp.



Denne planten er den eneste av sitt slag i hele Europa. Det var ren flaks at mannen min fikk tak i den fra Amerika.



Det blir spennende å se når den åpner seg mer. Da skal den se slik ut. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Utrolig spennende! Det er ikke så rart det er vanskelig å reise fra dette. Ser ut som det skjer noe/større eller mindre ting, hele tiden. Det mystiske, fjerne Magnoliatreet jeg hørte sunget om da historien om Toya gikk som hørespill på radioen (gammel jeg), er enda mer spennende enn jeg trodde.
KariK

Liv

Quote from: \"Magnolia\"Akkurat nå er det ikke så mye som blomstrer, men Judy Zuk står i knopp.


Denne planten er den eneste av sitt slag i hele Europa. Det var ren flaks at mannen min fikk tak i den fra Amerika.


Det blir spennende å se når den åpner seg mer.

Lykke til med denne planten! Spennende, sett gjerne inn et bilde når den har åpnet seg fullt. :-)

Magnolia

Takker og bukker. :)

Kaka: Jeg er også gammel, men jeg husker ikke historien om Toya og magnoliatreet. :)

Det er spennende med eksotiske planter. Særlig er det interessant når nye planter skal blomstre for første gang. Vi har fulgt med den lille Judy Zuk planten hver dag. Den er bare et lite \"barn\" på ca en halv meter, og har kommet med sin første blomst. Den var uheldig med været når den skulle vise seg i all sin prakt. Nettene er kalde og dagene er kjølige. Dessuten har vi hatt en del regn, så blomsten har nok ikke fått utvikle seg maksimalt. Det blir nok flottere når den blir en stor busk en gang. :)

Her er i alle fall et par bilder tatt i går.



Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Liv

Takk for titten! :-)

Været får man ikke gjort så mye med,men det ser ut som den er villig, og kommer nok  sterkere når den er blitt \'\'større\'\'.  Flott syns jeg den var allerede.  :cheers:

bipbap

Jeg er skikkelig imponert over dine vakre Hellas bilder og blomstrende skjønnheter  :flower:
Når jeg ser kallenavnet ditt og alle de vakre blomstene, får det meg til å tenke på en ting: Jeg dyrker ikke så veldig mye blomster .. men dyrker en litt annen lidenskap .. Nemlig parfyme! Jeg elsker vakre, sjeldne og spesielle dufter  :love4:  (som koster flesk) Har en samling på rundt 80 parfymer, og ønsker meg mange flere. Jo vanskeligere de er å få tak i, besto bedre.

Si meg en ting Magnolia - Har du en skikkelig Magnolia parfyme ..???  :wink:

kaka

Blir helt rørt når jeg ser slikt, og leser om lille Judy Zuk. Der en nesten som et nyfødt barn (og det er jeg veldig facinert av)
Du er jo bare et par år eldre enn meg, Rart du ikke husker sangen \".. hører du det suser i magnoliatrærne. Veien den er lang, den er lang...\"
Jeg mener å huske at Toya kom fra et land langt borte, og der var det nok magnoliatrær, men ikke her. Det ordet festet seg hos meg som barn, som noe veldig eksotisk. Derfor ble jeg full av begeistring da jeg så jeg bodde over et magnoliatre på Palatiki. Men det blekner ifht trærne din mann har dyrket frem.
KariK

Magnolia

For en morsom hobby du har bipbab. Du driver jo rene skattejakten du også.
Jeg har aldri sett en parfyme med magnoliaduft, men så har jeg ikke kommet på at jeg kunne finne det heller.
Jeg kom over ei såpe med magnoliaduft i Kardamili en gang, og den kjøpte jeg selvfølgelig. :)

Kaka, jeg er fortsatt like forvirret når det gjelder sangen om magnoliatreet.
Du får synge litt for meg neste gang vi treffes. Da husker jeg den sikkert. :)
Så moro at det er magnolia i Kardamili. Jeg får kanskje ta en tur opp til Palakiti og ta en titt til våren igjen.

Jeg er ikke helt ferdig med Judy Zuk. Vi ser fram til den blir stor og kraftig.
 Da vil den nok komme med slike flotte blomster.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Selv om de fleste magnoliaene blomstrer om våren, er det enda noen som viser seg i all sin pratk.
Hvis sommeren blir god og varm, hender det ofte at noen blomstrer igjen på sensommeren.
Her er to som står i blomst i dag.





Evamaria.





Liliflora Nigra.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Så nydelig Magnolia!
Har ikke klart å følge med i denne tråden p.g.a travelhet, men nå har jeg bedre tid og skal bla meg igjennom. Det er sikkert mye vakkert å se her. :flower:

bipbap

Quote from: \"Magnolia\"For en morsom hobby du har bipbab. Du driver jo rene skattejakten du også.
Jeg har aldri sett en parfyme med magnoliaduft, men så har jeg ikke kommet på at jeg kunne finne det heller.
Jeg kom over ei såpe med magnoliaduft i Kardamili en gang, og den kjøpte jeg selvfølgelig. :)

Jeg har en morsom hobby ja, og det er nok ikke mange som forstår hvor komplisert parfyme kan være.
Ikke rart du ikke har funnet noe magnolia-parfyme, for de setter jo ofte andre navn på duften.
Bl.a disse har magnoliaduft: (og finnes i Norge)
- L\'Instant Fra Guerlain - Har en nydelig magnoliaduft - Denne bør du prøve. Guerlain er å få kjøpt i store byer, eller som et godt kjøp Her
- Bright Crystal fra Versace
- Very Valentino fra Valentino
- Max Mara (den første fra Max Mara)

Nå må du nok ut å prøve  :flower:

MaFi

:flower:
Så mange nydelige Magnolia-bilder, Magnolia! Black Tulip-bildet var lekkert...

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....