Logg inn med Facebook eller Google!

Har du vært på Folegandros?

Started by Ole, 28. Oct 07, 14:34:07

Previous topic - Next topic

Mr.Mythos

Hei og takk fin tilbakemelding.

Sjøløve: Det beste i August siden alle Italienere og Grekere enda har ferie ville jeg nok heller tatt å forhåndsbooket. Du kan da ta kontakt med Nikos som driver stedet som igjen er en nær venn av meg. Ringe han kan du også på tlf +302286041077 eller +306977654070. Stedet har også pool med drømmeutsikt,bar som en kan ta seg en Mythos. Prisen var det heller ingenting å si på.Nikos både henter og kjører dere til Karavostassis (havna)når dere skal forlate øya. Alle rom har drømmeutsikt,de oppe er enda bedre.

Athina: Enten kan du ta deg direkte fra Piraeus eller så går det alltid en eller annen ferje til denne øy fra feks Naxos. Fra Naxos går det ferje 3-4 ganger i uka.

Folegandros er en så vakker øy at jeg alltid er der 2 ganger i året, må liksom bare stikke innnom,hehe.
Et par bilder til:





Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Tjorven

Jeg gjentar Oles spørsmål, for nå er det kanskje enda flere forumister som har vært der?
Folegandros har lenge surra i bakhodet mitt, fra tid til annen, og neste år har jeg virkelig lyst til å besøke denne øya  :D  Det virker som om den har alt jeg er ute etter; ro og fred, lite turisme (utenom høysesong), \"typisk gresk\" og en spesielt vakker Chora. Og det er i Chora jeg helst vil bo.

Jeg har også merka meg Anemoussa som bosted, men syns det ligger faretruende nært klippekanten (mht min \"ferieflaks\" tar jeg alt i betraktning  :pale:  ) Det ser også ut til at dette hotellet ligger litt unna selve bykjærnen, eller tar jeg feil?
To andre bosteder jeg har titta på er Antheia og Spyrdoula, som begge ser veldig koselige ut, og med ok pris. Noen som kjenner til disse, eller kan tipse meg om rimelige bosteder?
 
Så vidt jeg har forstått, er det billigst å bo i mai/juni, så jeg satser på å dra dit på den tida. Har lest at prisnivået (på tavernaer osv) er noe høyere enn på andre øyer, og ser at flere hotell forlanger 10-12€ for frokost!!! så jeg lurer litt på dette også.
Stemmer det at det ofte går buss til og fra havna-chora? Tenker at det er enklest å dra ned til Karevostasis for å bade.
Jeg har tenkt å reise til Folegandros fra Santorini, som jeg mener har daglige båtforbindelser med både ferje og hurtigbåt (superjet) Stemmer det, eller er den vanskeligere tilgjengelig? Har jo skjønt at øya ligger værhardt til, men blåser det like mye i Chora en der, som f.eks på Astypalea?

Dette ble mange spørsmål, men jeg håper at noen kan svare   :flower:  Og til dere som har bilder derfra, ikke nøl med å legge dem inn her  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Åh, så flott! Jeg har også sett på Folegandros et par ganger, men ikke vært der. Kanskje jeg må planlegge stor-hopping et par år fram i tid...

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...