27. Apr 24, 10:32:16


Logg inn med Facebook eller Google!

Dagens

Started by kaka, 24. Sep 09, 14:34:42

Previous topic - Next topic

kaka

Så hyggelig at du henter opp denne tråden igjen, Tjorven (og takk for godord om himmelbildene :) )
Jeg har faktisk tenkt på denne tråden i det siste, - og tenkt at (også den) nok er litt erstattet at facebook.
Jeg synes det er hyggelig om vi kan fortsette å dele gode opplevelser, bilder, tanker , dikt mv.

Den lille historien din gjorde meg i godt humør. Nå er jeg ikke overrasket over at du lett kommer i kontakt med folk, men jeg skjønner godt at denne opplevelsen gjorde deg glad.  :)

Ha en fortsatt fin  dag - eller kveld, blir det nå
KariK

Tjorven

Takk skal du ha, kaka  :) 
Ja, jeg fikk skikkelig Hellasfølelse av dette møtet, og vi var nok like "jabbete" av oss, alle tre, så det klaffa jo bra  ;) 
Det skal ikke så mye til for at hverdagen plutselig lyser opp, når man opplever slike uventa ting. For meg er det slike øyeblikk/opplevelser som er lykke  :-* 
Ha en fortsatt fin kveld du også kaka, og alle andre forumister  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Så, det fins en sånn her tråd altså! Herlig oppdagelse for deg, Tjorven. Håper maten smaker, du gir vel en liten tilbakemelding når den tid kommer.  ;)
Her er hva jeg fant i dag; BLÅVEIS! Trodde det var alt for tidlig. Skulle sjekke hvordan det stod til med hekken, har den kommet med nye skudd etter høst-klippen? Tror du ikke jeg glemte hele hekke-sjekken når jeg så disse små blå blomster! Noen i knopp, andre i full blomst, til og med noen som så ut til å ha stått en stund allerede.
Her kommer noen bilder.  :blomst:







På motsatt side av hagen var det også noen små blå...  :blomst:





Pippen titta på den rare skapningen som svirra rundt på plen med kamera i hånd.. men, den ble ikke skremt av synet.  :)



Og, etter denne lille blomster-fotojakten var det klart for nystekt brød. Med fetaost og soltørka tomat på toppen.... nam-nam.



Slike små øyeblikk i hverdagen, at vårblomster titter opp og sier hei etter vinterdvalen, får meg til å smile. ;D
Lurer fortsatt på hvordan det står til med hekken da, men... det kommer en dag i morgen også.... (får vi håpe)  :)
KARRI

Tjorven

Åhhh, de blåveisene lyste virkelig opp, for et herlig syn  ;D  Det er nok lenge til vi ser blåveis på disse kanter ennå, så fint at du deler  :)
Og du har også fått en bit av Hellas i dag, skjønner jeg. Det brødet så kjempegodt ut  :P Skal rapportere om hvordan maten på Oliven smaker, håper den svarer til forventningene  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Nydelig, karri. Du har virkelig dreisen på kameraet ditt!
Takk for det :)
KariK

filhellener

Det g å r an å være hjemme og !
20.april og temp til UTE - Frokost :-)
- ny D U K  gjorde jo ikke  opplevelsen dårligere ;-)

Kari

kaka

Litt Hellasstemning på bussen i dag.

Jeg satt på setet bak sjåføren,  - og han (som de fleste bussjåførene) hadde på radio med musikk.

Jeg syntes etterhvert å skjelne noen greske ord, - og litt gresk "klimpring". Må innrrømme at jeg begynte å lytte intenst da. Etter diverse "s`agapo", og så lit prating mellom sangene, var jeg ikke lenger i tvil:

Jeg hadde fri og ingen hast, - solen fløt, -  og jeg var plutselig på lokalbussen i Hellas  :)

(Måtte jo si "kali mera" da jeg gikk av :) )
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Den var fin den må jeg ta når jeg kommer på jobb etterpå.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Kalimera filos, ti kanete , jo da den slo ann den de svarte faktisk med Kalimera .
Fin start på dagen.
Dag.

karri

Her kommer noen bilder fra den flotte våren vi har i denne delen av landet....
Kanskje de kan være med på å "varme" dere som ikke har sagt HEI til denne årstiden enda ;) :sol:

Matgjester koser seg i den varme vårsolen  :cool::









Og, blomstene titter fram både her og der  :blomst:









Noen ganger kommer en nysgjerrig snute i veien...  :katt: :o ;)





:haveaniceday: ALLE SAMMEN

KARRI

Tjorven

Nyyyydelige vårbilder, karri  ;D  Vi har også hatt noen fine "sommer"dager, og pippene har vært helt over seg av gledelig og høylydt kvitring  ;D :-* ;D  I dag er kjøligheten kommet tilbake igjen, men håper vi har flere god-dager i vente om ikke alt for lenge  ;)

Kaka: det var en herlig liten historie på forrige side. Ikke rart du følte at du var på lokalbussen i Hellas et sted  8) ;D

Og som et PS til tidligere innlegg: Jeg har forresten smakt på den tyrkiske maten på Oliven. Namnam  :P Fikk Hellasfølelse da også. Måtte først teste den ut som take away hjemme, og deretter tok jeg med datter og barnebarn dit da de var her før påske. Vi bestilte alle forskjellige retter, og maten falt i smak hos samtilige  ;D Etterpå fikk guttene hver sin kjærlighet på pinne av eieren, hvilket også falt i smak  ;) Dette ble ikke akkurat dagens, men jeg lovte jo å komme med en tilbakemelding derfra...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: Tjorven on 29. Apr 14, 19:46:16
Nyyyydelige vårbilder, karri  ;D  Vi har også hatt noen fine "sommer"dager, og pippene har vært helt over seg av gledelig og høylydt kvitring  ;D :-* ;D  I dag er kjøligheten kommet tilbake igjen, men håper vi har flere god-dager i vente om ikke alt for lenge  ;)


Men hva skjer????? Nå laver SNØEN ned utafor her  :o :(   og i morgen er det mai  ::)  Må vel bare reise i støvletter og vinterjakke til Stavanger i morgen da, og ta med noe lettere i kofferten, for DER må det da være vår  :D Her måtte iallfall varmovnen på i morrest, brrr.....
Men ha en fin dag, alle sammen  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...